huisdieren

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Stevelee, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stevelee

Stevelee Nieuw lid

13 jan 2008
    2
    0
    0
    loodgieter
    kortenberg
    hey iedereen ik ben Steve de trotse vriend van een 7weken zwangere vriendin.
    nu was mijn vraag of huisdieren ongezond zijn en in het bijzonder honden en een nieuwe pup.
    in welke mate zou dit slecht zijn,ik weet nu wel dat zij geen uitwerpslen enz mag opkuisen maar voor de rest

2. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    Huisdieren zijn niet ongezond.
    Zelf heb ik 2 honden en 2 katten en heb nergens last van.

Inderdaad is het verstandig dat jij de rotsooi opruimt maar verder kan het totaal geen kwaad.

3. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Enige wat gevaarlijk is voor een zwangere is de kattenbak verschonen. Maar honden niets hoor, zolang je goed schoonmaak kan huisdieren absoluut geen kwaad voor de zwangerschap of straks voor de baby.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gebruik dit topic ook even voor een vraagje.
    Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Kattenbak mag idd niet.
    Mag ontlasting van de hond verder eigenlijk wel?
    Onze hond had van de week ook een ongelukje en heb het dus opgeruimd. Daarna goed mijn handen gewassen.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wat ik heb begrepen is het ook pas (wanneer het dier de besmetting heeft) gevaarlijk op het moment dat het bijvoorbeeld via een wondje in je bloedbaan komt. Of als je het opeet, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk dat je dat per ongeluk (of expres) doet :(

6. Stevelee

Stevelee Nieuw lid

13 jan 2008
    2
    0
    0
    loodgieter
    kortenberg
    ah ok dus alleen als het in de bloedbaan komt,het is doordat ik een puppy wou maar als mijn vriendin dit bv opruimt me schupje en daarna met zwabber dus niet met haar handen aanraakt no prob dan.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Huisdieren zijn inderdaad niet ongezond..

Voor de rest is het alleen met katten, met toxoplasme (ofzoiets) En dat is vaak alleen met kittens.

Honden dus niet, zolang ze daarna gewoon haar handen goed wast, is er niets aan de hand.

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik heb ook gelezen dat het heel erg gevaarlijk is om je konijnenhok schoon te maken net zo erg als kattenbakken!
    Maar de verloskundigen zijn daar tegenstrijdig in, de 1 zegt het mag wel, de ander zegt het mag niet.
    Ik doe het dus voor de zekerheid maar niet :)

9. Niet meer actief

Wij hebben ook een hond gehad en was niks mis mee hoor, nu hebben we 5 katten, ook niks mis mee, alleen mag de bakken niet schoonmaken.

10. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    let wel op dat de pup optijd alle entingen krijgt en ontwormt word, want mocht hij bv parvo krijgen (komt in Nl mits een goede fokker niet veel voor ) is dit wel gevaarlijk.

Konijnenhok heb ik niks over gehoord, maar is bij ons 2 verdiepingen en die onderste (met vieze hoek 8) kom ik niet meer bij dus laat ik doen.

11. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Ik heb begrepen dat toxoplasmose alleen bij vleesetende dieren (en mensen) voor komt, mijn konijnen lusten geen biefstuk ;)

12. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

21 nov 2007
    1.149
    0
    0
    Op tijd ontwormen van al je dieren is SUPERbelangrijk, je kindje kan heel makkelijk de voor ons onzichtbare wormeieren oppakken,..

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    goed op de hygiene letten en als jij het voor haar kunt opruimen is dat toch gewenster.

wij hebben een hond en 7 katten. tijdens mijn zwangerschap heb ik ook wel kattenbakken verschoont als ik alleen thuis was. liefst met huishoudhandschoenen aan en daarna even goed handen wassen.

maar niet te krampachtig over doen hoor. huisdieren zorgen er juist ook weer voor dat je gezond leeft tijdens een zwangerschap. huisdierbezitters hebben vaak minder stress, komen meer buiten en hebben een goed ontwikkeld imuunsysteem. zo kan je het ook zien ;)

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    ik dacht dat die bacterie altijd in ontlasting kon zitten...Dat je daarom dus ook liever niet met je blote handen in de aarde buiten moest gaan vroeten en groenten goed moet wassen etc.
    Heb ook n hondje die af en toe eens een ongelukje heeft nog (ze is nog net puppie) en ik doe het wel op met handschoenen aan en was daarna erg zorgvuldig mijn handen. Liever safe then sorry ;)

15. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    Dat van de grond en in groente is toch ivm listeriose?

Dat zit niet in hondenontlasting voor zover ik weet. (en heb er helaas een beste studie van moeten maken ivm werk)

Maar inderdaad, regelmatig ontwormen, wij doen het straks 5 a 6 keer per jaar, is wel heel belangrijk! Vooral als het kindje gaat kruipen.

Deel Deze Pagina