Ik ken de film niet Maar ik weet wel dat de duivel geen zoon heeft. De duivel zelf wordt Lucifer, Diablo, Diabolo, Satan, Beélzebub, Demon, Semihazaz, en Belial genoemd. Demon is de enige die ik enigszins kan linken met Damian, maar dat komt echt niet in je op als je de naam Damian hoort vind ik. Maar goed, als je familie dat wel zo linkt, zou ik er nog eens over nadenken. Ik zou het niet prettig vinden als mensen de naam van mijn kind linken aan zoiets..
Hoi, Ik heb vroeger een jongetje in de straat gehad die Damian heette. Hij werd altijd door iedereen duivelszoon/ duivelskind genoemd, dus het is wel iets wat veel mensen blijkbaar toch ergens in hun hoofd hebben. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar denk er wel altijd aan nu als ik die naam hoor, zo'n soort stemmetje in mijn hoofd wat dat er dan achteraan zegt. ( Klinkt wel duivels ). Maar als jullie het een hele mooie naam vinden, zou ik me er niet door tegen laten houden. Groetjes Pina
Hier ken ik ook jongetjes met de naam Damian en ze worden vaak geassocieerd met de duivel.... Ik zou er zelf nooit voor gaan, maar dat is persoonlijk. En ik zou voor familie een naam niet snel laten, maar op grond van geloof zou ik er nog wel even over nadenken. Ik zou niet willen dat m'n kind er op aangekeken zou worden. Succes met je keuze.
toen ik je topic titel las wist ik ook al dat het om de naam damian ging en ik dacht hey das het jongetje van die horror film the omen..daar wordt die naam mee geassocieerd...en dat was in die film echt een pokke jong haha... dus zou me kind als het een jongetje was ook niet zo noemen alleen om dat jong uit die film haha
Als ik die naam hoor moet ik altijd aan dat enge vreselijk jongetje denken. Maar als jullie het echt een toffe naam vinden, gewoon doen.
Persoonlijk zou ik de naam ook niet aan mijn kind geven en ik heb the omen nooit gezien. Bij mij is het idd Damian-Demon. Net als Nathan-Satan. Zou ik persoonlijk nooit doen. Maar ik ken genoeg kindjes die zo heten en dat wordt niet tegen ze gebruikt of worden ze niet mee gepest voor zover ik weet.
mijn vriend vond damian ook mooi. puur door de betekenis/associatie viel die bij mij direct al af. maakt niet uit of ik de naam mooi vind of niet maar ieder zijn mening natuurlijk! Verder ken ik een damian en die had regelrecht uit die film kunnen komen:S
De enige associatie met de duivel die ik kan bedenken, is idd de film The Omen. Maar kom op, het is maar een film en al stokoud. Over 20 jaar kent niemand meer deze film is het weer een doodnormale naam geworden. Wat je familie betreft hoef je je geen zorgen te maken, bijbels heeft het geen enkele betekenis, het is puur de film. Voor het zelfde geld had die jongen in de film Mark geheten en had we het nu over de naam Mark. Als we alle slechteriken uit films gaan uitsluiten, dan blijven er weinig namen over
Tja blijft toch hangen zo'n film. Net als Eppo. Was ooit ook een normale Hollandse naam. Zou er zelf niet voor kiezen (wist nav titel van het topic al dat het om deze naam ging).
Damian is hier zo ongeveer de meest gekozen naam... Dus ik denk niet dat mensen echt de betekenis storend vinden. Op internet kan ik idd ook alleen maar vinden dat het door een film komt dat mensen die betekenis erbij zetten.
K zou gewoon kiezen wat jullie mooi vinden, wij vonden die naam ook erg leuk uiteindelijk hebben we alsnog een andere genomen, die beter past bij t vernoemen van mn (overleden) vader..(als t een jongen is)..Verder zou ik niet echt kijken naar betekenis.
De meningen zijn er nogal over verdeeld zie ik, haha.. Nu weet ik het nog niet dames . Maar ik denk idd ook dat ik gewoon voor een naam kies die wij mooi vinden en we niet te veel aan anderen moeten denken. Bedankt voor al jullie reacties!!
De naam Damian is in vele vormen in de Engelse taal te schrijven. Één ervan is Deamon. Zie hieronder de reden dat ze in de film de naam Damian hebben genomen: The name "Damien" sounds vaguely like the English "demon", but is not at all etymologically related (meaning "he subdues"). Dat neemt natuurlijk niet weg dat omdat het zo ingebed is in de samenleving, er een aantal mensen zullen zijn die het associëren met Satan. Maar de officiële betekenis heeft dus niets met de duivel te maken dus je stoot niemand voor het hoofd! Succes!
Dat zeggen ze vanwege de film The Omen Ik wilde die naam toen ook voor mijn oudste zoon, maar ex wilde niet, hij moest meteen aan dat rotjochie denken in die film Er zijn zoveel namen die in verband staan met rotkarakters, zo blijf je aan de gang. Als je het mooi vind, gewoon doen.
vriend van mij heet trouwens damien (opp zijn frans uitgesproken) dat vind ik irritanter als damian hoor zeker met zijn accent erbij haha
dan ben ik de duivelsdochter... hahahaha Ik wilde mijn zoontje ook damian noemen maar toen zei de vriend van mijn zus... Dat is de naam van dat jongentje van die film... hahahahah meteen van gedachten verandert. Ik vind dat echt onzin... als je de naam mooi vind waarom niet.