Wanneer zwanger van 2de

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door doenm, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Wanneer beginnen de meeste aan een 2de kindje mijn kleine is ongeveer 2 jaar en 4 maand als de 2de komt maar heb het idee dat veel mensen het snel vinden en wordt er een beetje onzeker van. Nou duurde het bij de eerste ook ongeveer 10 maand voor ik zwanger was en nu was het gelijk de eerste maand dus dat hadden we ook niet verwacht!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heel verschillend, maar ik denk dat het gemiddeld hetzelfde is als in jouw situatie. Wij doen het nog niet maar dit heeft zijn redenen. Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er van!

3. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Bij ons scheelt het straks 18 maanden, zo hadden we het van te voren ook bedacht maar ja je kunt natuurlijk niets plannen dus we hopen maar dat deze zwangerschap goed blijft gaan.

Dit is wel snel en het zal best druk worden maar ja voor ons zien wij meer voordelen als nadelen maar dat is voor iedereen anders.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tussen Eva en haar zusje zal zo'n 2 jaar en 3 maanden zitten. Iedereen zegt dan altijd, oh leuk, zo snel op elkaar! Terwijl ik het juist helemaal niet zo snel vind ;), wij zijn meteen voor een 2e gegaan en ik was hiervoor ook zwanger (miskraam) en was half oktober uitgerekend. Wat mij betreft had er dus 1 a 1,5 jaar tussen gezeten. Maar zo is het ook prima, ik ben erg blij dat ik 2 keer snel zwanger ben geworden en dat het dit keer goed gaat :)

5. doenm

doenm Lid

8 nov 2009
    58
    0
    0
    Bedankt voor reacties ben toch wel nieuwschierig hoe dat bij andere gaat, ik heb zelf geen broers of zussen dus ja vind het ook wel erg spannend!

6. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet weten hoe snel ze weer aan een volgende gaan beginnen, wat zegt je gevoel.

Tussen nr 1 en 2 zit hier 22 maanden en straks in mei zit er 18 maanden tussen nr2 en nr3. Dus lekker kort op elkaar

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik werd weer zwanger toen Lena 10 maanden was. Och wat is snel... Zie hier op het forum ook genoeg meiden die er twee in een jaar krijgen. Heeft zijn nadelen, maar zeker ook zijn voordelen, denk ik. Als jullie het samen wilden en het is zo snel gelukt is dat alleen maar heel erg mooi toch?

Hier begonnen mensen na drie maanden al te mekkeren wanneer de tweede kwam (denk puur uit interesse, maar toch)... En dan op de volgende verjaardag vragen 'was het de bedoeling dat de tweede er zo snel achteraan kwam?' Tja... :)

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    #8 sloppyslayer, 17 dec 2009
    Laatst bewerkt: 17 dec 2009
    Ik kan niet zeggen hoeveel het gaat schelen omdat ik nu net voor de eerste keer ongesteld ben geweest...........
    Maar uhhh wij gaan er niks aan doen om een zwangerschap te voorkomen :D
    Als het niet lukt dan willen we over een jaar of twee de medische molen weer in gaan........
    We willen zo graag twee kindjes en ik ben al 35 dus ik hoop eigenlijk dat het heel erg snel weer gaat lukken.

Je moet je niks aantrekken dan de meningen van een ander, het is jullie leven en jullie beslissing en niemand mag zeggen of dit goed of slecht is :D

Mij verklaren ze soms voor gek dat ik nu nog aan een tweede denk zeker door het traject waar we door heen moesten om Megan te krijgen.....maar dat kan me helemaal niks schelen :D

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra was 2 jaar en 4 maanden toen haar zusje dinja werd geboren. Ik vind het persoonlijk ideaal zo het leeftijdsverschil, maar dat is PERSOONLIJK!
    Vind het heel handig dat Kyra al vanalles zelf kan en goed begrijpt wat er allmeaal gebeurd ed.

10. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Tussen Isabella en de baby zal precies 2 jaar en 5 maanden zitten dus eigenlijk 2,5 jaar. Iedereen zegt bij ons ook "goh dat is snel" maar vind het eigenlijk ook helemaal niet zo snel. Ik had liever 3 jaar ertussen gehad. Misschien iets langer. Maar mijn vriend wilde zooooooooo graag :D en ik werd na ronde 1 meteen zwanger dus je hebt het niet altijd in de hand.

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier zit straks 2 jaar en 10 maanden tussen mijn kindjes!
    Ik vind het ideaal, en wij hebben hier bewust voor gekozen, zijn begonnen voor de 2e toen de eerste 2 jaar werd.
    Ik was bang dat als ik er eerder voor zou gaan het te druk zou zijn, maar dat is voelt voor ons zo. Vriendin van mij heeft 2 kids in 1,5 jaar tijd, en die vind dat weer heerlijk!
    Vooral heel persoonlijke keus dus!

kus miek

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.179
    113
    Hier zit er 2 jaar tussen straks. Ja ook bewust gekozen om er weer voor te gaan, wij wilden het liefst tussen de 2 en 3 jaar ertussen,dus dat is gelukt. Ik vind het ook allemaal niet zo snel, maar mijn moeder had er 2 binnen 13 maanden en mijn oma had er zelfs 3 binnen 2 jaar, dus wat dat betreft ben ik een langzame haha. het is maar hoe je het bekijkt en vooral je eigen gevoel hierin volgen.

13. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Ik ben nu zwanger van de eerste en denk nu al over een tweede. Ik moet natuurlijk de bevalling en alles erna nog ervaren maar ik zou het wel leuk vinden als er niet teveel tijd tussen de eerste en tweede zit. Het is gewoon verveld dat je niet kunt voorspellen wanneer je zwanger zult zijn:p Het kan dus met een paar maanden na de bevalling maar het kan dus ook een paar jaar duren...

Eerst dus maar de bevalling en daarna zien we wel;)

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Tussen onze kindjes zit straks 15/16 maanden verschil. Als Vera 6 maanden werd mocht er van ons wel een tweede komen, en ja hoor, in de eerste ronde was ik weer zwanger (had niet gedacht dat het zo snel zou gaan).
    Het zal zwaar worden, maar ik denk ook o zo gezellig.

15. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Tsja, wat is snel....

Ik ben nu nog zwanger van de eerste, maar wegens meerdere medische redenen hebben we al te horen gekregen dat als we nadenken over een tweede kindje we dit niet te lang uit moeten stellen.
    Normaal zou ik zo'n 2-3 jaar ertussen prima hebben gevonden, maar nu moeten we misschien wegens die omstandigheden toch gaan proberen om dit te versnellen en dus zal er dan minder tijd tussen de twee kindjes zitten, misschien anderhalf tot 2 jaar? De tijd zal het leren, moet natuurlijk ook maar willen lukken...

16. miffy11

miffy11 Niet meer actief

mijn oudste word 1.5 in de week dat ik ben uitgerekend.

hier ongeveer bewust voor gekozen, we zouden gaan proberen als we ons nieuwe huis hadden (juli) maar ben uiteindelijk 2 maanden eerder zwanger geraakt. vind die 2 maanden te kort verschil om te zeggen dat het niet bewust was, al was het idealer geweest als ik niet zwnager was geweest tijdens de verhuizing..

17. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Bij ons zal er 2jaar en 1 maand tussen zitten.. lijkt me heerlijk je zit toch nog in de luiers en het is allemaal nog niet zo lang geleden dus je ben al gewend aan het ritme

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat heb ik dus helemaal niet... ja die luiers, daar zitten we nog wel in, maar allang niet meer 6 a 7 per dag (meestal 3). En ons ritme... Eva slaapt van 19:30 tot 8 uur of langer en 's middags nog 2 a 3 uur. En dat doet ze al anderhalf jaar... ik ben dus helemaal niet meer gewend aan een baby die zich om de 3 uur laat horen, die ontelbare poepluiers en aan een kindje dat niet duidelijk kan maken wat er nou is en wat ze wil ;). Voor mijn gevoel beginnen we weer helemaal opnieuw. Wat ik overigens wel heel erg leuk vind!

19. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij onze kindjes zal er 15 maanden tussen zitten. Wij vinden het geweldig! Anderen reageren nog wel eens van: druk hoor zo kort op elkaar. Ik denk ook dat het afhankelijk is van hoe je er samen in staat. Mijn man helpt heel veel en draait zijn hand niet om voor de verzorging van onze dochter. Hij staat vaak in het weekend om 7 uur op (kan hij niet meer slapen) en kan ik uitslapen! Ook is onze dochter erg makkelijk en een echte luilak en is maximaal 5 tot 6 uur op een dag wakker en komt snachts zelden of nooit (behalve als ze ziek is, dan jammert ze nog wel es snachts). Het zal vast wel druk worden, maar samen redden we het vast wel!

20. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    bij ons zit er 17 maanden tussen, en ik moet eerlijk bekennen dat ik het zelf wel heel snel vond, moest een beetje aan het idee wennen. Over de eerste hadden we anderhalf jaar gedaan om zwanger te worden en de tweede was een beetje een verrassing. We wilden eigenlijk weer gaan proberen als de eerste 1 werd. Maar nu ben ik helemaal aan het idee gewend en heb ook weinig rare reacties gekregen. Behalve dat mensen zeggen: wat zul jij het druk krijgen! En dat vind ik dan meteen een irritante reactie. Ja het zal vast wel druk zijn maar als je je daarop instelt is het toch vooral hartstikke gezellig!

Deel Deze Pagina