22 weken en bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door souries, 22 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou daar lig je dan, in het ziekenhuis terwijl je man en zoon spullen zijn gaan halen omdat je fijn een nachtje moet blijven.

Stond vanmiddag op en ineens voelde ik wat lopen. Op de wc druppelde het helderrode bloed eruit. Dus de vk gebeld, die zegt kom maar naar het ziekenhuis. Met de echo is niks geks te zien maar het druppelt nog steeds dus mogen we een nachtje blijven. Van 'hoera, het word een meisje' 2 dagen geleden, naar angst.

Ook gelijk een lesje loslaten want ik slaap voor het eerst ergens anders als mijn 8 maanden oude zoon.

Iemand dit ook meegaakt op deze termijn ongeveer? Ik ben zo bang voor de placenta ofzo dat die ineens loslaat of een vroeggeboorte :(

2. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Oh hemel wat erg! Ik heb het (gelukkig) niet meefemaakt maar ik wil je heeeeel veel sterkte wensen...

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hebben ze je baarmoeder mond ook opgemeten?

4. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Hi, wat ontzettend geschrokken moet jij zijn!

Ik heb rond 24 weken zoiets gehad. Zowel 's ochtends onder de douche. En even later weer op mijn werk. Ik kon gelukkig binnen 2 uur voor een echo. Gelijk kweekjes ed afgenomen. Bij mij was het een hele gevoelige bmm. Ik mocht toen ook een nacht blijven maar heb gekozen om naar huis te gaan omdat het op dat moment niet meer bloedde. Daarna heb ik er nooit meer last van gehad.
    Heel veel sterkte vannacht zonder jouw mannen! Ik hoop dat je een beetje kan slapen en dat het net als bij mij met een sisser afloopt.

5. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Wat ontzettend naar meid!
    Helaas herkenbaar, net thuis na weer opname vanwege bloeding.

Cervixlengte nog goed?
    Weet je waar je placenta ligt?

Veel sterkte, hopelijk houdt t snel op en mag je vlot weer naar huis. voor vragen etc mag je altijd pben!

6. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Heel veel stkte! Hopelijk kan je morgen weer gerust naar huis!

7. Geejaw

Geejaw Lid

4 feb 2013
    95
    0
    0
    Oh hé wat vervelend! (zacht uitgedrukt!)

Ik heb er ook meerdere keren last van gehad. Vorige week toevallig nog een maandverbandje vol bloedverlies gehad. Ik heb het ook gehad toen ik rond de 25 weken was. Bij mij hebben ze een uitstrijkje gemaakt en daar kwam, al tijdens het onderzoek!, uit dat m'n bmm gewoon extreem gevoelig is.

Bij mij gaan ze het nu bespreken in een speciale vergadering over lastige gevalletjes.. Heb al wel gehoord dat er bijvoorbeeld een speciaal infuus/medicijn is wat het bloeden tijdens de bevalling mindert en daarnaast de moederkoek ook sneller loslaat.

Ik hoop voor je dat het hierbij blijft! Ik heb toen niet echt druppelend bloed gehad.. Maar wat schrikken zeg, vooral dat je moet blijven! Sterkte & hopelijk ben je snel weer thuis!

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, heb ik ook gehad. Bij mij was het een infectie, alleen kwamen ze daar wat laat achter. Ga dus na of ze daar uitgebreid op testen, oa blaasontsteking (altijd laten kweken, geen sneltest!) en GBS.

Sterkte.

9. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik heb een bloeding gehad na gemeenschap. Het was erg heftig het stroomde eruit. Gelukkig was dit niet gevaarlijk en stopte dit na enkele uren en de dag erna uit bruin. Het bleek een hele gevoelige bmm. Kan er bij jou ook een adertje gesprongen zijn?

10. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik heb geen gemeenschap gehad dus dat kan t niet zijn nu. Bij mijn vorige bevalling verloor ik amper bloed maar liet de placenta niet los.

Hij ligt nu gedeeltelijk over de uitgang dus daar kan het van komen zei de gyn. Hij gaat er wel vanuit dat hetnog bijtrekt als mn buik gaat groeien.

Ze hebben bloed afgenomen maar verder geen testen gedaan. Het druppelen was net wel gestopt..

Pff maar proberen te slapen straks.

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik zou op een urinekweek staan. Is een onderzoekje van niets. Bij mij hebben ze het toen niet gedaan, en ik heb weten doorgelopen met een blaasontsteking. Het enige symptoom was bloedverlies en veel plassen. Maar wie plast er niet veel na de 20 weken...

Hoop dat je kan slapen.

12. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Sterkte souries! Ik hoop voor je dat alles goed mag blijven gaan en heel veel sterkte zo zonder je mannetjes. De ervaringsverhalen hier zijn in ieder geval hoopvol.

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    mijn placenta ligt ook gedeeltelijk over de uitgang, en heb ook serieuze bloedingen gehad!! vaan 12 tot 15 weken.... sinds dien werk ik halve dagen en doe ik alle fysieke dingen op 50% nu twee weken bloedvrij!!

Maar dat kan dus inderdaad echt zo zijn, dat het daar vadnaan komt, maar fijn dat je nachtje mag blijven!! betekent dat ze het goed serieus nemen en in je in de gaten houden, beter zo dan onzeker thuis zitten!

14. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik trek me even op aan jullie verhalen. ik kan toch niet anders dan afwachten..

schrijf het vervolg wel neer. misschien hebben andere dames er in de toekomst nog wat aan.

slaap lekker hopelijk!

15. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hoe is je nacht geweest souries?

16. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hopelijk kun je snel naar huis en was het iets onschuldigs als een gesprongen bloedvaatje.

Ik ben wel heel verbaasd over de zo verschillende verhalen hier over bloedverlies en opname in zh. De éen heeft éen bloeding en wordt opgenomen, de ander bloedt maandenlang heftig en krijgt niet eens thuis bedrust voorgeschreven. Daar zou toch een iets algemener beleid in kunnen zijn...

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    He getver!!!:(
    Hopelijk is het niets ernstigs en heb je vannacht goed geslapen!

18. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte,
    en hopelijk is het niks ernstig

19. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    oke, ik beschrijf mijn nacht. voor het eerst in 8 maanden apart van mm kleine man slapen. ik dacht dan maar het positieve ervan maken en een lange nacht slapen. ik heb nog liever dat mn zoon om twaalf uur krijssend in zn bed ligt en me s morgens om zeven uur begroet met een grote lach dan de family show van gisteravond. het bezoekuur is om half acht afgelopen. mn overbuurvrouw haar zussen waren er nog, maar ze praatte rustig dus ik zei tegen de verpleging dat ik er geen last van had. totdat ze er om half tien nog zaten.. ik wilde wel gaan slapen en de zuster zette ze er ook
    uit.
    dat was voor haar man het teken dat de kust veilig was en die bleef vervolgens tot 23.00 uur. tot kwart over één ging haar telefoon toen nog drie keer, met haar kinderen die niet konden slapen ofzo....grrrrrr....nou slaap je toch al ruk in een ziekenhuisbed, maar dit gaat vanavond niet gebeuren kan ik je zeggen.

het bloedverlies is er nog steeds, maar vooral met afvegen, niet meer druppelend en onder de douche bleef het ook redelijk schoon. ik moet vandaag meer bewegen en als het zo blijft morgen naar huis.
    ik durf alleen niet meer te bewegen. ik denk als ik maar stil blijf liggen, blijft alles en iedereen op zn plaats.

ik vroeg nog waarom ze geen extra onderzoek gedaan hebben, maar volgens de gyn was het met de echo zo duidelijk de placenta die deels voor de uitgang lag dat ze daar geen aanleiding toe zagen.

thanks voor de meelevende berichtjes alvast!

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou aandringen op een meting van de baarmoedermond

Deel Deze Pagina