met 34 weken als nog doorgestuurd naar gyn.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wolchu, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    hallo,

ik heb redelijk wat overgewicht, en de eerste keer dat ik bij de vk. kwam is er gesproken over een doorverwijzing met 20 weken. deze was in hun ogen toen niet nodig omdat ik in mijn zwangerschap 20 kg ben afgevallen als gevolg van overgeven(deze zijn er ook niet meer bijgekomen). nu ben ik 34 weken en heeft de vk net gezegt dat ik als nog doorverwezen moet worden. ik begrijp dit maar vraag me zwaar af waarom ze zolang gewacht hebben:x:(. voor mij is het niet makkelijk om nu weer aan een nieuw persoon te wennen met nog 6 weken tot uitgerekende datum . zijn er meerdere hier met deze ervaring? ik wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen dus daar zit het probleem niet;)

2. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Ik ben dan niet zo veel afgevallen maar bij mij is het zo dat de baby waarschijnlijk te groot is.

Ik krijg over 2 weken een 3e groei-echo in het z'huis.
    Mocht de baby dan nog groot zijn word ik volgens mij ook overgedragen aan de Gyn. (dit weet ik niet 100% zeker)

Dus dan is het voor mij indd ook weer wennen.... en ziekenhuis bevalling was toch ook wel de planning.

Dus vergelijkbaar met jou maar om een andere reden.

3. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    Zie er echt er eecht tegen op vooral omdAt mijn zwangerschap goed verloopt

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    je kan een dag voor je bevalling nog overgedragen worden..... dan heb je helemaal geen tijd om te wennen.

Ik snap je wel hoor bij me eerste had ik dit ook maar mijn ervaring is dat het allemaal wel meevalt bij de gyn(die zal je als het goed is maar 1x zien ofzo want meestal heb je gewoon een vk van het zh)

Probeer het van je af te zetten als je gaat bevallen maakt het je echt niet meer zoveel uit wie er langs je bed staat

5. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Ik ben ook vanaf week 37 doorverwezen naar het ZH, vanwege een stuitligging... Dus dat was ook ff wennen, wilde ook graag thuis bevallen, maar dat gaat nu ook niet meer.

Je moet maar zo denken, het is het beste voor je kindje, dan komt dat wennen wel goed! ;)
    En sowieso heeft 'wennen' aan een persoon eigenlijk totaal geen nut, want als je gaat bevallen, kan het ook zo zijn dat je een vreemde aan je bed krijgt... Die ken je dan toch ook niet?

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik moet klinisch bevallen omdat ik bij mijn dochter een keizersnede gehad heb. Dit was altijd al bekend en toch ben ik ben ik met 35 weken pas overgedragen naar het ziekenhuis. Dit gebeurt standaard zo. Ik neem aan omdat de zwangerschap op zich niet als hoger risico gezien wordt alleen de bevalling wat extra in de gaten gehouden moet worden. Daarbij is de tijd van de gyn kostbaarder dan van van de vk.
    Als je er voor kiest in het ziekenhuis te bevallen, gebeurt dat poliklinisch onder begeleiding van je vk (wordt wel klinisch bij pijnbestrijding of zo) als je doorverwezen bent, wordt het klinisch en ben je patiënt van het ziekenhuis. Maakt voor jou misschien weinig uit maar is technisch wel net even anders.

Wat eerder gezegd is, je weet toch niet wie je aan je bed krijgt (hier niet in elk geval)

Ik heb volgende week mijn 3de gesprek in het ziekenhuis, en wel het gevoel dat ik voelde tijd en aandacht daar krijg, voor al mijn vragen en wensen.

7. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 2 dagen voor de bevalling over gedragen aan het ziekenhuis. Ik had inmiddels zoveel lichamelijke klachten dat ik helemaal op was. Dag erna intake bij de gyn gehad en de volgende ochtend ingeleid.
    Ben op de dag van inleiding in eerste instantie door 2 VK's van het ziekenhuis begeleid ('s morgens de ene, 's middags / 's avonds de andere). Uiteindelijk is daar later ook nog de gyn bij gekomen, was wel de gyn die ik de dag ervoor al 5 minuutjes had gesproken.
    Ik vond het zelf geen probleem dat ik door "vreemde" geholpen ben. Ik was vooral blij dat de kleine man geboren was ;)

8. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 36 weken doorverwezen en ik moet zeggen dat ik het niet erg vind. Het gaat erom dat de geboorte in goede banen geleidt gaat worden, niet wie me daarbij helpt. Doorverwijzen doen ze niet voor niets, maar puur omdat het beter/veiliger is voor jou en je ongeboren kind. Natuurlijk snap ik dat je eraan moet wennen, maar ik heb me er gewoon aan overgegeven. Als de kleine man maar veilig op de wereld komt! Succes!!

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben met 37 weken doorverwezen naar een gyn, ivm bloeddruk. Ik had uiteindelijk een schat van een verloskundige bij de bevalling daar!!! Kon geen betere wensen, al kende ik haar nog helemaal niet.
    Bij een thuis bevalling kan het ook zijn dat je een onbekende invalster treft.
    Lekker genieten van de laatste weekjes!!! Komt vast goed!!!

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik was ook liever bij m'n VK gebleven maar weet ook al dat ik na 30 weken weer terug naar de gyn moet.

Ik heb ook flink overgewicht en ben ook wel bijgekomen in de zw-schap maar nog niet zoveel.
    Ze hebben mij uitgelegd dat iedereen met een BMI boven 40 uiteindelijk overgenomen wordt door de gyn.
    Volgens mijn gyn was de kans groter bij forse vrouwen dat de kindjes vast blijven zitten met een schoudertje etc tijdens de bevalling en dan is een gyn gewoon beter uitgerust.

Maar goed, je weet ook niet wanneer je gaat bevallen en dan heeft je eigen gyn mss ook geen dienst dus het is sowieso maar afwachten wie je krijgt in het ziekenhuis....

De bevalling van mijn zoontje (ruim 4 kilo) is trouwens - op een flinke knip na - prima gegaan! :)

11. Elise1989

Elise1989 Lid

31 jul 2012
    19
    0
    0
    Kapster
    Breda
    Hallo
    Ik ben nu 34+3 weken zwanger. Heb 3 weken geleden een ctg scan gehad omdat ik ons kindje niet heel goed voelde. Mijn placenta ligt aan de voor kant en dat is dus de redenen en door de warmte houde hij ook flink zijn gemak. Gelukkig dat alles goed was. Ook kreeg ik toen een echo, waar op te zien was dat hij in een stuit ligging lag. Hij wou wel indalen maar was nog niet rijp toen. Hij kon nog alle kanten op. Vorige week een afspraak gehad bij de verloskundige, volgens hun was hij niet ingedaald maar lag wel met zijn hoofd naar beneden. Zo controleerde dat door aan mijn buik te voelen. Gisteren de groei/liggings echo gehad. Nou hij lag al flink ingedaald in een onvolkomen stuit ligging. Volgens de verloskundige was hij die week daarvoor niet ingedaald en lag hij ook goed! Maar op de echo was duidelijk te zien dat hij in een stuit lag en ook al ingedaald was. Ook heeft hij matig vruchtwater. En kan maar zelde goed bewegen! Bij het echo centrum zijden ze van hij is al langer in gedaald dit is niet van net! En die week ervoor was ik bij de verloskundige en toen lag hij goed.....? Zijn hoofdje dus aan gezien als zijn billetjes. Maar nu ben ik door gestuurd naar de gynacoloog, die gaat woensdag een echo maken! En daarna hebben we een geprek! Bij het echo centrum zijden ze dat hij niet uit zicht zelf kan draaien. En omdat hij matig vrucht water heeft hem ook niet kunnen draaien. Ben nu erg geschokt er door, heb niet zoon fijne zwangerschap gehad dan denk je er bijna te zijn! En komen ze met een late reactie van ow dat hadden ze allang moeten zien. Wie heeft dit ook gehad? Ben ook bang dat ons kindje drek niet genoeg vrucht water heeft!

12. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik heb tot gister bij de vk gelopen (37 weken) en vandaag opgenomen met pre-eclampsie
    Morgen of maandag word ik ingeleid, dus nee ik kan helemaal niet wennen.
    Heb er ook echt om gehuild, maarja zoals meerderezeggen je word niet zonder reden doorgestuurd en denk dat het bij je bevalling ook maar weinig boeit wie er om je heen staat.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je weet nooit zeker wie je aan je bed krijgt: als het druk is en alle VK's van jouw praktijk bezig zijn met bevallingen, krijg je een waarnemer en zit je dus ook met een onbekende...
    Daarbij is mijn ervaring dat je tijdens de bevalling eigenlijk echt niet zoveel meer meekrijgt van wie er nu precies bij je bed staat. Je bent gericht op wat je moet doen en de instructies die je daarvoor krijgt, en wie dat allemaal tegen je roept, is dan echt niet meer belangrijk... :)

Daarbij: als je bij 20 weken al was overgedragen, zou je ws elke keer een andere gyn of arts-assistent hebben gezien en nu heb je die tijd tenminste steeds nog bij je vertrouwde VK gezeten. Ik zou het dus eerder als voordeel dan als nadeel zien, dat je zo laat pas overgedragen wordt :)

Deel Deze Pagina