hallo! ik heb een luteale fase van 9 dagen.. is dat te kort? en wat kan ik doen om hem langer te maken? alvast bedankt!
Hoihoi, Je kan er helaas weinig aan doen, maar het hoeft een zwangerschap niet in de weg te zitten! Imke
weinig of helemaal niks? als ik en en mijn vriend 2 dagen achter elkaar vrijen is dat slecht voor het zaad? of zijn de zaadjes dan minder beweeglijk? ik ben zo bang om mn ei te missen haha
hoi er is eigenlijk niets aan die korte luteale fase te doen en 9 dagen is ook niet te kort. Je kunt gerust 2 dagen achter elkaar vrijen, maar je hebt evenveel kans als je om de dag vrijt. Succes en neem je al foliumzuur? Mirjam
oke... ja ik neem al foliumzuur van het kruidvat eigen merk.. is die wel goed? ik kreeg van mijn ha het advies om dag 10 t/m dag 15 elke dag te vrijen.. maar denk niet dat dat helemaal goed is toch? beter elke keer een dag er tussen laten?
hoi die van het kruidvat is prima! Je mag zelf weten wat prettig voor je voelt, er zijn onderzoeken die zeggen, elke dag vrijen, dan heb je meer kans omdat er dan altijd "levend" zaad is bij een eisprong. Maar je hebt ook onderzoeken die zeggen: om de dag, dan is de kwaliteit van het sperma beter. Het maakt niet zoveel uit, voor sommige stellen is het een belasting als het elke dag "moet" in die periode, voor anderen juist niet. Kijk gewoon wat het beste bij jullie past, wetenschappelijk gezien is er niet 1 antwoord! Mirjam
oke! super maar als je het elke dag doet word de beweeglijkheid en snelheid van de zaadcellen niet aangetast? alleen dat er wat minder zaadjes in zitten toch?
hoi nee in principe wordt de beweeglijkheid en de kwaliteit niet aangetast. Maar het verschilt wel van persoon tot persoon. Maak je er in elk geval niet druk om! Mirjam