Kan je BV en KV combineren? Mijn zoontje is ruim 5 maanden oud. Zijn schema ziet er zo uit: 7 uur BV ( 1 kant drinkt hij leeg de andere kant kolf ik af), 10 uur potje fruit, 12 uur BV 16 uur BV 19 uur BV en dan naar bed ( hij slaapt door dus komt hij smorgnes rond 7 uur weer. Om 23 uur kolf ik beide borsten nog af en dan ga ik ook op nacht rust. Wat ik dus afkolft bewaar ik voor het KDV ( 2 dagen) Maar de laatste tijd wordt het wel minder. Heb nog wel genoeg voeding voor mijn zoontje hij doet er goed op. Maar ik wil eigenlijk stoppen met kolven van 7 en 23 uur . Op de dagen dat hij naar het KDV gaat wil ik dan KV geven. Als Maar kan dat dan ? Dan hoef ik alleen maar de kolven op de dagen dat hij niet aan wezig is. Het kolven van 7 en 23 uur breekt mij zo op, BV geven vind ik erg fijn alleen dat kolven om genoeg voedingen te krijgen vind ik minder. En nu merk ik dat er ook minder melk heb en net genoeg voor het KDV.
Aangezien je nu al merkt dat je voeding terugloopt, lijkt het me niet verstandig om minder te gaan kolven. Je hebt dan kans dat je te weinig voeding krijgt voor je kindje, en dat je dan regeldagen gaat krijgen. Dan komt je kindje opeens om de 2 uur voor een voeding ofzo (kan ook 's nachts weer komen!).
Je schrijft dat die twee kolfbeurten je opbreken, dus ik neem aan dat je er een beetje doorheen zit en niets hebt aan een advies dat je maar gewoon door moet gaan. Je kleintje gaat nu langzaam maar zeker richting bijvoeding (maand of zes) waardoor er sowieso ruimte komt om één of twee voedingen af te kolven. Je productie zal dan zakken maar dat is ook logisch natuurlijk wanneer je ook minder vaak de borst gaat geven. Vergeet niet dat je ook bij kv de kans loopt dat je kindje wakker wordt 's nachts wanneer je voedingen gaat afbouwen. Daar zou ik dus niet al te spastisch over denken. Is het een idee om het kolven nog een aantal weken vol te houden? Zodat je langzaam maar zeker je kindje een beetje over kan laten gaan op wat meer bijvoeding? En dan kun je overwegen om in eerste instantie bijvoorbeeld alleen de ochtend- of avondkolfbeurt weg te laten. Kijken hoe je je daarbij voelt.
ZIt er inderdaad een beetje door heen. Niet het BV geven maar het kolven. Dat zal ik een tijdje moeten blijven doen aangezien hij 2 dagen naar het KDV gaat en hij wel eten moet daar op het KDV. Dus dacht ik van dan kolf ik niet meer en dan geven ze maar KV op het KDV. BV zou ik heel graag tot 9 maanden vol willen houden.
Ik begrijp dat je met het kolven op je werk als de kleine op het kdv is niet voldoende is om hem te geven? Hoe vaak kolf je op je werk? En is het misschien een idee om naar de kleine toe te gaan om te voeden? En hoeveel drinkt de kleine per fles op het kdv? (als dat een grote fles is van bijv 180-200cc, misschien wat minder aanbieden dat ie daar ook tevreden mee is?) Verder misschien moeheid en (vooral ook) stress om het niet genoeg hebben van aantal cc's zorgt voor het ook daadwerkelijk eruit krijgen van meer cc's ! Oftewel, niet te druk maken om die cc's en vooral in alle rust kolven. Je kleine is nu 5 maanden, op de dagen dat je gewoon thuis bent heb je 4 voedingen op de dagen dat je werkt zou je dan als je kv geeft en overdag niet kolft op de tijden dat je kleine zou drinken maar 2 voedingen. Persoonlijk denk ik dat dat echt te weinig is om je productie op peil te houden. Tuurlijk kan je kv bij gaan geven die dagen op het kdv, maar ik denk echt dat je productie dat nog niet kan hebben (lees, nog niet stabiel genoeg is). Wat ik wel zou overwegen (moet je even kijken of jij dat wil) is op de dagen dat je thuis bent gewoon lekker op verzoek van de kleine bv geven. En op de dagen dat je werkt, op je werk 2 keer kolven. Het geen wat je dan gekolfd hebt de volgende keer naar het kdv mee geven. Heb je niet genoeg gekolfd (en wel je best doen he gewoon rustig relaxen en kolven ) voor wat je mee zou willen geven? Dan zou ik dat gewoon aanvullen met kv (maarja, wil je dat? Ik ben daar wat makkelijker in denk ik dan andere ). Wat ik ook nog bedacht, misschien kunnen ze het op het kdv rekken met 1 keer een fles bv en dan tegen 16.00 een klein flesje bv (dus wat je tekort zou komen) en verder wat water. Dan zogauw jij er weer bent lekker bij jou zijn buikje vol laten drinken aan de borst. Kom je wel op misschien een voeding meer per dag, maar dat is toch helemaal niet erg? Misschien iets om over te denken. Succes in ieder geval! Liefs, Hanneke!
230 cc drinkt hij als hij de BV in een fles krijgt. Als wij hem minder geven 180 dan komt hij na 2 uurtjes weer. En hij heeft zo lekkere schema nu vind ik. 7 uur BV 10 uur potje fruit, 12 uur BV 16 uur BV 19 uur BV en dan naar bed op mijn werk kolf ik 2 keer op een dag. Dan haal ik 230 cc uit bij elkaar. Dus dat is het punt niet. Wat ik savonds en smorgens kolf is bij elkaar maar 150 cc dus moet ik 2 dagen kolven voor 1 voeding. Om naar het KDV te gaan om live te voeden zal mijn baas niet goed vinden. Hij vind het al een goede dat ik 20 min per keer moet gaan kolven. Ik zit ook in een klein hokje van 1 bij 1 met een boel troep. Hij vroeg hoe lang gaat dit onzin nog duren ( het kolven he dan ) Vind het kolven lastig gewoon, niet op de dagen dat hij er niet is maar smorgens en savonds. Heb ik net gegeven smorgens en dan moet ik nog kolven en om 23 uur moet ik dan kolven omdat ik anders geen genoeg flesejs voor hem heb. Ik zal door deze fase heen moeten.... Ben al trots op mij zelf dat ik bijna 6 maanden BV geeft.
En daar mag je ook trots op zijn!! Wel rot dat je baas zo reageert, en dan te bedenken dat je gewoon recht op die tijd hebt...