alles eten tijdens borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Woensdag, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Hoi,

Ik ben zo gewend geraakt aan het vermijden van filet americaine etc dat ik me opeens begon af te vragen of er nog restricties zitten aan hetgeen je mag eten als je borstvoeding geeft.

In principe mag alles toch (behalve alcohol)?

Groetjes

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja hoor kan geen kwaad, roken en alcohol (liever) niet natuurlijk.
    En verder is het ook aan je kindje, of ze ergens krampjes van krijgen.

3. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik let wel erop dat ik niet teveel van ui/knoflook e.d. eet, ivm krampjes maar in principe kun je alles eten/drinken

Koffie drink ik met mate.

Heb na mn bevalling een inhaalslag gemaakt met filet americain, carpaccio en biefstuk ;) lekker van genieten!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik eet en drink eigenlijk alles.

Ook alcohol zou prima kunnen hoor, mits je zeker weet dat er geen voedingsmoment aankomt de eerste uren.

5. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Mooi! Ik dacht met alcohol dat je de melk erna even zou moeten kolven en weggooien. Maar misschien is dat niet zo?

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
  7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik at gewoon altijd alles ;)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En geen drugs. ;)

Er zijn wel een aantal dingen, die je productie negatief kunnen beïnvloeden. Vind je ook meer over in de link hierboven.
    En wat schijnbaar juist goed is, is fenegriekkaas. En nog lekker ook :)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het blijft vreemd dat uien ed invloed zouden kunnen hebben op de borstvoeding. Ik eet dan ook alles.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.854
    19.222
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Behalve alcohol mag in principe alles. Het is zelfs aan te raden, dan wennen ze al aan bepaalde smaken en stoffen. Mocht je het idee hebben dat je kindje erg veel echt pijnlijke krampen heeft, zou je alsnog kunnen bekijken of je bepaalde voedingsstoffen beter een beetje kunt mijden. Maar het is erg lastig om er achter te komen wat dan het probleem is. (Hoewel bepaalde dingen wel meer voor de hand liggen, omdat bekend is dat bepaalde stoffen bij sommige baby's klachten kunnen veroorzaken.)
    Verder pas ik een beetje op met knoflook. :) Dat krijg je echt terug in de volgende poepluier.

11. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik eet alles, maar ben er achter gekomen dat onze kleine tegen bepaalde dingen minder goed tegen kan. Het kan toeval zijn natuurlijk, maar als ik franse kaas heb gegeten heeft mijn kleintje s nachts krampjes. En ach, ik kan prima zonder een stukje brie of iets dergelijks ;) Ook van een frikandelletje speciaal wordt onze kleine niet heel blij haha! Voor de rest eet ik nergens een ui door, dus neem af en toe wel een hapje van mijn mans frikandel speciaal, want dat is het enige wat ik heel af en toe mis.

Verder drink ik van mezelf al geen koffie en amper alcohol en rook ik niet, dus dat zijn ook geen dingen die ik mis.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij mijn oudste heb ik nooit gemerkt dat hij ergens op reageerde, dus daar at ik alles.
    Bij mijn jongste merkte ik reactie op koffie. Dus dat gebruikte ik heel voorzichtig. Ik merk wel dat naarmate ze ouder worden, ik veel makkelijker kan eten.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sterker nog, kinderen van moeders die tijdens de zwangerschap regelmatig knoflook aten, vinden de borst ook lekkerder als hun moeder knoflook gegeten heeft!

(Al zijn er wel kinderen die last kunnen hebben van looksoorten via de moedermelk, maar dat geldt eigenlijk voor vrijwel alles dat je als moeder eet, en dat is een kwestie van uitproberen).

14. nono

nono Niet meer actief

Hier is m'n dame redelijk gevoelig. Ik pas op met ui, pittig eten en koolsoorten.. merk toch dat ze dan meer last heeft van krampjes.

15. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik eet alles en na de voeding van 18 uur ook wel eens een glaasje. max 2 koffie per dag, ze heeft er geen last van. ook merk ik niet dat ze van iets anders last heeft. ja, soms meer gasvorming, maar hoe is dat nou na te gaan? ik eet gevarieerd en gezond over het algemeen. hopelijk zij straks ook :)

16. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.031
    3.287
    113
    Ik merk wel dat als ik bijvoorbeeld op zaterdag veel knoflook heb gegeten, dat mijn baby dan op zondag heel erg naar knoflook ruikt.
    Maar ik heb ook nog nooit gemerkt dat mijn kinderen last hadden van wat ik gegeten had.

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ook.Inclusief knoflook en sambal enzo.

Deel Deze Pagina