erg onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Deentje, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

op mijn 20 weken echo is gebleken dat er bij mijn kindje te veel vocht in de hersentjes zit. ik moest op controle bij de gyneacoloog. de eerste echo die ik daarvan kreeg was heel positief. hij vertelde mij dat de echoscopist waarschijnlijk verkeerd gemeten had. Vandaag moest ik ter controle nog een echo.
    nu is het zo dat de linker ventrikel 7mm is en de rechter ventrikel 11mm.
    hij vertelde alleen dat hij het vreemd vond en dat ik over 4 weken weer terug moest komen. ook moest ik bloed prikken... verder heeft hij mij niks verteld en mij eigenlijk met een rot gevoel naar huis laten gaan.
    ik weet dat ik door te veel vocht in de hersentjes een risico loop op een waterhoofd of het downsyndroom.
    ik weet eigenlijk nu niet zo goed wat ik moet doen.. over 4 weken heb ik pas weer een afspraak en moet zeggen dat ik nu behoorlijk veel last van stress heb.
    weet iemand van jullie precies wat dit inhoud.. en wat het nog meer kan zijn?

groetjes Dena

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Dena,

wat vervelend dat je met zo´n rotgevoel bent weggegaan daar. Ik kan je er niet veel over vertellen omdat het mijn vakgebied niet precies is en daarom wil ik je aanraden op te bellen naar de poli en te vertellen dat je niet goed begrijpt wat er aan de hand zou kkunnen zijn en dat je er even uitleg over wilt. Dat kan telefonisch, maar dan weet je even meer waar je aan toe bent, want 4 weken wachten duurt dan heel lang.
    De reden waarom er bloed geprikt moet worden bij jouw, is denk ik om te zien of je een infectie oid bij je draagt, want in sommige gevalen kan een kindje wat meer vocht in de ventrikels hebben als er een ontsteking/infectie in jouw bloed zit. Dat vocht kan ook zo weer wegtrekken en opgenomen worden in jouw bloedbaan. Vocht in de hersentjes kan inderdaad een marker zijn voor Down en een waterhoofdje, maar die kans is klein. Als het nu acuut teveel vocht geweest zou zijn, had ie je wel direct doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis. Maar nogmaals, ik ben geen expert en ik zou gewoon het ziekenhuis gelijk even bellen.

groetjes Brigitte

3. Hallo,

Bedankt voor je reactie... ik heb de gyneacoloog gebelt maar is vandaag niet berijkbaar en hij zou morgen terug bellen. dus ik ben benieuwd.

in ieder geval badankt!

Groetjes Dena

Deel Deze Pagina