Wel of niet eten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Coupie, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coupie

Coupie Niet meer actief

Hoi Dames,

Ik was benieuwd of ik de farmersalade en rauwkostsalade uit zo'n bakje mag hebben. Niet die van Johma of huismerk, maar zo'n rond bakje ... kun je kopen bij de C1000 en Dirk v/d Broek.

Ik heb gelezen dat daar eigeel in zat en dus begon ik erg te twijfelen, aangezien die eigeel rauw erin verwerkt is lijkt het me niet erg gezond. Maar goed, wilde het toch vragen. Ik vind die zo heerlijk om door de salade heen te doen :D

Ik hoor het graag!
    Groetjes,
    Coupie

2. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    meestal als er eigeel in zit vanuit een fabriek,kan het niet rauw zijn aangezien het dan niet lang houdbaar is.daar ga ik ook vanuit met farmersalade.tenzij het maar 1 dag houdbaar zou zijn, dan zou je nog kunnen twijfelen.

ik zou zeggen lekker eten en niet druk over maken, ik heb het laatst ook door de salade gedaan uit een bakje bij de lidl vandaan!

eet smakelijk!

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Het blijft idd enkele weken goed, als we dezelfde bedoelen. Als er rauw eiwit in zou zitten, kan dat toch helemaal niet?

4. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het goed is gebruiken ze gepasteuriseerde eieren (eigeel of eiwit). Dit kun je ook in cupjes bij de ah kopen mocht je een keer zelf ijs maken of iets willen bakken :) Wel zo'n veilig gevoel.

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    lekker die salade ik gooi het altijd door de sla heen...en eigenlijk nooit opgelet of je het wel of niet mag...ik eet het gewoon..denk ook echt niet dat het kwaad kan..

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

gewoon eten. daar zit echt geen rauw ei in hoor. dat mag zo dan helemaal niet verkocht worden. zoiets kom je aleen tegen in exclusieve restaurants ofzo

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    dat eet ik gewoon

8. Coupie

Coupie Niet meer actief

Meiden, ik heb het vanmiddag gekocht en het was houdbaar tot 11 maart, dus dan is het inderdaad niet rauw.

Heb net een salade gemaakt bij het avondeten en het was echt smullen, heb eigenlijk alleen maar trek gehad in die salade :D

Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina