Misschien ten overvloede, maar wil het toch nog ff onder de aandacht brengen. Ze lopen achter met aanmeldingen en het is zooooo belangrijk voor vrouwen waarbij zwanger worden niet vanzelf gaat! Al help je er maar eentje, dan is het al geslaagd. En plassen moet je toch, dus dat beetje moeite om het op te vangen, ach....dat moet toch lukken? Dus dames...als je 6 tot 10 weken zwanger bent, meld je aan! Je doet er een ander een groot plezier mee
bij mijn vorige miskraam heb ik me ook aangemeld , helaas bleek de test van moeders van moeders toen opeens een stuk minder donker , heb me toen echt 3 dagen oploppen vreten en uitenindelijk ging het dus ook mis. hoe goed doel ik het ook vind kies ik nu toch voor mijzelf , als ik al aan die test denk dat krijg ik de koude rillingen ... mocht ik deze zwangerschap goed uitdragen na 2 miskramen dan ben ik de volgende keer weer van de partij ! wel moet ik zegen dat mvm mijn na me miskraam een cadeau bon stuurde om bloemen te kopen vond dit super lief en attend
Ik vind het een super initiatief maar kan het echt niet doen. Heb een oudere zoon die dan gaat lezen en vragen en vertellen en dan weet straks iedereen het. Dat kan echt niet..
Goed dat het weer onder de aandacht wordt gebracht! Ik begreep dat in mijn regio het aantal aanmeldingen ook terugloopt (Rotterdam). Toen ik net weer zwanger was dacht ik eerst, ik doe het niet meer, heb vorig jaar zoveel ellende meegemaakt en had geen zin meer in gedoe. Ook niet in pijnlijke vragen van de informatrice waarom ik zo kort na mijn vorige zwangerschap weer aanmeldde etc. Eigenlijk voelde ik me direct daarna schuldig, ik was spontaan snel weer zwanger geworden en de meiden die Pregnyl nodig hebben kunnen helemaal niet kiezen of ze zin hebben in gedoe! Dus meteen weer aangemeld. De informatrice vroeg wel hoe mijn vorige zwangerschap was afgelopen (denk omdat ze in de woonkamer wel kon zien dat er geen kindje woont) en toen heb ik maar verteld dat mijn dochter is overleden. Ben blij dat ik weer meedoe en ook blij als het over drie weken weer klaar is.
Ik doe ook mee! Nu ongeveer een week, en het valt me reuze mee. Dus als mensen nog twijfelen... Ik vind het echt weinig moeite, ik hoop alleen dat de buren niet nu al vermoedens krijgen hahaha
Ik ken het gevoel maar al te goed, meis! Het had mijn verhaal kunnen zijn. Ik heb 2 miskramen gehad en bij de eerste zwangerschap had ik me ook gelijk aangemeld...helaas ging dat in de 7e week mis en moest ik me weer afmelden. Vreselijk vond ik het. Ook ik kreeg een bloemenbon. Mijn 2e zwangerschap ging ook mis, maar omdat de eerste ook niet goed was gegaan had ik me ook niet gelijk aangemeld. Bij m'n 3e zwangerschap (en goede!!) heb ik bewust gewacht tot ik een goede echo had gehad, bij 8 weken, en me daarna aangemeld. Nu ook weer gewacht tot ik een goede echo had gehad in het ziekenhuis, pas daarna aangemeld. Dus.....als je een goede echo hebt gehad kan je je nog aanmelden . Dat is mogelijk tot de 11e week. Je kan het dus nog altijd overwegen, je maakt er andere vrouwen heel blij mee. Ik wens je een hele fijne en goede zwangerschap!!
Ik doe ook weer mee, kreeg bij mijn mk inderdaad ook de bloemenbon wat toen echt even een hart onder de riem was. Het is een kleine moeite inderdaad, maar ik moet toch stiekem toegeven dat ik blij ben als ik over 4 weekjes weer gewoon op de wc mag plassen hahaha.
Dan ben je beter behandeld dan ik door MvM Bij mijn eerste zwangerschap heb ik voor ze geplast. Maar toen kregen wij heel slecht nieuws bij een echo en ons dochtertje is een week later geboren en overleden. Ik had dit meteen gemeld aan MvM, dat mijn kind overleden was en dat ik dus geen urine meer voor ze in kon zamelen. De dag dat ik uit het zkh kwam (toch een week nadat ik ze gebeld had) stonden er weer kratten. Heel pijnlijk DH had gebeld en ze kwamen ze weer ophalen. Een week later was de begrafenis, we kwamen thuis en weer stonden die verdomde kratten daar. DH heeft ze direct in de vuilnisbak gegooid en ik heb mijn ogen uit mijn hoofd gehuild. Toen snapten ze de hint geloof ik. Enkele weken later kreeg ik een brief met daarin 'bedankt voor uw medewerking' en geniet van uw zwangerschap en uw kindje. En bij deze ook nog een fotolijstje voor de mooiste echo. En bedankt... Dus op mijn gezeik (pun intended!) hoeven ze niet meer te rekenen. Ik gun het andere moeders ontzettend, maar niet ten koste van mijzelf. Een bloemetje oid had ik niet gehoeven, maar dit laat wel zien wat voor een bedrijf het is en daar wil ik niets mee te maken hebben.
Heb zelf jarenlang pregnyl nodig gehad. Mijn vorige 5 zwangerschappen heb ik me niet aan durven melden. Nu na 10 weken aangemeld, na 3 goede echos durfde ik het pas aan. Dus plas ik nu voor andere mama s die ook pregnyl nodig hebben. Vind t wel een gedoe moet ik zeggen, maar andere vrouwen hebben dit voor mij gedaan, ik nu voor andere vrouwen!
Ik heb zelf gebruik gemaakt van Pregnyl en ben zo blij om nu zwanger te zijn. Dus voel me gewoon verplicht mee te doen want andere vrouwen gun ik ook zo dit geluk!!!! Ik vind het alleen een beetje jammer hoe ze ermee omgaan! Ik lees dat de aanmeldingen terug lopen en nog laten ze weken niks van zich horen! Ik heb me 3 weken geleden aangemeld. Na 2 weken nog niks gehoord. Vorige week nog maar een keer aangemeld. Dik een week later bellen ze op. Ik had echt verwacht dat ze na mijn aanmelding direct zouden bellen als ze mensen zo hard nodig hebben? Vervolgens vraag ik of ze de volgende dag terug wil bellen omdat ik op mijn werk was, vergeet ze het????? Maar goed, ik doe het voor de dames die pregnyl hard nodig hebben! En ik hoop meerdere met mij!
nou dat is inderdaad super slordig, helaas hoor je die verhalen ook steeds vaker. het is natuurlijk een groot bedrijf , en blijkbaar zijn ze er gewoon niet op ingesteld wat als het fout gaat en kunnen de medewerkers daar zelf ook moeilijk mee omgaan ! ik weet ook nog niet of ik deze keer nog mee doe, aan de ene kant gun ik iedereen een zwangerschap maar aan de andere kant vind ik die stress voor mezelf echt niet fijn en mocht het nu weer fout gaan zou ik weer moeten bellen en dat vind ik gewoon vreselijk
Ow, Vlinder84, wat een verschrikkelijk verhaal. Kan me goed voorstellen dat je het dan wel hebt gehad ja. Toch hoop ik dat veel mama's zich niet laten ontmoedigen door de negatieve kanten die er ook zijn. Pregnyl is zo hard nodig! Zelf heb ik voor mijn 3e (goede) zwangerschap ook al met 1 been in de MMM gestaan. En gelukkig bleek het niet nodig, maar als het wel nodig is ben je zo blij dat er moeders zijn die ervoor willen zorgen dat het hormoon voor handen is. Ik hou mezelf voor dat als ik er maar één vrouw mee help, mijn doel bereikt is! Ik gun het andere stellen ook zo graag om je eigen kindje in je armen te kunnen houden. Helemaal nu wij zelf ervaren hebben hoe het is om daar vrij lang op te moeten wachten.
Helaas zijn er ook redenen waarom je niet mee MAG doen. Ik had heel graag gewild, maar ik heb in de jaren 80 2 jaar in Engeland gewoond. Daar werd vlees toen niet getest op de gekke koeien ziekte. Ondanks dat wij in die tijd vegetarisch aten en ik dus geen risico vorm mar ik niet mee doen met MVM. Om diezelfde reden mag ik ook bijv geen bloed doneren. Je zou toch denken dat ze nu 20 a 25 jaar verder al zo veel technologische ontwikkelingen hebben dat dit soort dingen niet meer uit zou moeten maken.
Ik doe ook mee. Inmiddels al een paar weken.. Heb het er zeker voor over, voor mensen die niet spontaan zwanger kunnen worden.