Ola! Ik had al in een topic gereageerd. Morgen is mijn NOD. Vanmiddag getest, maar was helaas negatief. Dus nu mijn vraag aan jullie. Wanneer testen jullie? En op welk moment van de dag?
Ah, hier ben ik ook benieuwd naar! Ik lees dat sommige meiden echt vroeg testen.. Dan vraag ik me af, met welke test kun je nog vooor je NOD goed resultaat krijgen.. Is het dan wel betrouwbaar?? Voor elke test geldt wel.. ochtendurine is het beste. Dat is het antwoord waar ik je aan kan helpen
Dank je voor je antwoord Monifique 😉 Dan wachten we samen de rest van het antwoord af 😊 Ja ik lees het inderdaad ook. En een kennis van mij testte positief voor haar NOD, en die verwacht nu een tweeling. Misschien dat dat verchil maakt? Bij mijn vorige twee zwangerschappen heb ik echt wel 5 dagen na mijn NOD gewacht en positief getest. Behalve bij de jongste. Die gaf na anderhalve week pas positief aan. Dus eigenlijk vind ik mezelf een beetje schaapachtig om nu juist zo vroeg te testen 😕
Haha..Ja stom hè. Bij mijn vorige zwangerschap testen ik pas toen ik al 4 weken. Dacht dat ik 4 weken daarvoor echt ongesteld was geworden. Bleek een innesteling te zijn. Dus dit is ook totaal nieuw voor me.. Ben heel benieuwd. Je wilt graag vroeg testen en het lekker snel weten.. Maar hoe betrouwbaar is dat.. We zullen het eens afwachten
Ik test soms op de NOD dag zelf, en anders als ik een dag over tijd ben. Volgens mij kan je in principe geloof ik vanaf 4 dagen voor je NOD testen, maar daar zitten natuurlijk ook nog wel wat haken en ogen aan (vroege miskraam, waar je anders niks van zou weten, omdat je niet getest hebt ect). Wat urine betreft; tegenwoordig hoeft het volgens mij niet met ochtendurine meer, maar dat heeft wel de hoogste concentratie HCG hormoon, dus dat is inderdaad wel het beste.
Omdat ik pregnyl spuit (IVF/ICSI behandeling) kan ik pas 12 dagen na die spuit testen. Anders krijg je vals positief. Bij deze zwangerschap heb ik op 12dpo rond 14u voor het eerst getest en meteen positief. Ik had toen een uur of twee niet geplast en niet veel gedronken.
Met kruidvat 2v5 kan je 10dpo al goede streep hebben. Echter is wisselend dat bij sommige hormoon erg goed stijgt en bij sommige niet snel. Dat wisselt ook per zeangerschap en hoe het ingenesteld is en twelling of niet uiteraad. Als innestelling toch niet goed ging of er is een aanlegfout dan stijgt hormoon langzaam en achteraf ook daalt dus krijg je vroege miskraam. Dan kan je al zoiezo 4-3 dagen voor NOd al streepje hebben alleen sue is dan erg licht en gewoon ongi worden. Ook als je niet weet waneer je ei zeker geweest was weet je dpo ook niet zeker. 12dpo is echt al te zien want innestelling vind plaatst tussen 6 en 10 dagen. Dus bij normale LF uitgaan is 3 dagen voor NOD.
tegen beter weten in, 10 dpo getest en gelukkig positief en liep ook mooi op. had toch liever iets langer gewacht. lichte streepjes maken ook best onzeker vind ik.
Bedankt voor de reacties! 😊 Ik heb geen idee wanneer ik een eisprong heb gehad en of ik wel een eisprong heb gehad. Dat hou ik verder niet bij. Morgen mijn NOD. Misschien zondagochtend nog een keer testen als er niets is gebeurd? Wat zouden jullie doen?
Als je niet zeker bent van je eisprong, kun je ook niet echt zeggen wanneer je nod is. Ben je regelmatig? Ik test verschillend, soms op 10 dpo al en soms wacht ik mijn menstruatie gewoon af. Succes!
Yes, ik ben het regelmatig. Ik heb een cyclus van 28 dagen😊 Nou goed. We wachten het wel af dan. Het komt zoals het komt 😉