kindje vernoemen?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by eve, Aug 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Ik ga m'n kindje vernoemen

1. Ja

2. Nee

3. Weet nog niet

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    De roepnaam van m'n kindje wordt een 'nieuwe' naam. Maar daarnaast wil ik em naar 3 mensen vernoemen. Dat betekent dat ie straks 4 namen heeft (weet nml niet wie van de 3 ik moet schrappen). Is dat niet een beetje veel????

Andere optie is dat ik hem helemaal niet vernoem maar gewoon 2 'nieuwe' namen geef.

Wat vinden jullie?

2. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik heb niet vernoemd en ga ook niet vernoemen! Ik vind dat gewoon niet zo leuk, vind dat iets van vroeger, maar ja, als jij het leuk vind waarom niet! Dat is toch iets wat jij zelf moet beslissen uiteindelijk! Maar ik persoonlijk, nee!

3. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nee wij vernoemen niet

Bij onze dochter niet gedaan, en ga het uit principe kwestie nu ook niet doen mocht het een jongen worden.

Ik ben zelf niet vernoemd, blij toe anders had ik een rare naam gehad bah
    En de namen van mijn vriend vind ik met alle respect echt verschrikkelijk.

Dus nee ik en wij pas/passen voor vernoemen

4. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Wij gaan wel vernoemen, meer omdat het ons leuk lijkt.

5. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    wij vernoemen hem ook...
    meer uit respect....

me vriend heet eddy johan.. en zun vader rudy johan.. en zun opa johannes...
    de vader van me vriend is vroeg overleden..
    en daarom hebben we ervoor gekozen : Damien Johan Montana....

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik kom uit een familie waarin bij allemaal bij de geboorte 3 namen kregen, ook bij ed hadden ze allemaal hij inclusief meerdere namen...wij hebben bewust voor andere namen gekozen...naam van de kleine (levy) stond al heel snel vast...naam van de meid stond vast dachten we tot we bij de pretecho moesten wachten en ik haar naam op een geboortekaartje zag staan en zie ja dat wordt em als het een meidje wordt, dus ook bij haar gauw klaar...maar nooit gedacht om het te vernoemen, 1 het zijn nou niet echt de mooiste namen en ik houd niet zo van tig namen gewoon lekker kort lekker makkelijk...niemand die zich op welke manier dan ook gepasseerd voelde..en ook bij een eventuele 3e zal het een korte (enkele) naam worden...

maar het is gewoon een gevoelsmatig iets waar iedereen zijn gevoel cq mening over kan vertellen maar keuze ligt uiteindelijk bij jullie eigen gevoel van wel of niet...

succes in ieder geval :D

7. Noebie

Noebie Actief lid

Feb 21, 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Als wij een dochter krijgen zijn wij ook van plan om haar te vernoemen. Mijn vriend had een hele goeie band met zijn oma. Helaas is zij een aantal jaar geleden overleden. Onze dochter krijgt dus haar naam als tweede naam (vind zelf de naam een beetje te ouderwets voor als voornaam :oops: ).

8. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben onze zoon nd 2 opa's vernoemd, omdat m'n vader overleed toen ik net wist dat ik zwanger was.

9. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    wij gaan ook niet vernoemen, hebben we bij de eerste niet gedaan en gaan we nu ook niet doen.

10. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Ik ga ook vernoemen. De eerste naam wordt een gewone naam maar 2e en 3e naar familie.
    Wij hebben thuis allemaal 3 namen.
    Mijn man heeft er maar 1 en dat vinden we juist zo zielig.

11. melissa

melissa Actief lid

Mar 28, 2006
    219
    0
    0
    Maak er anders een creatieve mix van zodat je nog maar 2 nemen overhoudt!!!

b.v. rene en daniel= Darel snappie???

succes!!

12. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Eén van de doopnamen zal ik naar mijn moeder (is overleden) vernoemen. Ook als het een jongetje wordt. Misschien een beetje raar maar je ziet wel meer jongens die een vrouwelijke doopnaam hebben.

Silly

13. hardloper

hardloper Niet meer actief

hallo, ik heb zelf 4 namen. vind het niet pesee veel, vind het eigenlijk wel leuk dat ik er een meer heb dan de meeste...
    het enige nadeel vind ik dat ze altijd een letter overslaan bij veel bedrijven omdat ze niet rekenen op 4 letters. zeg daar trouwens wel altijd wat van...
    wij hebben ervoor gekozen om niet te vernoemen. werd ingewikkeld, want: wie doe je als eerste, en is de rest het daar wel mee eens en kijken ze mijn kind er niet op aan enzo. lag toen een beetje moeilijk allemaal...
    ik vond het trouwens wel leuk, maar mijn man niet.

succes met beslissen :D

groetjes, lidwina

14. Sam22

Sam22 Actief lid

Jun 28, 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Wij vernoemen ook en idd ook met 4 namen....uit respect en ook omdat de band die ik met mij overleden opa had heel speciaal was. Ik hoop dat we van hem nog heel wat in onze kleine terug gaan zien. Mijn man wou graag naar zijn 2 opa's vernoemen uit respect. Het waren allemaal ouderwetse namen dus wij hebben ze vertaald in het engels, omdat onze voornaam ook engels doet aan horen. Zo krijg je toch 1 modern geheel de vernoemde namen zijn ook allemaal korte namen en het misstaat ook helemaal niet....

Damiën Ray Sean Henry gaat onze kleine heten

15. hardloper

hardloper Niet meer actief

ps, was vergeten te zeggen , maar ik ben niet gedoopt ofzo. schijnt ook nog wel eens te schelen in hoeveelheid namen....

groetjes, lidwina

16. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Bij ons wordt het het handigst als het een meisje wordt, ha ha (alsof je het voor het kiezen hebt)
    De helft van de namen aan mijn moederskant en aan mijn schoonmoeders kant (incl de oma's) is van Catherina. Dat wordt dan de 2e naam na de iets moderne naam die we als roepnaam willen gaan gebruiken. (ja, daar zijn we nog lang neit overuit, mannetje vind dat ie nog tijd zat heeft om te bedenken :) nog 6 mnd....)

17. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Wij vernoemen wel. we hebben allebei meerdere namen en in onze beide families wordt er al generaties vernoemd. Wel telkens met een kleine verandering in de naam of een jongens naam wordt een meisjes naam gemaakt. Het is heel leuk om al die namen te zien terugkomen maar dan net op een iets andere manier. Ik hou zelf niet van die "mode namen". Ik heb zelf een heel aparte naam.

18. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Wij gaan ook vernoemen.
    De roepnaam wordt een "nieuwe naam" en de 2de en 3de naam worden de namen van opa's en oma's.

Gewoon meer als leukertje naar de opa's en oma's dan dat we er iets mee gaan doen.
    Verrassing!!!!

19. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Wij gaan de baby ook vernoemen. Een meisje zou vernoemd worden naar de moeder van mijn vriend (zij is overleden), maar het is een jongetje dus hij wordt vernoemdt naar mijn Opa. Hij leeft nog hoor, maar het lijkt me zo leuk voor hem (mun opa). Zijn naam gebruiken we wel als tweede naam want het is niet echt een mooie naam.. :oops:

20. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Bij ons zijn de doopnamen dus nr 2 en 3 van de naam wel vernoemt, en dat doe ik nu dus weer.
    Aangezien je dit eigenlijk alleen maar gebruikt bij officiele documenten en kerkelijk heb je daar toch verder geen last van.

Share This Page