Hoi meiden, sinds woensdag weet ik dat ik zwanger ben. Ben donderdag naar de dokter geweest, hij vertelde me echter dat 1 op 10 zwangerschappen in een miskraam eindigt. Toen ik thuis kwam, ging ik naar het toilet en met afvegen had ik een bruinig iets. Vrijdagmorgen 1 druppeltje bruin spul. Wat nu heb ik een miskraam gehad? Krijg ik die nog? Ben zo ontzettend bang! Ik wil dit kindje zo graag! Heb verder nog geen zwangerschapsverschijnselen. Soms een beetje gevoel in mijn buik. Mijn darmen rommelen soms.
Ik had ook vaak last van bruinige afscheiding maar ben nu bijna 26 weken zwanger dus volgens mij zegt het niets... Je moet je niet te druk maken! Mocht je echte hevige krampen krijgen en bloedverlies dan moet je wel direct contact opnemen met je arts/vk. Geniet er lekker van meid! Liefs Leonie
dank je wel. Weet je wat het is. Ik kan er gewoon niet van genieten. Ik ben bang dat de stress die ik heb ook invloed heeft op het kindje. Maar het lukt me niet om te genieten. Als ik kijk naar babyspullen op internet, denk ik altijd: o nee doe nog maar niet. Het is nl. zo onwerkelijk dat ik zwanger ben. Ook omdat ik niets voel. Soms wat pijntjes, maar dan denk ik meteen weer: oh shit. Ik wil dit graag van mij afzetten en genieten van mijn zwangerschap. Maar ik ben pas 4 weken en ben nog zo bang dat het fout gaat ook dus omdat ik al 2 x iets bruinigs verloren ben.
Hoi, ik heb dit ook gehad. Ik wist op een vrijdag dat ik zwanger was en op een zaterdag had ik wat minescule druppeltjes bruinverlies, dit was dus waarschijnlijk gewoon een innestelingsbloedinkje geweest, want dit is inmiddels 2 weken geleden en heb daarna niks meer verloren en ben nog steeds zwanger. Maar ik schoot ook flink in de stress hoor Hoeveel weken ben je zwanger dan? Het kan dan ook nog wezen dat er een adertje is geknapt. Ik zou je er niet te druk om maken, probeer ervan te genieten!
ik weet dus ook niet wanneer ik zwanger ben. Ik heb altijd lange en onregelmatige cyclussen gehad. Mijn laatste menstruatie was op 2 november en mijn vriend en ik hebben alleen geklust op 30 nov. en 2 dec. En op 9 dec. (maar dat kan het niet zijn, want dan zou ik toch nog geen positieve test hebben, of wel?) Dus ik denk zelf een week of 4. Maar ik weet eigenlijk niet hoe je dat moet uittellen.
heb trouwens ook een beetje hoofdpijn en zeurderige pijn in mijn onderrug. (maak me nu druk om elk pijntje)
hoi bloem ik denk dat je je inderdaad een beetje zorgen maakt om ieder pijntje. buikpijn, rugpijn, hoofdpijn het hoort er allemaal bij. ik durf niet echt te zeggen hoe ver je bent, maar ik denk ook tussen de 4e en 5e week. probeer er lekker van te genieten en natuurljk gefeliciteerd. Liefs Deb
o ja en qua eten? Ik heb eigenlijk helemaal niet zo veel honger (en normaal altijd). En soms kan ik wel veel eten, hoe kan dat dan?
Hoofdpijn en rugpijn horen zeer zeker bij de zwangerschap Ik ben de gelukkige mama van 2 prachtdochters en bij beide zwangerschappen heb ik de hele 9 maanden door gigantische hoofdpijn gehad . Dit kan komen door een lage bloeddruk of ijzergehalte . Beide kwaaltjes die niet gevaarlijk zijn in de zwangerschap . Sterker nog , een lage bloeddruk is juist heel goed in de zwangerschap ! Ook minder eten kan in het begin van de zwangerschap zeker voorkomen . Dit veranderd weer na 3 maanden als je mazzel hebt . Sommige hebben daar de hele zwangerschap door last van . Maar ook dit is absoluut niet gevaarlijk en kan dus geen kwaad . Ik zou gewoon lekker gaan genieten als ik jou was hoor Over een paar weken ( rond de 11/12 weken) heb je als het goed is de eerste afspraak bij verloskundige . Zij kijkt dan meteen ook je bloeddruk en ijzergehalte na en beantwoord ze al je vragen groetjes Joyce
ok. Maar met kerst krijgen we bij mijn schoonouders zalm (wat voor weet ik niet) en bij mijn ouders zalmcocktail (zalm uit blik) mag ik dit wel eten? Ik vind het best eng om dingen te eten nu, bang dat het verkeerd is.
Kan je vast wel eten, maak je maar niet zoveel zorgen, hoor. Het komt allemaal goed. Hoe onzeker ook: geniet ervan dat er een kleintje aankomt. Nu nog weinig symptomen en misschien over een klein tijdje misselijk boven de wc-pot Gefeliciteerd in elk geval! (O ja, als je een banner aanmaakt op deze site en de dag van je laatste ongi invult, dan zie je meteen hoelang je zwanger bent. Het wordt gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie!)
Hallo. Ook ik heb vandaag klein beetje bloed verloren. En ik heb net weer gekeken het is bij mij ook bruin. Ik ben ook heel erg bang dat ik ongesteld ga worden. 2 weken geleden had ik ook een druppel bruinbloed. Is dit oudbloed of innestelinggsbloed of is het dezelfde. Ik ben nog niet naar de vk geweest daarom was ik nog beetje onzeker of ik nou echt wel zwanger ben. ik heb pas op 27/12 een afspraak tot die tijd word ik ook gek. Pff is de test eindelijk positief zijn we nog niet happy. Dus ik hoef niet bang te zijn om die bloed. Bloem ik begrijp je onzekerheid echt waar, ik ben ook zo. OOk ik kijk in de koelkast en denk ja wat mag ik nu eten en wat niet, het is echt stom eigenlijk niet verkeerd bedoeld hoor.
is ook stom. Ik vind het zo erg dat ik er niet van genieten kan! Ik wil dat nl. zo ontzettend graag! Maar hoe!? Ik wil dit kindje zo graag.
*knuff* Je hebt heel veel lotgenoten hier! Ook ik had de hoop opgegeven na het verlies van oud bloed en toen de test positief was had ik zoiets van: O ja, 'tuurlijk. De tweede bloedtest gaf aan dat in twee dagen mijn hormoonspiegel verdubbelde en toen drong het iets tot me door. Daarna sloeg de angst toe. Gek he. Ben je er 3,5 jaar naar uit aan het kijken. Eindelijk zwanger en kan je er nog niet van genieten. Misschien verdwijnt de spanning na de eerst echo.... morgen gaan we het zien.. Sterkte dames
Dushi. Ik verlies nu ook dat oudbloed, maar ik ben niet zeker of dat het wel is. Het begon gisteren. En vandaag heb ik het weer. Het is zeker geen ongesteldheid want ik heb het nu alleen bij het afvegen niet meer in me inlegkruisje. Ik ben nu heel erg in de war. Hoelang duurt die oudbloed verliezen. Bij mij is het soms bruinig en soms rozig, sorry voor de details. Kan iemand mij helpen. Ik ben heel erg bang!
als je het niet vertrouwd even de vk bellen. dan weet je tenminste zeker wat het is en zit je je straks voor niks zo druk te maken. Hoop voor je dat alles goed is liefs Deb
Hallo, Ik begrijp de onzekerheid - heb ik ook - maar het is jammer dat je niet ook leert te genieten. Ik heb ook rozig slijn /bloed verloren, maar als je goed leest (bijvoorbeeld op deze site of in boeken), weet je dat ook dat kan en mag gebeuren. Krampen kunnen gewoon een teken zijn dat je baarmoeder 'werkt'. Pas als je bloed verliest als bij een echte mesntruatie, meteen bellen. Maar bij druppeltjes, en alleen bij het vegen hoeft er niets te zijn. Ik heb je angsten gekend, maar probeer tegelijk rustig te blijven. En als het fout gaat, kun je dat niet tegenhouden met stressen. Dit klinkt wellicht harder dan ik het bedoel, maar het is zo. Koop wat leuke zwangertijdschriften, geniet en de belangrijkste stelregel: als JIJ het niet vertrouwt, bel JIJ een arts of VK. Het is jou/jullie kindje. Succes en proficiat!
Hallo Juud, je hebt gelijk. Ik heb ook overal gelezen dat het kan. En dat het innestelingsbloed is, maar toch zit er een duiveltje in je hoofd en die verteld je allemaal nare dingen. Ik wil naar hem luisteren maar toch ben ik fifty fifty, snap je. Maar ik ben ook heel erg blij. Het is vandaag wat rustiger. Geen bloed meer gelukkig. Ik heb op 27/12 afspraak bij vk. Ik weet zeker als ik ze bel gaan ze het zelfde vertellen wat jij nu zegt, daarom wil ik niet bellen. Ik weet dat ik mezelf gek maak. Maar om mijn frustatie's hier kwijt te raken lucht mij een beetje op. Mijn man is al gek geworden door mij. En als ik zo daar ga is het niet meer leuk, snap je. Ik weet dat het mijn fout is, maar ik wil dit baby heel graag zo graag dat ik onwijs bang ben om het kwijt te raken. Maar stiekem geniet ik wel, en na mijn afspraak ga ik echt genieten.
Dit heb ik zelf ook hoor.. Heb mezelf voorgenomen dat ik tot na de Echo wacht, en dan als het 'goed' is, ik dan wel dingen ga kopen (langzaam aan), en dat ik me dan meer zwanger zal voelen dan nu.