Duizelig?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zonnebloem92, 21 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben nu bijna 13 weken en sinds een paar dagen(daarvoor zo nu en dan) ontzettend duizelig, slap, continu moeten gaan zitten en af en toe heb ik het idee alsof er in de wereld van alles gebeurd en ik stil sta.
    Herkent iemand dit?
    Het enige wat ik kan vinden is een lage bloeddruk, met 105/68 heb ik volgens mij geen lage bloeddruk.
    Iemand een idee waardoor het komt en belangrijker of dit zo blijft?
    Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik volgens mij rond een week of 30 last van deze kwaaltjes(ben toen ook 1 keer flauw gevallen).
    Iemand tips?

2. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou toch ook denken lage bloeddruk.. Het kan zijn dat het op sommige momenten wat lager is dan als je bij de vk bent.. Ik weet niet of je wel eens geprobeert hebt een dropje of iets te eten op zo'n moment?

Ik heb er zelf ook vaak last van maar dat is echt mn bloeddruk.. Het helpt bij mij om zeer regelmatig iets te eten en de verloskundige adviseerde me ook drop of soms een chipje.. Ik heb er wel de hele zwangerschap en borstvoedingsperiode last van gehad, en tot nu toe weer..

3. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan ook te maken hebben met ijzertekort. Ik zou vragen of ze je HB willen checken. Je kunt ook alvast Floradix nemen, dat is een natuurlijk ijzersupplement (pilletjes of een drankje). Veel vrouwen krijgen een ijzertekort tijdens de zwangerschap dus het kan geen kwaad om het een beetje aan te vullen.
    Daarnaast gebeurt er nu heel veel in je lichaam, het is niet raar dat je dat merkt aan je lijf! Vermoeidheid kan zich ook uiten als duizeligheid. Rustig aan doen iig!

4. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Wanneer ben je vooral duizelig? Ineens? Of als je opstaat?
    Bij het laatste kan het zijn dat je bloeddruk ineens daalt doordat je te vlug opstaat en dat veroorzaakt duizeligheid.
    Dit is te meten door liggend je bloeddruk te meten, een kwartier rustig ge blijven liggen, op te staan en direct weer te meten.

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Kan 't te maken hebben met een daling in je glucosespiegel?

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Lage bloeddruk, ijzer of zouttekort. Even laten checken :)

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Kan verschillende oorzaken hebben..
    Rond 12 weken dipt je bloeddruk wel naar beneden, wellicht heb je daar last van.
    Verder zou je even kunnen laten prikken op bloedarmoede (kan via de ha) ,maar dan heb je wel meer klachten, zoals moe zijn..

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Mijn bloeddruk, HB, en alles is gewoon goed(heb net de vk nog even gebeld).
    Zij geeft aan dat het rond 12 weken vrij normaal is en ik kleine beetjes moet eten.
    Ik heb het overigens de hele dag, en als ik zit is het goed te doen, moet alleen niet langer dan 5 a 10 minuten staan.
    Ik probeer maar veel te drinken en zout en zoete dingen te eten in kleine beetjes.

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Had het ook rond die tijd. Bij mij kwam het wel door mijn bloeddruk. Normaal zit ik rond de 120/70 en nu 100/55. Opzich een prima bloeddruk maar voor mij erg laag. Het ging vanzelf weer over gelukkig.

Deel Deze Pagina