Duizelig en licht in je hoofd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tessie80, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb sinds ongeveer een week heel erg last van duizeligheid en een heel licht gevoel in mijn hoofd, alsof ik flauw ga vallen. Ik heb het alleen als ik wat doe, als ik gewoon op de bank zit heb ik nergens last van en voel ik me ok.
    Ik heb geen lage bloeddruk, en eind december is mijn bloed geprikt en ik had ook helemaal geen ijzer tekort.
    Iemand enig idee wat dit dan kan zijn?
    Is het misschien gewoon een of ander virusje?

2. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik heb er van het begin van mijn zwangerschap ook al heel erg last van. soms moet k echt gaan zitten omdat ik anders neerga. ik weet niet wat t is. mijn ijzer en bloeddruk waren ook goed. verloskundige reageerde er neit echt op

3. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Nee aan mijn vk had ik ook niet zoveel. Ze zei eerst dat het misschien aan het ijzer lag, omdat ze toen die uitslag nog niet had, en anders zei ze ja misschien kan je gewoon niet zo goed tegen drukte enzo (omdat het vaak is als ik buiten ben of op mijn werk), maar het gebeurt nu ook steeds thuis als ik wat doe. Maar goed, heb ik nog niks aan, en nu ze die uitslag doorgaf zei ze er ook niks over, en ik vroeg maar niks omdat ik dan weer zo´n vaag antwoord krijg waar ik toch niet echt wat aan heb.
    Maar ik vind het wel heel vervelend, voelt echt heel naar, denk elke keer dat ik flauw ga vallen, dus ik durf eigenlijk niet zo goed naar buiten en naar mijn werk.

4. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik vraag me af of het met drukte ofzo te maken heeft, dit is mijn 2e zwangershap bij de vorige werkte ik veel meer en had nergens last van. misschien je suiker te laag? dat je neit voldoende eet? en als je dr echt erg last van hebt zou ik naar de huisarts gaan als ik jouw was. tis idd een heel vervelend gevoel.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

gisteren had ik het ook. even boodschappen doen en even helemaal duizelig, zweverig bedoel je dat?
    bij mij helpt dan even zitten en wat eten met suiker (appel of liga oid)
    Eigenlijk ligt het dan dus aan de suikerspiegel die op peil gehouden moet worden.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik had er ook veel last van. er veranderd ontzettend veel in je lichaam moet je maar denken. en van paniek ( bewust of niet ) en verkeerd ademen wordt je vaak nog lichter in je hoofd. Zou me geen zorgen maken en als je het echt niet vertrouwd duidelijk aan die bel trekken. desnoods bij iemand anders dan de vk die je voor je gevoel wat laat zitten begrijp ik. het meest voor de hand liggende is de grotere hoeveelheid bloed die rondgepompt moet worden.( anderhalve liter is niet niks ) je hart moet harder werken, of de suikerspiegel. niks ernstigs alleen een beetje vervelend. op tijd eten en rustig en regelmatig proberen te ademen als je het weer hebt.

7. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest, maar die wist ook niks. Gewoon rustig aan doen en als het erger wordt weer terug komen. Denk niet dat het aan mijn suikerspiegel ligt, ik eet gewoon regelmatig.
    Maar blijkbaar gewoon iets wat erbij hoort en vanzelf over moet gaan dus.

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik denk het wel meid. bij mij is het stukken minder nu.alleen als ik de trap op moet dan sta ik nog te hijgen en puffen en draaien. ik ga dan even zitten en denk bij mezelf eventjes op adem komen. meestal met een minuut of 5 of 10 gaat het weer.

9. knuffie 23

knuffie 23 Bekend lid

17 jun 2008
    731
    0
    0
    herken het gelijk

maar als ik druivensuiker neem is het bij mij minder
    en idd als ik veel heb gedaan is het erger

10. Stephanie77

3 nov 2008
    7
    0
    0
    Ik heb er ook last van, kan me niet eens normaal afdrogen als ik uit de douche kom, sta ik te duizelen op mn benen :(

Ze hebben er geen duidelijke reden voor...gewoon maar rustig aan doen. Deze kwaaltjes schijnen over te gaan! (hopelijk)

Sterkte!

Deel Deze Pagina