urine niet goed tijdens zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by miek78, Feb 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miek78

miek78 Actief lid

Jan 7, 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    ik ben gister bij mijn verloskundige geweest en nou bleek dat mijn urine niet goed is en ik nu een week thuis zit voor rust.
    ik ben al 5 kilo afgevallen.
    er zat keronen ++
    lenco's ++
    bloed +++
    dit was er in zat.
    maar nu ben ik vergeten te vragen of dit ook schadelijk is voor de baby.
    ik ben bijna 8 weken zwanger.
    groetjes Annemiek

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi miek,

Dat is vervelend zeg!
    het kan in principe geen kwaad voor je kindje, als je er maar iets mee doet!
    Hoe gaat het drinken en eten? Ketonen in je urine geeft namelijk aan dat je te weinig vocht binnen krijgt!
    En bloed in je urine kan wijzen op een blaas ontsteking.
    Ik weet niet wat je verder met je verloskundige hebt afgesproken anders moet je haar maar even bellen!

Groetjes imke

3. miek78

miek78 Actief lid

Jan 7, 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    ik moest nu eerst een week rust nemen !
    en heb mijn bloed laten afnemen 6 buisjes!
    ik ging zowat knock out!
    heb jij nog adviezen?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Miek,

rust is het beste advies inderdaad. Probeer goed te blijven drinken. Als dit lastig gaat, neem dan kleine slokje sper keer en wissel wat je drinkt af. Dan kun je het vaak beter verdragen. Zorg ook wel dat je eerst iets kleins eet voor je drinkt, anders wordt je misselijk. Heb altijd iets van een Sultana of een mueslireep of iets dergelijks bij de hand. Bouillon is ook een aanrader. Dit kan je maag vaak beter verdragen.
    Doe het dus rustig aan, niet druk maken dat je afvalt, dit is in deze mate niet schadelijk voor de baby, maar zorg wel dat je niet blijft alvallen.
    Dus eet klein beetje gdurende de dag, drink de hele dag door en doe het rustig aan. Het wordt echt beter!

Groetjes Brigitte

Share This Page