Oppepper nodig!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anna, 19 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Wil even wat met jullie delen en hoop dat iemand me een beetje op kan fleuren... Ik weet niet precies hoe het zit... Werd in de 7e week enorm misselijk. Zo miselijk dat alles wat ik at of dronk er ook weer uit kwam... en als ik niks at of dronk, kwam er veel gal... Uiteindelijk heb ik 2 dagen aan het infuus gelegen in het ziekenhuis voor uitdroging. Daarna heb ik ook niet meer overgegeven. Nu zijn we een paar weken verder en voelde me vorige week eindelijk weer wat energieker en minder misselijk. Dus ik was helemaal blij en opgelucht... hehe we zijn er door! Dit weekend voelde ik mezelf weer langzaam beroerder worden... Vanmorgen weer gal overgegeven... Gisteravond een enorme huilbui gehad... voelde me zo rot omdat ik het gevoel heb gevangen te zitten... Steeds maar zorgen dat ik genoeg eet en zoeken naar eten wat ik lust... Terwijl ik afgelopen week gewoon heerlijk kon koken en genieten van het eten! Ik las laatst dat als vrouwen tijdens hun zwangerschap extreem misselijk zijn dat dat kwam vanwege psychische oorzaken. Nou ik voel me enorm rot van binnen en kan steeds wel janken maar dat komt omdat ik me zo beroerd voel en niks kan. Wat vinden jullie? Ben ik door alle emoties misselijk? Of emotioneel vanwege mijn misselijkheid? Ik ben erg onzeker aan het worden... Daarom kan ik wel een oppepper gebruiken!
     
  2. Moolenaar

    Moolenaar Lid

    28 nov 2005
    28
    0
    0
    aagh meissie toch, ik schik me wezenloos :confused: :( :(

    Ik heb nog niet zoveel ervaring met dit soort dingen, maar ik weet wel dat emoties een helehoop kan doen met je lichaam.

    Weet dat als je gestrest ben en heel emotioneel ben, dat het uiteindelijk een tol kan eisen op je lichaam :cry:

    Maar dit is per persoon verschillend natuurlijk.

    Wou dat ik je kon helpen met iets :rolleyes:

    Ik ben zelf wel misselijk, maar eten kan ik wel.

    Heb je drinkbullion geprobeerd en een droge beschuitje e.d.

    Probeer in ieder geval veel te rusten, ga lekker liggen en wat slapen.
    Zo komt je lichaam een beetje tot rust, maak je niet druk en probeer een beetje bij een beetje iets lichtverteerbaar te eten.

    Hoop dat ik al iets heb kunnen helpen :(: :)

    Groetjes Patricia.
     
  3. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Dank je voor je lieve berichtje! Ik ga zo inderdaad even slapen omdat mijn dochtertje ook een middagslaapje doet... Ik vind het vreselijk om niet de erergie te hebben om haar alle aandacht te geven die ze nodig heeft... ik ben buiten zo snel dizzy... Maar goed misschien voel ik me beter als ik een uurtje slaap!
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ondanks dat je je zo voelt, moet je wel blijven drinken... je kan beter drinken er weer uitgooien dan gal..... goed uitrusten.... en klets hier maar lekker van je af,.....
     
  5. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Dank je Agnes, dat is nou net wat ik nodig heb... gewoon een plek waar ik mezelf geen zeur hoef te vinden, waar ik gewoon inderdaad van me af kan kletsen... Ik moet hier gewoon doorheen zien te komen... dat zeg ik ook steeds tegen me zelf... Anna, het gaat over meissie, echt! Het leven is erg primair geworden... Ik heb wel een afspraak met een psycholoog staan voor het nieuwe jaar omdat ik toch behoefte heb om te praten... onder het mom baat het niet dan schaad het ook niet!
     
  6. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Gewoon doen inderdaad. Dat praten met een psycholoog. Hij kan je misschien tips geven om je emoties makkelijker de ruimte te geven. Neem de tijd voor dingen. Het geeft niet als je niet meer zoveel kunt als dat je voor je zwangerschap kon. Leg je erbij neer en geniet van de dingen die wel kunt.

    Laat je niet kisten door die hormonen! Heel veel succes enne.. als je wilt "zeuren", doe dat maar. Daar zijn we voor!
     
  7. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Dank je, Nala, voor je lieve bericht! Dat steunt me echt... Ik lijk me vandaag weer wat beter te voelen. Die terugval viel me erg zwaar. Ik hoop echt dat ik nu weer de energie heb om naar buiten te gaan met mijn kleine meisje... Dat vind het het moeilijkste dat als ik ZO beroerd ben en alles draait als ik sta... dat ik mijn vrijheid verlies... Ik ga straks lekker een kleine wandeling maken!

    Andere mensen die zich beroerd voelen, reageer, misschien kunnen we elkaar steunen en elkaar opbeuren!

    Liefs Anna
     
  8. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Sterkte Anna..
    Fijn dat je je vandaag wat beter voelt, hopelijk blijft dat zo!
     
  9. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    He Miranda, zie je dat we op de zelfde dag zijn uitgerekend! Das leuk!
     
  10. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik hoop voor je dat je je over een poosje weer helemaal goed voelt.
    Gelukkig blijft die misselijkheid vaak aanhouden tot een week of 16 of vroeger.
    Hopelijk gaat hij straks helemaal weg.
    Zodat je heerlijk mag genieten van je zwangerschap en leuke dingen kan doen met je dochtertje!!

    Liefs,
     
  11. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Dank je Jolanda, ja gelukkig voel ik me vandaag iets beter en daar teken ik voor omdat ik dan in iedergeval even naar buiten kan en kan eten... Das echt goud waard!
     
  12. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik ben blij dat je je weer wat lekkerder voelt..........
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja ik kan mij echt heel goed voorstellen dat dat heel veel waard is.
    Ik ken die verschrikkelijke misselijkheid ook heel goed, bij de zwangerschap van mijn dochtertje en met 16 weken was het ineens helemaal verdwenen.
    ik hoop voor jou ook
     
  14. munt

    munt Actief lid

    11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    hallo
    khoop dat je je weer wat beter voelt.
    ik loop nu bijna naar de 6 week en ik voel me ook hellemaal niet goed
    ben misselijk en heel erg moe,dat vermoeidheid dat maakt me niet echt zoveel uit maar dat misselijkheid :( :cry:
    het is gelukkig niet zo dat ik er alles uitgooi :(
    maar ja je doet er niet zoveel aan
    dus ik moet het maar nemen zoals het is :cry:

    veel liefs
    marielle
     

Deel Deze Pagina