koffie niet vies??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door hongingbij, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hongingbij

12 aug 2009
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ik hoor altijd dat zwangere vrouwen een enorme afkeer van koffie hebben. Nu ben ik ook zwanger, en die afkeer heb ik niet, ik vind het zelfs lekker ruiken. Andere dingen vind ik wel wanstaltelijk, zoals gebakken aardappels en andere vette etenswaar.

Ik vraag me af of ik de enige ben die koffie wel lekker vind!!??

Groetjes
    Honingbij

2. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Je bent niet de enige hoor ;).....ik vind mijn kopje koffie ook nog steeds heerlijk....drink het wel met mate, omdat teveel koffie niet goed is....
    Verder heb ik helemaal geen "rare" dingen met eten.....heb nergens extra zin in en heb nergens een afkeer van gekregen...
    Zo zie je maar weer, dat het bij iedereen anders is.

3. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Nee hoor, je bent niet raar. Vanaf 16 weken vond ik koffie niet meer lekker smaken, maar wel lekker ruiken. Dat duurde maar een paar weekjes, nu geniet ik alweer een tijdje lekker van een bakje koffie. Ik heb tijdens mijn 2 zwangerschappen helemaal geen afkeer gehad van bepaalde geuren of dingen (naja, kon ineens niet meer tegen de meurlucht van de kattenbak ;)). Had ook niet ineens bepaalde trek in dingen. Is gewoon allemaal gelijk gebleven.

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hier ook een koffieliefhebster, ik hou ook nog steeds van koffie, bij al mijn zwangerschappen trouwens.
    Ik neem er alleen niet zoveel en ook niet 's morgens vroeg op mijn nuchtere maag. En eigenlijk maak ik er regelmatig een cappuchino van omdat het soms ff te sterk is!

5. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik had (en heb nog steeds) echt een ontzettende afkeer van koffie! Echt verschrikkelijk. Vooral in het begin van de zwangerschap moest ik echt mijn adem inhouden als ik langs een koffietent liep. Ik hoopte dat, nu mijn misselijkheid weg is en alles mij weer smaakt, ik ook koffie weer zou kunnen drinken. Maar nee. Ik mis de cappuccino zo erg dat ik er laatst zelfs over droomde...
    Voor de rest heb ik nergens meer zin in of heb ik last (gehad) van andere geuren dan koffie.

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik dronk nooit koffie.. vond het echt smerig... tot ik voor 1e keer zwanger werd... mijn vertrouwde thee stond me gruwelijk tegen, en koffie ben ik gaan leuten en nooit meer mee gestopt.. met de thee is het nooit meer goed gekomen :)

7. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik vond koffie altijd erg lekker, ook in de eerste weken. Toen ineedns, met een week of 7 BAH, ik kon het niet meer ruiken!!!

Zelfs mijn vriend kon niet normaal tegen me praten als hij koffie had gedronken brrr. Zelfs van koffiedrinkende mensen op TV (nescafé reclame) kon ik al denken: "bleg, dat jullie dáár van genieten"

HEt heeft geduurd tot ongeveer een week of 20, toen ineens wilde ik wel weer eens eentje proberen. En nu, nu ga ik zo lekker een bakkie leut inschenken ;)

8. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik vind koffie nu nog lekkerder dan voor de zwangerschap! Ik moet echt opletten dat ik niet te vaak neem! Verder vind ik voornamelijk dingen heel kort erg lekker en dan ook helemaal niet meer, erg verwarrend. Ook erg vervelend, veel dingen gaan hier na een paar dagen richting clicko :(, toch zonde (man blieft al die rare dingen niet ;)).

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik heb ook niets tegen koffie. Ik kan echter mijn hele leven niet tegen cafeine, dus ik drink af en toe een kopje cafeinevrije, maar ik vind het nog altijd lekker ruiken én smaken!

10. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    mmhhhh koffie heerlijk vind ik het heb er ook echt nooit een afkeer van gehad en ben nu toch bijna 37 weken zwanger

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vond koffie ook heerlijk ruiken! waar ik niet tegen kon (en nu nog niet trouwens) is de geur van vlees.. bah!

12. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik hoef t ff niet zo nodig meer.. lus t nog wel, maar niet van harte meer, en krijg er maagzuur van..

13. Angelina

Angelina Niet meer actief

Koffie bij de AH automaat.... Heerlijk ;)

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb oook geen afkeer van koffie gehad hoor. En een cappuchino vond ik echt heerlijk. Alleen tijdens de bevalling, vond ik het mider dat Robert koffie had gdronken. Niet dat ik misselijk was ofzo, maar vond de lucht niet heel plezierig!

Lekker genieten je bakkie hoor, maar wel met mate.

15. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Bij de eerste werd ik misselijk van alleen de geur al maar bij nummer 2 kon ik gewoon smorgens na mn kamille thee heerlijk een bakje koffie drinken. Een vriendin van mij snuift als ze langs de poelier loopt.... terwijl ik bij beide zwangerschappen misselijk werd van vleesgeur :D

16. daniielle22

daniielle22 Fanatiek lid

16 mei 2009
    1.199
    0
    0
    momenteel ziektewet ivm herseninfarct jan 2008
    goirle(tilburg)
    toen ik in febr onverwachts zwanger was dronk ik niets anders dan koffie,,, mn moeder zei al wat drink jij ineens veel koffie.
    ik had niet gedacht zwanger te zijn want had spiraal toen.
    en sindsdien lust ik juist koffie vooral latte macciato

17. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

vorige week had ik ook ineens heel veel zin in koffie, gister smaakte hij mij ineens veel minder, nu staat er ook een kopje koffie voor mijn neus maar eigelijk heb ik er geen zin in.
    Ik weet nog niet of ik zwanger ben, heb wel allerhande symptomen, maar ik ben nog niet ongi geweest na mijn bevalling dus weet totaal niet waar ik aan toe ben, wel heel erg irritant.

Groetjes Lies

18. Mecha

Mecha Niet meer actief

wat grappig die verschillen .. ik vond 1 a 2 weken kaas vies ruiken vooral maar ik vind nu alles heerlijk koffie thee eten drinken allessss.. behalve dingen die ik nooit heb gelust zoals lof en melk bah whaah maar verder lust ik meer dan ooit tevoren dus helemaal niet raar dat je graag koffie drinkt doe ik ook alleen tot het max van 4 koppen per dag.. meestal neem ik er 2 :D
    dan kan ik evt nog cola drinken...( verhouding van cafeine cola en koffie is koffie wel meer maar volgens mij komt het goed in de buurt) ps. het enige dat mij hielp voor de misselijkheid was een glas cola :D

19. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik vindkoffie nog steeds lekker en heerlijk ruiken vooral 's ochtends het eertse bakje
    Ik drink wel minder koffie

20. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik vind koffie ook nog steeds erg lekker, maar ik drink het thuis helemaal niet meer. Alleen nog als we op visite gaan dan drink ik 2 kopjes koffie.

Deel Deze Pagina