Tandarts :(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ladylittleangel, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik ben afgelopen maandag naar de tandarts geweest omdat ik zo veel pijn had.
    Heb toen onder verdoving een wortelkanaalbehandeling gehad, echt daarna werd de pijn alleen maar erger.

De tandarts zei dat ik 3 keer 2 paracetamollen per dag mag, maar ik vind dat zo veel, ben erg bang dat het voor de baby niet goed is.

De pijn is tot vandaag nog niet minder, en alleen maar erger, dus ik had vanmorgen gebeld en ik mag straks om 4 uur weer komen.
    Dan krijg ik weer verdoving en een wortelkanaalbehandeling.
    Ik heb echt zooooo verschrikkelijke pijn, moet er van overgeven gewoon... :(

Wat zouden jullie doen met betrekking tot paracetamol nemen?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    met die pijn? dat wat je hebben mag. En als je hard twijfelt even checken bij je vlos. Het zou voor mij, qua gevoel ook uitmaken dat ik de eerste 3 maanden al voorbij was...

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zou me meer zorgen maken om die verdovingsvloeistof dan om de paracetamol!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb vorigeweek eenongeluk gehad ook in het ziekenhuis gezeten en ik mag gewoon 8 paracetamol op een dag ik neem er 6 ik trek het anders echt niet.ikzou me ook drukker maken over de verdoving van de tandarts dan de paracetamol. meid neem gewoon paracetamol lopen met pijn is ook niets

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Verdovingsvloeistof kan eigenlijk na de 13 weken zo goed als geen kwaad voor het kindje. Meld wel even aan je tandarts dat je zwanger bent, dan kunnen ze andere carpules nemen ;). (En ja, ook als je al duidelijk een buik hebt, sommige schijnen echt blind te zijn ;))

Paracetamol zou ik gewoon nemen zoveel je mag en je dat ook nodig hebt. Als je er bijv 'maar' 2x2 nodig hebt zou ik er geen 3x2 nemen ;). Maar paracetamol mag tijdens de zwangerschap, pijn is ook niet goed voor je kindje, overleg evt even de situatie met je verloskundige/gynaecoloog/huisarts.

Succes vanmiddag meid! Zet hem op! Sterkte en beterschap!
    Liefs, Hanneke!

*edit, ik zie dat je over 4 minuten je afspraak hebt, denk dat je mijn antwoord niet meer leest voor je daar bent ;), einde edit*

6. Niet meer actief

"Ik zou me meer zorgen maken om die verdovingsvloeistof dan om de paracetamol!"
    Is onzin...verdovingsvloeistof kan geen kwaad en je mag gewoon 3x2 paracetamol per dag nemen... is allebei niet van invloed!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Volgens mijn tandarts geen onzin. Hij geeft het niet tijdens zwangerschap. Gelukkig had ik geen gaatjes!

De 1 doet dit, de ander zegt dat, weer een ander vindt dat niet goed.
    Zoveel mensen, zoveel meningen! ;)

8. Niet meer actief

Nee hoor... De tandarts kan zonder risico's voor de vrucht een verdoving geven mits de juiste verdoving wordt gebruikt... 100% zeker ben ik daarvan, dat jou tandarts t niet wil doen is dan waarsch. meer iets om zichzelf in te dekken ofzo.

9. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Bedankt voor de antwoorden.

Mijn tandarts weet dat ik zwanger ben dus ze zal wel weten wat ze doet denk ik met verdoven.

Echt, ik had gisteren zooooo'n pijn joh, nadat ik klaar was heb ik 2 paracetamol genomen, en voor het slapen nog 2.

Vandaag heb ik er maar 1tje op, omdat de pijn al een stuk minder is gelukkig.

Moet alleen maandag weer terugkomen voor dezelfde behandeling :cry: pfffff echt dikke pech heb ik weer...

10. Niet meer actief

Brr :( vooral wortelkanaal zijn zon heerlijke behandelingen :( succes meid!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heel veel sterkte maandag alvast!
    Wat hebben ze vrijdag nog gedaan? Hebben ze de zenuw al weg gehaald? Dan kan het best zijn dat je er maandag helemaal niks voor voelt.

Overigens heb ik geen idee hoe zeer het doet, ik zie alleen aan sommige mensen hoe zeer het doet ;). Dus daarom sterkte!

Trouwens fijn dat je een niet blinde tandarts hebt :D!

12. Niet meer actief

Nee als de zenuw er uit is voel je idd niks meer en hoeven ze je ook geen verdoving meer te geven... wel zo fijn ;)

En een blinde tandarts? :)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd dat bedoelde ik ;). Verdoving kan dan wel alleen voor geruststelling, maar als ze vrijdag al de zenuw uit de kanalen hebben gehaald, zou je er zo goed als niks van moeten voelen zonder verdoving.

En ja, sommige tandartsen kijken heel vreemd op als ik met andere anesthesievloeistof/carpules aan kom lopen, 'waarom die?' 'uhm nou, volgens mij is mevrouw in verwachting :rolleyes:'! Tja sommige zijn echt blind hoor! Die zien alleen een mond en meer niet ;) :oops: (wat praat ik weer slecht over mijn collega's :oops:)

14. Niet meer actief

Hahaha ooh zo oke dan :D

15. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik heb afgelopen donderdag ook een gaatje laten vullen. dat was geen probleem.
    Ik heb nog twee gaatjes amar die laat ik na de bevalling doen.
    Volgens de tandarts geen probleem.
    En ik vind het een fijner gevoel!

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij zei de tandarts zelf tegen de assistente, oh, mevrouw is zwanger, doe maar even die en die (weet de naam niet meer) verdoving. Dus het zal inderdaad wel uitmaken wat voor spul ze inspuiten. Paracetamol mag je gewoon 6 per dag.

17. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    t Is echt een gebed zonder eind met die kies van mij :cry:

Gisteren begon het weer vreselijk zeer te doen! pffff, ben er echt ziek van van de pijn!

Donderdag weer naar de tandarts, maar als het vandaag echt niet gaat vraag ik of ik alsjeblieft vandaag mag komen...

Pfff, ik had laatst zelfs gedroomd dat ik een nieuwe kies moest kopen ergens... :(

18. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik herken je probleem van de kiespijn Vreselijk gevoel! En kan je echt helemaal gek maken.

Ik heb een tijd geleden ook heel veel kiespijn gehad. Bleek een wortelpuntontsteking te hebben. Ben 3 keer terug geweest naar de tandarts omdat steeds na 1-2 dagen de pijn weer van voor af aan begon. Steeds is de kies weer opengemaakt en de wortel opnieuw schoongemaakt.
    Het bleek dat de ontsteking bleef bestaan, doordat ik ivm de zwangerschap geen antibiotica-kuur meekreeg (schijnt anders wel eens te gebeuren) Mijn lichaam moest nu de ontsteking zelf zien te verwijderen en dat heeft even geduurd.

Ik heb gedurende de ergste kiespijn, 6 paracetamollen per dag gebruikt. Heb hier de vlk ook nog even over gebeld en die gaf aan dat je dat zonder problemen mag gebruiken.
    Wat bij mij ook heeft geholpen is het spoelen met kamillie-thee (misschien een tip)
    \
    Heel veel sterkte met de kiespijn.

19. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Nou, over 3 kwartier mag ik er weer aan geloven....pffff
    Aan de ene kant wel blij dat ik kan komen, maar aan de ander kant...die napijn :( en ik wil nml daarna nieuwe schoenen gaan kopen, hopen dat het btje gaat...

Wish me luck....

20. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ben zelf gisteren nog geweest om de wortelkanaalbehandeling af te maken. Beetje last van napijn, maar is te handelen.
    Wens je veel sterkte voor zodadelijk!

Deel Deze Pagina