Duizelig na inspanning, bijv. fietsen, wandelen.. Wie herkent dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Het valt mij op dat ik nadat ik een inspanning heb gedaan, bijv. fietsen, wandelen, stofzuigen, ik heel licht/zweverig in mijn hoofd ben.
    Ook als ik een drukke dag heb gehad, ben ik 's avond heel moe en licht in mijn hoofd. Wie herkent dit?

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Waarschijnlijk is je bloeddruk te laag, al eens laten meten. Anders even bloedprikken denk

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Kan ook aan je voeding liggen. Eet je genoeg? Misschien krijg je te weinig energie binnen?

4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Mijn bloeddruk is prima!
    Ik weet het niet, naar mijn idee eet ik wel goed:

's Morgens brood met mok thee
    Tussen de middag brood met mok thee
    's Avonds groenten met aardappels, vlees...

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dit denk ik ook.

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Wel sta ik bekend dat ik heel slecht kan drinken.. 3 mokken thee op een dag drink ik eigenlijk altijd, eigenlijk niet meer... :)
    Kan het daar ook door komen?

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Klinkt als ijzer tekort ofzo, zou toch even bloed laten prikken.. Qua voeding mis ik fruit, beleg, melk etc. Je eet ook geen tussendoortjes zo te lezen...

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    1 lage bloeddruk
    2 ijzertekort
    3 vitamine b tekort
    4 hyperventilatie
    5 virusje

kan van alles zijn dus maar ik denk eerder aan ijzertekort

9. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Heb vorig jaar september met m'n zwangerschap ook bloed laten prikken, en toen had ik hier ook al last van, maar bloed was toen allemaal goed en m'n HB ook.
    Ik ben de laatste tijd toch erg aan het kwakkelen met duizeligheid: heb oorsuizen, vol gevoel in oor, hele dag licht gevoel in m'n hoofd.. Loop nu bij een homeopatische arts en osteopaat, die concludeerde dat m'n nekspieren, enkels, polsen, sleutelbeen, onderrug en kaakspieren vast zaten.. Maar dat is nu 3 weken geleden en zou ik toch verbetering moeten zien..

10. Bri

Bri Niet meer actief

Oorsuizen, vol gevoel in oor, licht gevoel in je hoofd, duizelig bij inspanning: ben je misschien verkouden / grieperig?

Ik heb een heel lage bloeddruk, dus duizeligheid herken ik wel. En dat wordt erger als ik te weinig drink (je hebt vocht nodig om een beetje druk op je aderen te zetten).

11. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Vind het meer hyperachtig klinken!

12. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Chronische hyperventilatie...

13. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Aan die laatste 2 ga ik zelf ook steeds meer twijfelen..
    Ik heb zelf vaak in de gaten dat ik verkeerd ademhaal, maar kun je dit dus ook bij inspanning hebben?? (hyperventilatie)

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja zeker kan dat! Hyperventilatie is vaak gewoon verkeerd ademen. Je gebruikt dan veel minder longcapaciteit en als je dus inspanning levert kom je dan in de problemen en wordt je duizelig omdat je lijf gewoon te weinig zuurstof krijgt.

Voor de zekerheid zou ik toch nog even bloed laten prikken om lage ijzer/glucose etc uit te sluiten. Het is al ruim een jaar geleden dat je bloed hebt laten prikken en je bent ondertussen niet meer zwanger dus er kan heel veel veranderd zijn.

Deel Deze Pagina