Belangrijke tip w.b verzekering als je bijna naar de huisarts gaat!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mama-in-love, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    #1 Mama-in-love, 12 nov 2012
    Laatst bewerkt: 12 nov 2012
    Schiet me ineens te binnen.

Mocht je een tijdje bezig zijn om zwanger te worden en wil je binnenkort naar de huisarts hiervoor?
    Misschien is het handig om evt nog over te stappen naar een zorgpakket die IVF/ICSI volledig en onbeperkt vergoed!!

Als je eenmaal bij de huisarts bent geweest kun je namelijk niet meer overstappen naar zo'n onbeperkt pakket!

Dat scheelt een hoop verdriet en geld als het niet wil lukken met de 3 behandelingen!!

Ikzelf heb ONVZ (weet niet wie dat nog meer zo vergoeden)

Misschien heb je er niets aan en vind je het te duur maar voor sommigen is het juist misschien ook een goede tip dacht ik zo ;)

2. Summerlove

Summerlove Niet meer actief

Ik ga vrijdag voor het eerst na de ha, maar je kan toch niet eerder dan 1-1-13 overstappen?

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Klopt, dan zou ik het 1 maandje opschuiven zelf, maar dat is natuurlijk aan jullie! ;)

4. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoezo kan je dan niet meer overstappen als je al naar de ha bent geweest?

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Zolang je maar niet aan ivf toe bent of begonnen bent toch? Ik vind onbeperkt trouwens wel errug veel hoor! Weet je zeker dat dat klopt?

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er zijn vrijwel geen verzekeraars die nog IVF-ICSI onbeperkt vergoeden. En als ze dat wel doen, dan moet je minimaal een jaar of soms nog al veel langer bij zo'n verzekeraar aangesloten zijn voordat je in aanmerking komt voor vergoeding. Het is dus niet een kwestie van snel even overstappen en dan naar de gyn om met de behandelingen te starten.

Bij eventuele onbeperkte vergoeding heb je ook altijd het allerduurste aanvullende pakket nodig, wat betekent dat je een enorme premie per maand kwijt bent.

7. Summerlove

Summerlove Niet meer actief

Ik heb er even naar gekeken, maar kan, behalve onvz, geen andere verzekeraar vinden die dat aanbied, de overige dekkingen staan me daar niet aan. Ik ga er maar vanuit dat ik, mocht het uberhaubt nodig zijn, aan 3 behandelingen genoeg heb :)

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb inderdaad onvz en heb onbeperkt IVF en ICSI tot dat de arts aageeft dat het compleet zinloos wordt.
    Ik heb deze verzekering al jaren (afgesloten net voor ik de MMM inging, 5 jaar later en vele behandelingen later pas zwanger)

Wie er niets mee wil, prima natuurlijk ;)

9. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    goede tip!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vind het ook een goede tip. heb het zelf niet nodig gehad maar die grens van 3 is eigenlijk onmenselijk bijna... dat er een financiele grens zit aan de vervulling van je kinderwens is keihard en ook heel verdrietig.

vriendin van mij had 5 pogingen nodig trouwens.

Deel Deze Pagina