Duivenoverlast balkon

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Hoi allemaal,

Eindelijk begint de zomer en heb leuke plantjes op mijn balkon geplaatst. helemaal opgepiept en netjes opgeruimd.

nu heb ik verschrikkelijke last van duiven sinds ik geen katten meer heb. heel mijn balkon lijkt wel aangetast :$. ik blijf maar schoonmaken en mijn schone was is ook telkens het slachtoffer.. gatverdamme..:x

iemand tips om ze te verjagen? Ik wil geen gif spullen gebruiken, omdat mijn dochtertje ook soms op de balkon speelt..

2. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Cd tjes aan een touwtje hangen op verschillende hoogtes en dan redelijk dicht bij elkaar. Dat schitterd in de zon en daar schijnen ze een hekel aan te hebben. Ooit eens gezien bij een schoonmaak programma op rtl.

3. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Eens proberen. bedankt want ik word er knettergek van :x

4. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Aan cdtjes wennen ze schijnbaar snel.

Ik zag op tv de gouden truc van een plastic zwarte raaf op de railing. Schijnt voor altijd te werken omdat ze er van nature bang van zijn.

Succes!

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Dit had ik ook gelezen dus wij zo'n raaf aangeschaft bij het tuincentrum en trots op ons balkon geplaatst. Twee minuten later kwam er een duif aan gevlogen en die ging er gezellig naast zitten. Hahahaha nee dit is echt een fabeltje en werkt voor geen meter.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Die cd's heb ik ook eens gedaan :) Dat werkt inderdaad heel goed!

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb geen oplossing voor je maar ik moest ineens denken aan een forumlid dat met het speelgoedpistool van haar zoontje balletjes ging schieten tegen de vogels :D :D (nog altijd verbijsterd)

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb extreem veel last van duiven op m'n balkon, Voorwl het geluid 's ochtends. Duivenpoep is ook levensgevaarlijk voor kleine kindjes.

Niek helpt om ze te verjagen. Geen cd's, geen zakken, geen nep roofvogels en geen kat.
    Ik ben echt ten einde raad.

Ik heb er vanochtend om6:00 1 in elkaar geslagen met een bezem.

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Als niets meer helpt kippengaas installeren.

10. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Een touwtje net boven je reling spannen ( wel strak ) daar kunnen ze niet op gaan zitten...

11. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Toen ik katten had kwamen ze nooit. Nu ik ze niet meer heb lijkt het wel een broedplek ofzo. Gister namiddag schoongemaakt en nu is het weer een puinhoop :$

12. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Kan je een net voor je balkon spannen?
    Dar is veilig voor de kleine en geeft de duiven geen toegang, maar je houd je zonlicht.

13. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Het probleem is dat ik mijn kleding over de reling hang aan de wasrek zodat ik mijn balkon vrij kan houden en het droogt sneller.. anders had ik het allang al gedaan :D

Ik vind dat ook niet mooi uitzien eerlijk gezegd.. een buurvrouw heeft het..hmm.. soms vind ik het leuk om na beneden te kijken en hang dan over de reling.. gaat moeilijk als ik een net voor zet..

toch bedankt! :D

B.t.w. ik heb CDtjes opgehangen aan een dun touwtje, dun touwtje boven de reling aangespannen en onderaan de opening van het balkonhek ook wat cdtjes geplaatst. ben benieuwd!

Deel Deze Pagina