Beste verloskundigen., Ik zit ergens mee en moet het gewoon even vragen. Ik ben ongeveer 4 en een halve week zwanger en moest vandaag even met mijn coordinator in een prive gesprek en hij liep het rookhok binnen om te praten. Er zaten een stuk of 10 mannen te roken en het sloeg me op de adem. Maar ik kon natuurlijk niet zeggen dat ik zwanger ben dus kwam er niet onder uit. Nadat die mannen weg waren hebben wij daar gesproken en ik heb ongeveer een kwartier daar gestaan. Kan dit kwaad,? Ik maak me heel ongerust door onze voorgeschiedenis en heb er nu echt spijt van dat ik niet gewoon om ben gedraaid en heb gezegt dat ik daar niet wou praten. Maar ik wilde niet nu al zeggen dat wij weer een kindje verwachten, maar voel me nu zo schuldig......l
Hallo, Het is goed om rookruimtes te mijden in de zwangerschap. Het is niet zo schadelijk als zelf roken maar ook niet onschadelijk. Het is maar een korte tijd geweest dat je er was, dus de kan op schade is zeer klein. Daarbij is er nu ook nog geen bloed contact tussen jou en de baby. groetjes ineke