Hallo. Hoe weet je of dat je urine of vruchtwater verliest? Ik moest niet dringend naar toilet, maar voelde toch iets lopen... Maar ik weet niet of het vruchtwater of urine is... De laatste tijd krijg ik nachtmerries... dat ons kindje dood word geboren of veel te vroeg word geboren... Van wanneer is een kindje levensvatbaar? Mijn laatste bloedonderzoek was op 12 weken, toen was alles in orde maar wat als je tussen die 12 weken en nu toxoplasmose of CMV hebt opgedaan... kan je dit weten? Ik krijg vrijdag een pretecho en heb schrik dat er toch iets mis gaat zijn... Ook al zeiden ze dat bij de 20-weken echo alles in orde zou zijn. Maar ze konden wel niet zeggen hoe groot en hoe zwaar ons kindje zou zijn omdat mijn placenta vooraan en laag zou liggen... Hoe kunnen ze dan zo zeker zijn dat alles in orde is? Alvast bedankt (en sorry voor mijn vele vraagjes)
HOihoi, Urine kijkt een beetje gelig en ruikt naar urine, vruchtwater is helder met soms wat witte vlokjes er in en ruikt zoetig/weeig. Urine stopt, vrcuhtwater blijf je verliezen houd niet op. Als je twijfeld doe dan een maandverbandje in, als er wat vocht op terecht is gekomen kan je de verloskundige vragen er even naar te kijken. Je kan helaas niet altijd weten of je een infectie of bacterie hebt opgelopen, maar vanuit gaan dat je goed op je hygiene let is de kans heel klein. Het is niet niets zwanger zijn en soms krijg je gedachten die je niet van je zelf kent, je bent wat onzekerder. Probeer er op te vertrouwen dat je lichaam dit aankan en dat het goed zit. Met de 20weken echo kunnen ze een heleboel zien maar het geeft geen 100% zekerheid. Je kan de hersentjes zien maar niet het functioneren daarvan. Probeer het los te laten en te genieten van je zwangerschap. Kan je hier met iemand over praten? Dit is misschien wel goed om eens te doen, bijvoorbeeld met je eigen verloskundige of met eem maatschappelijk werkster Imke