Wanneer ECHT beginnen? Raad gevraagd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Debbje, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbje

Debbje Lid

21 okt 2010
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Heb een hele tijd meegelezen op dit forum en hier en daar een berichtje geplaatst. Ik zit met een rekenvraag. Wij willen ontzettend graag een kindje. Hebben heel veel overwogen en besloten er zo snel mogelijk serieus mee te beginnen.

We hebben allbei een vaste baan met een salaris waar goed van rond te komen is met kinderen erbij. Hebben een auto en krijgen een huis…

Dat huis is nu net het punt. Het is nieuwbouw en de planning is om in oktober de sleutel te krijgen. In die tussentijd zijn we vanuit ons (te klein) huurapaprtement tijdelijk bij mijn ouders ingetrokken.

Bijna alles is rond, hebben alle meubels en bijna alle spullen ingepakt in dozen klaar staan, alleen het hoognodige hebben we bij mijn ouders staan. Hypotheek rond, keuken, badkamer enz is gekocht dus dat is klaar.

Ben al een half jaar van de pil af, regelmatig ongesteld met af een toe een dag verschil maar ja dat maakt niet uit. Nu ben ik aan het bedenken wanneer we nu echt moeten gaan beginnen.

Als we de sleutel krijgen laten we de badkamer/keuken/vloer/toilet doen door mijn vader, die is erg handig maar dat kost natuurlijk tijd. Daarnaast kan er een vertraging zijn met de oplevering. Ikzelf kan op dat moment niks in het huis doen omdat er van alles gebouwd moet worden en dat neemt mijn man op zich samen met mijn en zijn vader.

We weten dat de kans héél klein is dat het meteen lukt maar we moeten er wel rekening mee houden… Wat is nu verstandig? Iemand anders al een keer zoiets meegemaakt?

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik zou gewoon nu beginnen,als het wat minder goed lukt heb je spijt dat je zo lang hebt gewacht.
    Het is trouwens toch niet zo erg als je snel zwanger bent,overal valt een mouw aan te passen..toch?

Succes!

3. Debbje

Debbje Lid

21 okt 2010
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is natuurlijk wel zo. Ik wil alleen niet dat (mocht het ons gegund zijn natuurlijk) ik beval als ik nog bij mijn ouders zit. Nu mogen nu op de zolder verlbijven maar daar is echt geen plaats voor een kindje.

4. zeventien

zeventien Lid

16 mrt 2011
    17
    0
    0
    Utrecht
    Gewoon beginnen, zou ik ook doen. De kans dat het meteen raak is bestaat, maar het kan net zo goed pas over een half jaar ofzo raak zijn.
    Een zwangerschap kan je niet plannen.. en het komt vast wel goed!
    Succes met je besluit!

5. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Vorig jaar hebben we ook een nieuwbouwhuis gekocht, bleek zwanger te zijn en al met al ging het bouwen zo snel dat ik een week voor de oplevering beviel, was niet erg makkelijk want kon weinig doen, vanwege de kleine, maar was te doen. Jij woont niet op jezelf begreep ik maar momenteel bij je ouders in.
    Laat je in ieder geval goed voorlichten hoe of wat qua bouwtijd, want het aantal opgegeven bouwdagen is geen richtlijn. Zelf had ik daarvoor twee keer een miskraam, dus tja die waren qua tijd handigermaar met de natuur vallen geen afspraken te maken. Ik was al met al maar vijf rondes bezig en drie keer zwanger, dus tja het kan snel gaan, maar wat als het langer duurt. Ik zou in ieder geval niet terug aan de pil gaan als ik jou was, want nu ben je in ieder geval waarschijnlijk al ontpild, mss echt beginnen wanneer duidelijk is dat het huis wordt opgeleverd? Dat is meestal een maand of drie van te voren. Veel succes ermee!

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik zou ook gewoon beginnen.. Ze zeggen da je voor ieder jaar dat je de pil hebt geslikt een maand aan moet houden om te ontpillen.. Kweet iet hoe lang je hem geslikt hebt? En wat de anderen ook zeggen.. Straks lukt het niet meteen en dan heb je spijt dat je niet eerder bent begonnen.. En alles komt dan vanzelf weer op zn pootjes terecht.
    En nogmaals een zwangerschap kun je niet plannen :)
    Succes!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het dus wel even uitstellen nog. Even rustig verder ontpillen en niet hebben dat je straks vlak voor of vlak na oplevering ligt te bevallen: ik zou gillend gek worden, zeker als ik bij mijn ouders in huis zou zitten.
    Maar dat heeft allemaal natuurlijk ook met je leeftijd te maken: als je nog jong bent, kan dat ook gemakkelijk, terwijl als je al wat ouder bent, je die tijd misschien niet meer hebt...

8. Debbje

Debbje Lid

21 okt 2010
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie hebben eigenlijk wel gelijk. Mocht het in een keer raak zijn dan zou ik uitkomen in januari. Als ze in oktober de sleutel willen geven hebben we een uitloop van 3 maanden. Dan beginnen we maar eerst aan de eerste verdieping zodat de kinderkamer klaar is :D

Zelf zaten we te denken rond augustus, misschien juli.

Het is niet zo dat ik hier niet kan leven als ik zwanger zou zijn. In principe perfect, wordt goed voor me gezorgd ;)

Het moet je natuurlijkvwel gegund zijn, het zou niet raar zijn als het half jaar tot een jaar duurt.

@Lizzy: ik heb ongeveer 12 jaar de pil geslikt dus een lange tijd

9. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Me 2.. Succes mef alles en wel lateh weten als het raak is he ! :p

10. Debbje

Debbje Lid

21 okt 2010
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk :D Ik zal hier de komende tijd niet weg te slaan zijn dus ik laat het weten...

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Kan alleen maar zeggen ga er voor ! en geniet van elkaar en ieder moment! Succes met zwanger worden. en je huis.

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    als ik jou was zou ik nog even wachten totdat jullie lekker in je nieuwe huis zitten.
    lijkt me toch een fijner gevoel dan "stel dat het snel raak is dan.."

het kan best zijn dat je wel snel zwanger bent! en ontpillen? tsjah veel zeggen dat je eerst moet ontpillen.. maar ik vind het maar onzin:p

13. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Denk dat je vooral moet doen waar jij jezelf goed bij voelt :) Hier stonden we ook op het punten van verhuizen en zijn toch begonnen. 10 maand later is er nog steeds niks gebeurt, dus je kan het gewoon echt niet plannen.

Veel succes in elk geval!

14. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Ik zou er lekker voor gaan! Hoe leuk is het al het snel lukt en je ook gelijk de babykamer zou kunnen inrichten? En mocht het toch even duren, dan ben je al lekker gesetteld!
    Succes.

15. Debbje

Debbje Lid

21 okt 2010
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Mocht het inderdaad in de eerste maanden raak zijn is er eigenlijk nog geen probleem. Het maakt dat in principe niet uit waar je bed staat als je zwanger bent.

We hebben het er gisteren over gehad en we wachten ongeveer tot de vakantie. In mei gaan we op vakantie en dan gaan we beginnen :D Dus dan zitten we al in begin juni. Mocht het dan gelijk raak zijn zit je in februari dus ruim de tijd voor eventuele uitloop/bouwen enz.

We hebben er zoveel zin in!

Deel Deze Pagina