Wéér diezelfde voorgevoel... toch niet wéér zwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Teardrop786, 15 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Hallo dames..

Ik zit al een tijdje met een vreemd voorgevoel.. datzelfde gevoel dat ik had toen ik zwanger was van mn dochtertje, hét gevoel dat er daarbinnen iets is 'opgehouden', dat ik dus niet meer ongesteld ga worden. Beetje raar misschien, maar toen bleek het te kloppen.
    Dat sterke gevoel heb ik nu sinds een weekje.

Heb volledige BV gegeven, en geef het nog steeds regelmatig, dus mijn cyclus was weer op gang gekomen bij 7,5 maand.
    7 juli, 3 aug, 7 sept, 5 okt. => tot nu toe dus 3 cyclussen van 27, 35, en 28 dagen.

Zit nu al op dag 41, en het begint me nu wel een beetje te benauwen. Nog steeds niet getest, omdat ik .. gewoon bang ben! Wat als het zo is.. ? Mijn dochtertje wordt straks 1 jaar, en ik heb het druk genoeg, ook weer rustig studie opgepakt en alles gaat lekker rustig de goede kant op. Ik weet niet of ik dit erbij ga 'aankunnen'. Vind het gewoon zo moeilijk voor te stellen, het was zeker niet gepland en we hadden het uiterst veilig gedaan afgelopen tijden.. de enige keer dat het 'half' onveilig ging was op 29 okt, en toen was ik in de veronderstelling dat mijn menstruatie al bijna zou komen, door de hele week ongi pijntjes.

Poeh.. ik wilde al wel testen, en had het er met m'n man over gehad, maar hij wilde voor de zekerheid, als ik het ermee eens was, een weekje wachten, zodat het dan écht helemaal zeker is. We hebben in het verleden veel geld weggegooid aan testjes :rolleyes: Ik ging ermee akkoord, omdat ik té bang was om nog te testen. Nog steeds eigenlijk.. :oops:

Qua mogelijke symptomen.. niet zoveel eigenlijk. Had de week voor mijn NOD veel ongi-pijntjes, erna bleef dat een beetje aanhouden. Scherpe steken gevoeld in mijn linkerlies, en als ik bepaalde bewegingen maak voelt het allemaal vreemd, spierpijntjes ofzo.. Waar het op neerkomt, vreemde gevoelens in mijn buik, die ik niet echt kan linken meer aan een naderende menstruatie! En héél véél witte melkachtige afscheiding..

Oké, adem in.. adem uit. Loop echt te zenuwen hierzo! Ik hoop niet dat het zo is, maar als het zo is, heeft het zo moeten zijn en het zal sowieso gewenst zijn. Dat altijd, maar ik moet het allemaal nog een beetje verwerken dan, denk ik.. :oops:

Wanneer zal ik testen? Toch maar eerder? Of die 'weekje' afwachten, en op 20 nov testen? En zou het misschien kunnen dat mijn cyclus aan 't bijgesteld wordt ofzo, doordat ik nog steeds BV geef, of.. dat ik een maandje 'oversla' door bepaalde stresshormonen, weet ik het. Lijkt me niet zo heel logisch, maar met de vrouwelijke hormoonhuishouding is alles mogelijk toch :)

2. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Oeh.. ik heb nu zo'n last van m'n stuitje.. zou ik dan nu toch ongesteld worden? [-o<

3. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Hey
    nog nieuws ?
    Hoop voor jou dat het goed nieuws is en ik ben er zeker van van dat -mits extra regelingen misschien- die 2e spruit zeker welgekomen is.
    Maar kan me wel inbeelden dat het even shock is. :)
    groetjes

4. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Bedankt voor je reactie.. ! Had vandaag weer eens een puistje (terwijl ik daar nooit last van heb) en toen werd het tijd dat ik bevestiging wilde, ook al wist ik qua gevoel dat ik wél zwanger moest zijn.

Dus vandaag getest.. en ja hoor, net als bij mijn eerste zwangerschap, binnen 2,3 secondes verscheen er al een dikke 2e streep!:eek: Ik schrok wel, meer van, dus het is waar..! Ook een bevestiging dat mijn gevoel weer eens klopt. Eng hoor.
    Meteen in m'n man's armen gekropen en samen erover gepraat en bijgekomen. Hij zei dat hij al vond dat ik er anders uit zag afgelopen tijd, ik had een bepaalde gloed waardoor hij het al vermoedde.. maar niks zei om me niet nog meer gek te maken!

Poeh, het is wel even verwerken.. maar ik begin er al een beetje aan te wennen, het idee.. :)

Nou met goede moed er tegenaan maar weer! Oeh.. maar de bevalling, daar denk ik liever nog niet over na.. :(

5. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je in godsnaam geen voorbehoedsmidellen hebt gebruikt als je niet zwanger wilde worden? :-s

Sorry dat ik het zeg, maar ik vindt je verhaal nogal raar overkomen! :(

6. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Goh, ik denk dat je het diep vanbinnen wel de max vind :))
    maar gewoon ferm moet wennen.
    vreselijk PROFICIAT meid !
    echt waar.

7. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Beste Eleeni, wie zegt dat we geen voorbehoedsmiddel gebruikte? Als je goed leest, is het alleen één keer half onveilig gebeurd. We gebruikten altijd de condoom (maar er ging dus iets mis), accidents happen.. en het was ook nog eens in mijn niet vruchtbare periode. Ik dacht dat ik bijna ongesteld zou worden namelijk, volgens de cyclusverloop!

Hoe had ik kunnen voorzien dat die ene keer wel vruchtbaar bleek te zijn en ook nog eens raak?

We hebben niks in onze macht, als iets moet gebeuren, gebeurt het sowieso. Hoeveel vrouwen zijn er niet zwanger geraakt door de pil en spiraal heen? Ik ken genoeg voorbeelden om me heen..

En jij vond mijn verhaal misschien vreemd, maar ik vond jouw reactie nog vreemder :(

8. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    En Lotteke, hartstikke bedankt voor je medeleven! Diep vanbinnen blijft het natuurlijk als zoiets prachtigs aanvoelen, een nieuw leven.. het blijft onvoorstelbaar, de situatie kwam alleen slecht uit, maar we vinden er wel wat op! Ik heb er vertrouwen in.. maar moet zeker nog wennen aan het gevoel en idee, weer..

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik dacht dat dat ging over voor het zingen de kerk uit... ;) ! Maar goed, je hebt dan flinke mazzel dat je zo vruchtbaar bent en in één keer 'half-veilig' zwanger bent geworden!
    In ieder geval gefeliciteerd! (ook al had je er niet op gerekend...)

10. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Bedankt Eleni, ja je had gewoon niet goed gelezen, kan gebeuren :) En doen mensen dat trouwens dan nog steeds 'voor 't zingen de kerk uit' :)

Jij nog veel succes, en ik hoop dat het voor jou snel raak moge zijn!

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hey Zeema,

Ik herken me erg in jouw verhaal ;)
    Ook ik ben er net achter dat ik weer zwanger ben doordat ik vage klachtjes had en 'voelde' dat ik zwanger zou zijn.

Het lag helemaal nog niet in de planning, we hebben het druk zat met een tweeling van anderhalf :eek:
    Net als jij een keer half onveilig ;) en ja hoor.. raak!

Begin zelf nu wat aan het idee te wennen, ben alleen nu erg bang dat het weer een tweeling wordt... dat zou ik echt niet trekken volgens mij!
    Jij gefeliciteerd, hoop dat je er snel van gaat genieten. En die bevalling mag van mij ook nog wel ff op zich laten wachten hoor! :p

12. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    wauw, wat een vruchtbare mamma's :).

Ik hoop dat jullie snel van de schrik bekomen en dan op en top kunnen genieten van jullie zwangerschap. Veel geluk!

13. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

20 feb 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Wat toevallig, Caithlin :D Dus we begrijpen elkaar ;)
    Alleen heb ik nu zoiets van, ik denk dat ik het zwaar heb met een kindje van bijna 1, jij hebt er twee! :eek:

En had jij verwacht dat die ene keer 'half onveilig' meteen op een zwangerschap zou uitdraaien :confused: Ik dacht wel even, hé.. hoop niet dat.. maar maakte me er niet zoveel zorgen om, dacht: hoe groot kan nou de kans zijn dat nét deze ene keer.. :rolleyes: Achteraf wel grappig, vooral nu ik een lotgenootje gevonden heb!

Zitten er veel tweelingen in de familie? Nou hoop voor jou dat er deze keer eentje in zit :p Was jouw eerste bevalling trouwens erg zwaar?

En Kahrin, de schrik is al voorbij.. nu even alles rustig laten bezinken, en dan zeker genieten! :) Toch denk ik dat het pas zal geloven als ik die buik straks zie!

14. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ja idd fou gelezen :oops:
    Mensen doen het idd nogsteeds.... voor het zingen de kerk uit! En ik lees het hier ook heel vaak, daarom dacht ik dat het bij jou ook het geval was! En dan denk ik (de fout ligt ook bij mij) : waarom jij wel terwijl je het niet eens wilt, en bij mij duurt het maar zo lang?

Haha, nogmaals sorry hoor! had toch even iets beter moeten lezen! ;)

Jij ook dank je wel! :D

Liefs!

15. Niet meer actief

Bij mijn eerste hebben we anderhalf jaar onveilig alles gedaan en niet zwanger. Toen raakten we allebei zonder werk, dus dachten we, toch maar ff aan de pil. Elke dag netjes op tijd geslikt enzo en dwars door de pil zwanger, haha. Was wel gewenst hoor. De tweede was al na 7 maanden na de geboorte raak terwijl we toch condooms gebruikten. Dus het kan allemaal, haha.

Deel Deze Pagina