Zere rug

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chocoladekoekje, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Even een vraagje of dit normaal is...

Bij mijn dochter nooit last gehad van mijn rug, alleen als ik echt teveel gedaannhad. Voorbeeldje: Toen ik met 35 weken de hele zolder in een dag opgeruimd had (zolder waar je niet rechtop kan staan), had ik 's avonds wél last. Lijkt me niet zo gek haha! Maar met 37 weken liepen we nog rustig een uur door het bos en dat ging prima.

Nu pas 19 weken en heb al een paar weken dat ik 's avonds regelmatig zo'n zere rug heb dat ik amper meer overeind kom en iedere beweging pijn doet. Was gister bijvoorbeeld. Toen heb ik alleen even gezogen en gedweild en 's middags een stukje met dochter gewandeld. Van het weekend, 5x een kwartiertje gewandeld, tussendoor steeds een half uur tot uur gezeten (bezoekje vriendin, verloskundige en supermarkt). Dochter tillen doe ik zo min mogelijk en zware dingen sjouwen helemaal niet. Pijn zit heel laag in m'n rug, ter hoogte van mijn stuitje.

Is dit normaal? Begin me er langzaam aan namelijk een beetje zorgen over te maken, omdat ik het bij dochter helemaal niet had!

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid ik heb precies hetzelde.

Bij de eerste liep ik met 39 weken nog 2 uur in het bos met de hond na eerst naar mijn ouders te zijn gelopen (20 minuten)
    Nergens last van.
    En nu, een uurtje staand strijken en ik voel mijn onderrug al.

De vk zei dat het heel normaal is omdat je nu drukker bent.
    Je eerste kindje loopt er nog bij en je heb in een dag gewoon meer te doen.

Voldoende rust nemen en gewoon af en toe eens gaan zitten.

3. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Als ik jou was zou ik even een afspraak bij de bekkenfysio maken. Bekkeninstabiliteit begon bij mij op die manier. Je stuitje zit met allerlei spieren vast, als je gaat compenseren -het een neemt het ander over- kan het zijn dat je spieren te hard aan je stuitje trekken.

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Bedankt voor jullie reacties! Over 2 weken heb ik weer een controle bij de vk. Zolang het niet erger wordt en alleen aan het eind van de dag is, wacht ik even die twee weken af en overleg ik dan even. Anders zal ik uiteraard eerder even bellen!

5. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik had het juist andersom. Bij mijn eerste vreselijke nare rugpijn al vrij vroeg. Nu bijna geen last. Ik dacht dat het te maken had met nieuwe, betere en luxere, bureaustoelen op mijn werk. Maar omdat ik nu nog geen last heb van mijn onderrug, maar wel in mijn benen en achter mijn schaambot, denk ik dat t misschien ook te maken heeft met de ligging van het kindje?

Zoek je wel hulp als het te erg wordt?

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Fijn dat het nu zoveel beter gaat bij je! Ik zal zeker hulp zoeken als het te erg wordt! Vandaag nog niets gedaan en nu ook helemaal geen last. Zo 10km fietsen en weer terug, ben benieuwd hoe het dan gaat!

7. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ik heb t ook nu al. Kan niet langer dan 20 minuten op 1 plek staan dan moet ik ook gaan zitten. Lijk wel een oud wijf. :D
    Sterkte.

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Haha, zei ik gister ook tegen mijn man: 'Ik voel me wel 80!' Gelukkig is het over zo'n 4,5 maand weer over ;)

9. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Herkenbaar!

Bij de eerste zwangerschap liep ik door tot het einde..
    zelfs op t einde van mn zwangerschap nog gewoon naar zwarte markt ofzo, gewoon omdat het kon ;)

Nu, pfff ;)

Deel Deze Pagina