Hebben hier een poos gedoe gehad met naar bed brengen. Sinds meneer een groot bed heeft (kon ivm zijn lengte echt niet langer in ledikant) komt hij er steeds zelf uit en wil naar beneden. Hij is wel echt moe en vraagt zelf om zijn bed. We lezen altijd een paar verhaaltjes voor en meestal slaapt hij halverwege Jip en Janneke 1 al. Maar ik heb het idee dat hij daar nu op inslaapt en anders niet. Dat hij dus niet meer zelf rustig gaat liggen en dan in slaapt valt, zoals eerder in zijn ledikant wel altijd het geval was.. Hoe pakken jullie dat aan? Verhaaltje lezen in bed wil ik wel graag als ritueel, maar hoe erg is het als hij daarop inslaapt? En anders dus niet of moeilijk? Ik vind het wat, en peuter!
Ik zou daar niet heel moeilijk over doen eerlijk gezegd.. In slaap vallen op stem van mama of papa is toch heel rustgevend en ontspannend? Slaapt hij nog overdag? En lees je dan ook voor?
Dat van er steeds uitkomen is voor heel veel peuters ( en kleuters) heel normaal en dan moet je hem steeds terug leggen.... Dat kan heel lang duren...maar dat moet je wel volhouden... Nu slaapt hij gelukkig van het verhaaltje..maar als dat niet meer zo is zul je dat moeten toepassen. Ik heb eens 1 uur onze zoon steeds weer in bed moeten leggen. Ik bleef boven op onze kamer en steeds als hij er uit kwam weer terugleggen. Niks zeggen...alleen lekker slapen en direct weglopen.. Uiteindelijk geven ze het op en houdt het dus op. Succes met je peuter ...
Kon hij eerder wel zelf in slaap vallen? Zo ja, dan zou ik het verhaaltje zittend op je schoot doen en daarna zelf in laten slapen. Gewoon omdat je anderen moeilijk van bepaalde gewoontes afkomt als je dat ooit wilt veranderen. Tja en verder: doen wat goed voelt. Ook al is dat wat anderen meestal niet zouden doen. Ik heb hier een heftige peuter (altijd al heftig en slaapissues). Dus ik weet dat je ook dingen doet die je voorheen absoluut niet dacht gegaan doen.
Nee, in ledikant ging het meestal prima. Ik weet dat het steeds weer terug leggen zal gaan moeten. Liever nu dan later. Maar slapen op een verhaaltje is wel makkelijk en blijkbaar rustgevend voor hem. Zijn zus wordt nu ze groter wordt sneller wakker van haar broer dus ik móet echt stelling nemen nu. Vandaar ook de vraag
Waarom zou dat erg zijn? Lijkt mij ideaal haha lezen in bed en ze slaapt al..) Mijn lijkt het een geweldige gewoonte haha Hier kiest ze 2 boeken, lange.. Meestaal wil ze nog 3e en dan pas slaapt ze ook nog niet direct. We lezen ook altijd sameb met 3en in haar bed. Papa 1 boek, mama 1 boek.
Dat vroeg ik me dus af. Hij kwam eerder 's nachts ook met veel gevoel voor drama uit bed, maar dat gaat met even troosten en daarna doen alsof ik slaap helemaal over. Soms speelt of zingt hij nog even maar valt dan weer in slaap. Niet perse in zijn bed overigens
Nee zou ik geen enkel probleem in zien. Hier gaat zoontje na het verhaal wel lekker rustig liggen maar slaapt alleen in als wij erbij zijn..gelukkig duurt dat maar een paar minuten