Extra magnesium slikken tegen harde buiken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Loki09, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Na een beetje Googelen kwam ik een aantal keer tegen om magnesium te slikken om beenkrampen en harde buiken te verminderen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Helpt het ook echt tegen het aantal harde buiken?
    En mag je hierbij nog zwangerschapsmultivitamine slikken of wordt het magnesium gehalte dan teveel?

2. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je al zwangerschapsvitamine slikt dan zou ik het zowiezo niet doen. Dan krijg je al extra aangevuld. Zou het even overleggen met je vk.
    Maar vitaminen slikken om harde buiken te voorkomen is niet echt de juiste gang van zaken. beter is het om ervoor te zorgen dat je minder harde buiken krijgt als je er veel last van hebt. Dus rustiger aan doen. Overleggen met je vk of het een blaasontsteking is. Maar niet zomaar extra vitamines gaan gebruiken hiervoor.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Dinsdag moet ik naar de gyn en daar overleg ik het zoiezo even mee. Minder doen dan ik nu doe zou platte bedrust betekenen. Al zit ik daar nu al niet ver van af (ruwe gok, lig zo'n 18 uur vd dag op bed of bank, de rest zijn ook geen zware dingen). Vandaar...

4. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Eens met Ukkepuk: niet zomaar extra dingen gaan slikken, maar eerst kijken waar het aan zou kunnen liggen dat je die harde buiken krijgt. Hoe frequent heb je er last van en op welke momenten?

5. bereke

bereke Niet meer actief

Ik heb dit gedaan op aanraden van de gyn. Ik nam zwangerschapsvitaminen (omnibionta pronatal) en combineerde dit met promagnor (magnesium in poedervorm). Dit mocht perfect en hielp ook echt! Succes ermee!

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt Bereke! Ik ga het dinsdag vragen!

Nuk:
    Ik heb er zo'n 2 keer per uur last van.Op een dag dus 20/25 keer, afhankelijk van hoelang ik wakker ben, snachts weet ik weinig van, heb het idee dat het dan weinig is.
    Ik krijg het bij inspanning maar ook bij een hele kleine beweging. Soms ga ik brood smeren, eten en een half uurtje computeren en is er niets aan de hand en soms lig ik tv te krijgen en krijg ik het iedere 20 minuten. Weinig pijl op te trekken dus.

Ik ben al sinds de 17e week in de ziektewet en ik hou ook zoveel mogelijk rust. Op een dag lig ik zo'n 11/12 uur op bed/te slapen, nog een uur of 5 op de bank (slapen/tv kijken) en de rest zit ik wat te computeren, en doe ik wat kleine dingen als hond uitlaten, koken, wasje vouwen of een boodschapje. Niets sjouwen en geen uren aan een stuk. Best al wel heel duf, enkel bedrust is er nog over dus.

Mochten er nog tips zijn, heel graag!

7. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet leuk om te horen, maar misschoen doe je dan toch nog teveel en moet je voorlopig wel even bedrust houden.
    Je hoort ook vaak dat harde buiken pas iets later komen. Kan dus wel verklaren dat je na eten en boodschap doen geen last hebt en tijdens tv kijken weer wel.

Ik zou hoe dan ook eerst overleg plegen hierover voordat je iets gaat innemen hiervoor.

8. Blue Ice

Blue Ice Lid

28 apr 2008
    98
    0
    0
    bediende
    Mechelen
    Ik heb op aanraden van huisarts extra magnesium gaan halen bij apotheker.. ik nam ook al omnibionta pronatal ( vitaminen ) maar heb veel last van teenkrampen, kuitkrampen, en nu neem ik dus magnecaps ( in bruistabletvorm ) erbij... weet niet of dit ook effectief is voor harde buiken?

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik gebruik magnesium idd voor onrustige benen en kuitkrampen. Van de harde buiken dat wist ik niet. Ik moest gewoon stoppen met werken van de huisarts en vk, omdat ik me teveel inspande.

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik moest op aanraden van de vk extra magnesium gaan slikken, inderdaad voor kuit en beenkrampen en voor mijn harde buiken En dat gewoon naast de zwangerschapsvitaminen die ik al slik, kon geen kwaad volgens haar!

11. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    ik kreeg met 22 weken last van harde buiken. Mijn urine werd nagekeken, maar ik had geen blaasontsteking. Ik deed het wel rustiger aan, maar dat had geen effect. Tot ik met 26 weken in het ziekenhuis lag omdat ik weeën had. Mijn harde buiken zorgde ervoor dat mijn baarmoederhals verweekte! Gelukkig met weeënremmers weer rust weten te krijgen, maar vanaf toen had ik volledige bedrust.

Ik wil je niet bang maken, maar harde buiken zijn een teken van je lichaam. Neem het serieus en luister naar je lichaam! Je gaat het jezelf niet vergeven als er nu iets gebeurt! Volledige bedrust is heel heftig, ik heb zelf nog 11 weken plat kunnen liggen! Ik zou het zo weer doen, want ik heb nu wel een prachtig ventje mogen krijgen.

Deel Deze Pagina