Obstipatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tamar, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Wat gebruiken jullie tegen obstipatie?

Zowel medicijnen als natuurlijke middeltjes....

Ik probeer zoveel mogelijk te doen, als ontbijtkoek, veel fruit, bruin brood, veel drinken! Maar het blijft een lastig verhaal! ;)

2. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hoi hoi.. Ik heb ook dit probleem, maar bij mij is het zelfs buiten de zwangerschap. Komt door PDS.. Ben er toen mee naar de HA geweest en die heeft me importal voorgeschreven, mag ik tijdens zwangerschap ook gebruiken. Alleen niet als ontlasting wel weer goed is. Wat bij mij ook helpt is Activia. Daar deed ik dan altijd een zakje importal bij... Overigens moet ik wel even zeggen dat het nu ik zwanger ben gelukkig niet meer zo erg is als voor de zwangerschap.

3. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Ik gebruik al een tijd "Colon Clean" van PharmaFood. Zijn vezels die je elke ochtend door je sapje of yoghurt heen kunt doen. Bij mij helpt het heel goed en geloof me, poepen was bij mij echt een hel. Standaard veel te hard met bloed etc ( sorry voor de details haha ). Dus ben blij dat ik dit gevonden heb. Je kunt het halen bij de drogist.

Succes!

4. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik heb van mezelf ook al last met ontlasting. Maar zolang ik genoeg bewoog, genoeg fruit at en dronk was het wel te doen.
    Nu is het een ander verhaal. haha. Ik heb ook behoorlijk last van obstipatie. en helemaal nu ik aan de staaltabletten zit voor te laag hb.
    Maar ik had paar weken geleden via de vk Lactulosesiroop gekregen. Als je dit consequent inneemt gaat het een stuk beter, bij mij in ieder geval.
    Veel succes!!

5. Diamaria

Diamaria Bekend lid

10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Het gaat bij mij ook moeizaam.. :(
    En heb dus van Roosficee laxo gehaald. En dat hielp meteen wel wat gisteravond. Dus mischien is dit nog wel een hulpmiddeltje..:)
    Het is gewoon zoooo vervelend!

Liefs, Diamaria

6. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Nu heb ik er juist helemaal geen last van (komt denk ik door de voortdurende darmmassage ;)), maar normaal regelmatig. Wat nog wel wil helpen is een eetlepel gebroken lijnzaad door de yoghurt. Let er op dat als je veel vezels eet, je genoeg drinkt! Anders werkt het averechts...

Succes!

7. Hier gaat het ook moeizaam ben blij als er wat uit komt
    hier ook even wat dingen zoeken wat kan helpen

8. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik neem elke dag een glas roosvicee laxo. Dat helpt wel aardig.

9. amarantha

amarantha Lid

23 dec 2007
    69
    0
    0
    electromonteur
    Alkmaar
    K drink ook standaard roosvicee laxo.en veel water blijven drinken.

10. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    laxo inderdaad, van roosvicee, op basis van pruimen, smaakt naar roosvicee! Best lekker.

11. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Thx, ik ga ook roosvicee laxo halen, door mijn miskraam heb ik toch onzekerheid opgebouwd. En durf ik geen medicijnen in te nemen, ik heb lactulose staan maar durf gewoon niet! Als laxo niet helpt ga ik naar de ha.

Groet

12. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    hier normaal ook al last van obstipatie, dan voldoet roosvice laxo bij me ontbijt (hmm ik vind het nog heerlijk ook). Nu ik zwanger ben is dat niet meer voldoende..ik had van de drogist siroop gehad, zelfs dat werkte niet echt... veel vezels, fruit en water en de tijd nemen, zo gauw de eerste aandrang er is gaan. Boekje op de wc.. en maar smeren op die aambeien :(

13. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik heb mijn hele leven al veel problemen gehad met mijn stoelgang, maar nu tijdens de zwangerschap is het echt niet normaal meer. Ik drink nu veel verse jus en eet veel bruin brood. Ook heb ik Roosvicee Laxo geprobeerd, maar vergat het iedere x te drinken..

14. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik lag tijdens mijn zwangerschap letterlijk gillend in bed van de pijn!

Vanalles geprobeerd en uiteindelijk een klysma laten halen bij de huisartsenpost. Pff wat een opluchting was dat!

Daarna nooit meer last van gehad.

( het was een pipetje wat je in je achterste leeg spuit, nog geen 10 sec erna klinkt het verlossende geknetter):)

15. odet

odet Niet meer actief

ik heb er bij de 1e ook last van gehad.
    na die ene keer dat ik echt niet kon (oei oei, wat doet dat pijn) ben ik sinasappels en peperkoek gaan eten (zoiezo veel fruit, het helpt echt, maar vooral sinasappels)

Deel Deze Pagina