Oke ik snap iets niet en heb het gevraagd aan de gyn en die legde het lief uit maar snap t nog niet helemaal volledig. Ik had een inwendige echo met 8 weken. Je zag eromheen wit en een groot zwart ding. En daarin zit dan het kindje. Zoals je bij elke echo ziet, die grote zwarte vlek daar gaat het om. Ik dacht vroeger dat het zwarte gebied dat je ziet de baarmoeder is en dat daar t kindje in zit. Maar volgens de gyn was dat de vruchtzak. Op zich wel logisch want het kindje zit wel ergens in verstopt in de baarmoeder. Dus na de cytotec tabletten deed ze een echo en toen zag ze het zwarte ding nog dus was niet alles weg, het had weer wit moeten zijn of half dicht. Dus nu vroeg ik me af, hoe ziet een lege baarmoeder eruit? Kan op Google geen afbeeldingen vinden? Maar zonder kindje zou het dus helemaal wit moeten zijn?
Een lege baarmoeder ziet er idd grijs wit uit. alles wat zwart is op een echo is vocht. Dus die zwarte zak om het kindje is de vruchtzak met vruchtwater. je baarmoeder is geen bol zoals in de boekjes. Ziet er meer uit als een hamburger zei mijn gyn altijd. Of een broodje met een dikke laag boter.
Aah thanx 👍 dat is een duidelijke uitleg. Durfde niet veel te vragen want kwam anders zo dom over! Maar klinkt wel logisch want als je vliezen breken dan komt er veel vocht uit en dat zie je dus op de echo!
Er zijn geen domme vragen. Als je iets niet snapt, zeker i.v.m. je zwangerschap, is het altijd mogelijk om het aan een gyn te vragen. Je wilt toch dat alles goed komt met het kindje
Hoi, Hieronder wat afbeeldingen. Eerste is een "lege" baarmoeder. Wat je ziet is het baarmoederslijmvlies. De tweede is een lege vruchtzak, dus inderdaad vocht. Ter illustratie..
Wat lief! Die foto's maken het idd erg duidelijk! Na m'n cytotec pillen had ik idd een lege vruchtzak dus die moest verwijderd worden. En ik snapte het al niet. En ik heb het ook gevraagd aan de gyn maar met die termen erbij en de spanning van t onderzoek dacht ik hmm ik snap het niet helemaal maar laat maar
Duidelijk zo, namens mij ook bedankt! Ik snapte er bij m'n nacontrole ook niet alles van, maar ze was alleen maar aan het 'Oh wat erg'-en dus kwam er niet tussen..