ik ben vanmorgen wakker geworden; duizelig ik wilde boodschapjes gaan doen maar ik durf neit want ik ben toch echt te duizelig! Ik heb al een dextra tabletje gepakt maar het werkt niet.... iemand enig idee wat het is? wat ik kan doen?
zou weleens ijzertekort kunnen zijn. als het aanblijft effe je VK bellen dat ze je HB moeten controleren dan krijg je staaltabletten en ben je er zo vanaf.
Klinkt echt als ijzertekort. Je kan staaltabletten halen bij de apotheek of drogist. Dan ben je er zo vanaf.
Of je bloeddruk is te laag. ik zou even langs de vk gaan en je ijzergehlate + bloeddruk laten meten. Als je iets zouts eet en het gaat over is het de bloeddruk...
heb net een kopje boulion op.... ff afwachten.... maar als het over een uurtje nog niet weg is bel ik ven naar de huisartsenpost om in iedergeval even te overleggen......
Staaltabletten zijn vrij verkrijgbaar en altijd goed voor je. Dus het kan geen kwaad en voor de baby is het ook goed.
Ik heb ook erg last van duizeligheid. Mijn bloeddruk is aan de lage kant. Ik mag van de VK als ik duizelig ben of het voel opkomen iets eten waar lekker veel zout inzit (bijvoorbeeld drop en naturel chips) Extra ijzier kan nooit kwaad (te weinig ijzer kan ook zorgen voor duizeligheid) Drink eens lekker roosvicee Ferro!
Ik ben ook zo duizelig geweest. Mijn verloskundige vertelde mij dat je bloedvaten tussen de 20 en 25 weken wijder worden om al het extra bloed wat je aan gaat maken op te vangen. Dus je vaten worden wel wijder maar de opvullen (het bloed) zit er nog niet in. Daardoor kun je ineens last krijgen van bloeddrukdalingen. Bij mij is het rond de 26ste week over gegaan.