Bekkenpijn? Buitenland

Discussion in 'Gezondheid' started by meryem, May 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meryem

meryem Lid

May 16, 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

heb een beetje in het forum zitten zoeken naar tips bij bekkenpijn, maar het eniğe wat ik tegenkom is dat de fysiotherapie het beste is. Ik denk dat ik last heb van bekkenpijn, maar ik woon in het buitenland en hier wordt bekkenpijn niet echt erkend.

Wat zijn mijn klachten? Is ca 2 weken geleden begonnen als spierpijn in mijn beide bovenbenen (terwijl ik niks had gedaan), afgelopen weekend was mijn rechterbil pijnlijk en vandaag lijkt het alsof een spier in mijn rechter bovenbeen ten hoogte van mijn lies vast zit, kan dus niet normal lopen en elke stap doet nu al pijn. Heb ook last van mn rug, maar heb 5 jaar geleden fysio gehad in NL voor mijn rug, dus dat neem ik een beetje voor lief dat is altijd al mijn zwakke punt.

Nu lees ik overal dat je bij beginnende bekkenpijn zsm naar fysioterapie moet gaan. Ik werk in een ziekenhuis, dus kon vandaag meteen bij de fysiotherapeut terecht, die heeft me onderzocht en zegt dat mijn klachten van mijn rug vandaan komen en dat ze me fysiotherapie voor mijn rug wil voorschrijven. Fysio hier is wat anders dan in NL, ze werken met electroden (TENS) en ultrasound (warmte echo). Dat werkt dan in op de rug, komt dus geen massage ofzo aan te pas. In het begin worden er geen oefeningen gedaan, als de pijn wat minder is dan beginnen ze daarmee.

Ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld, want heb haar duidelijk verteld dat ik bang was voor mijn bekken, maar ze bleef volhouden dat het uit mijn rug kwam en daaroor fysio nodig heb voor mijn rug en dat daardoor de andere klachten minder gaan worden.

Nu mijn vraag: denken jullie dat ik dit moet gaan doen of denken jullie dat dit geen zin gaat hebben? En wat wordt er in Nederland bij de bekkenfysio gedaan? Krijgen jullie oefeningen mee om de klachten te verminderen en zo ja wat zijn dat dan?

Oh, ben trouwens 24 weken zwanger nu en nog maar 3 kg aangekomen, dus heel zwaar ben ik nog niet...wil alleen voorkomen dat het erger wordt omdat ik tot vrij laat door moet en wil werken ivm andere verlofregelingen hier. Op deze manier zie ik het nu al niet meer zitten :(

Sorry voor mijn lange verhaal, hoop dat iemand me wat goede adviezen kan geven!

Groeten
    Meryem

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Ik herken je klachten ook niet echt als bekkenpijn.
    Dit begon bij mij in mijn stuitje en rond mijn heup, banden en spieren. Maar niet in mijn bovenbeen.
    Kan idd ook uit je rug komen of een zenuw die ergens bekneld zit.

3. Monijari

Monijari Actief lid

Sep 27, 2014
    307
    3
    18
    Pijn in de liezen is bij mij onderzocht en door zowel de VK en de fysio bestempeld als bandenpijn. Nu ik verder in mn zwangerschap ben klopt dit wel. De liespijn straalt soms door naar mn benen en soms naar mn buik.

De bekkenproblemen die ik heb zijn echt pijnscheuten in mn stuitje en billen. Die krijg ik als ik ineens te snel opsta of te lang in dezelfde houding blijf. het "Schiet" er dan echt in zeg maar. Ook met lopen voel ik dit. Dit is echt anders dan de bandenpijn.

Hopelijk helpt dit antw je!

Sterkte!

4. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Hai meryem wat ontzettend vervelend van je bekkenpijn!
    Ik weet hoe je je voelt want hier gaat het inderdaad helaas heel anders.
    Ik heb er geen ervaring mee maar zou je niet misschien op internet kunnen kijken met (Nederlandse) oefeningen voor bekkeninstabiliteit?
    Ik lees met je mee want dit zou voor mij later ook van pas kunnen komen!

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Je kunt de oefeningen van cecile rost doen. Zij heeft ook een boek geschreven. Ik vond het heel nuttig. Sterkte!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

7. kwiebeltje

kwiebeltje Bekend lid

May 31, 2012
    777
    0
    0
    Advizeuze
    Goes
    Heey meid,
    Wat vervelend van je klachten!
    Ik zou idd ook oefeningen opzoeken en dat zelf gaan doen! ik heb zelf ook een TENS en ook die helpt om de spieren weer sterker te maken, dus dat kan zeker werken!!!
    Ik heb precies de zelfde klachten als jou gehad, alleen het rare was dat dat buiten de zwangerschap om was...kwam wel door de hormonen en werd ook bekkeninstabiliteit genoemd! Bij mij zijn toen met behulp van de fysiotherapeut en vooral veel oefeningen die ik zelf moest doen, mijn rugspieren sterker gemaakt en dat hielp erg goed!! Dus ik zou zeggen, dat je fysiotherapie daar zeker wel kan helpen en ook met de TENS! Maar doe thuis gewoon extra oefeningen;)
    Heel veel suc6!
    En geniet verder van je zwangerschap!

Xx

8. meryem

meryem Lid

May 16, 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties. Heb inmiddels weer controle gehad bij de gyn. Mag geen fysio voor mijn rug gaan doen van hem en bekkenpijn wordt hier niet erkend dus moet gewoon doorhuppelen. Heb wel magnesium gekregen. Dus daar ben ik maar mee begonnen (is ook goed tegen kramp heb ik begrepen dus baad het niet dan schaad het niet). Bedankt voor jullie tips!

9. Islah

Islah Niet meer actief

Na mijn tweede bevalling had ik onwijze rugpijn, zo erg dat ik soms zelfs niet kon lopen, slapen, enz. en dat bleken toch ook echt bekkenklachten te zijn. Met aankomen in gewicht heeft het ook niet veel te maken gehad want door m'n HG was ik juist afgevallen, daarna wel weer wat aangekomen maar dus op m'n normale gewicht gebleven.
    Het was bij mij dus ná m'n bevalling gekomen en nog niet tijdens de zwangerschap.

Wat vreemd dat ze niet gewoon erkennen dat bekkenklachten bestaan.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Laat bij je arts de term 'symphiolysis' vallen, en zeg dat je daar last van hebt.
    Bekkenklachten tijdens zwangerschap zijn een typisch Nederlands probleem. In vrijwel geen enkel land buiten Nederland waar ik gewoond heb is er echt aandacht voor (en je hoort er eigenlijk ook nooit moeders over, terwijl in Nederland je moeders er juist heel vaak over hoort).

Share This Page