voor vanavond had ik in de planning om stokbrood met eiersalde, selderijsalade en rambol ( notenkaas) op tafel te zetten. Maar nu bedacht ik me, mag ik dit wel eten? Wie weet dit?
Ja hoor, als de eieren goed gaar zijn, is het allemaal geen probleem, Rambol mag je ook gewoon eten, dus eet smakelijk!
alle kaasjes die je zeker mag eten staan op" www.zuivelonline.nl je mag bijna alles eten hoor, in NL is er bijna niets meer van rauwe melk.
dankjewel dames, dan laat ik het vanavond lekker smaken, had er gister in een keer geen zin in. het zijn trouwens kant en klare salades van het super de boer merk. dankjewel voor de website.
He, heerlijk, rambol met noten! Dáár heb ik nou zin in...maar heb het niet in huis Geniet er lekker van en laat je niet gek maken door iedereen die denkt te weten wat je niet mag, je mag meer dan je denkt!
dankjewel allemaal, zo leren we nog eens wat. Maarruh, hoe zit het eigenlijk met kruidenroomkaas, mag dit?
tonijn mag,uit blik niet vers en kruidenroomkaas mag ook gewoon wat mijn gyb me vertelde dus jam jam,smakelijk
Hallo meiden wat een gedoe he met wat je wel en niet mag. Maar ik denk ook maar zo (ben geadopteerd uit sri lanka) en mijn moeder wist ook niks van een voedingswijzer ofzo en ik leef nog steeds ben ook gewoon gezond en heb geen ziekte gehad ofzo. Het enige wat er bij mij was was dat ik een klein beetje ondervoed was. Ik zou me dus niet te veel van al die regels aantrekken. Ik heb zelf van het weekend een paar plakjes leverworst gegeten, zo lang het niet TE veel is maakt het heus niks uit!
Je mag zeker wel verse tonijn (zelfs rauw!), dat is hartstikke gezond! Maar.... niet teveel, want roofvissen als zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn kunnen relatief veel kwik en dioxines bevatten, waar ongeboren baby's gevoelig voor zijn. Het advies is maximaal 1 portie per week van 100 g. Tonijn uit blik bevat veel minder kwik en dioxines dan verse tonijn. Tot maximaal 2 porties tonijn uit blik per week is daarom geen probleem.