rare cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamsie21, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik heb even wat advies nodig, want ik snap echt niks van mijn cyclussen. Ik ben 7 juli ongesteld geworden en toen 2 aug weer dus dat is een cyclus van 27 dagen. Toen ben ik 28 aug weer ongesteld geworden dus dat was een cyclus van 26 dagen. Vervolgens werd ik 14 oktober pas weer ongesteld (tot en met 20 okt) en dat was dus een cyclus van 48 dagen.

Nu is het 11 november en ben ik nog niet ongesteld.... maar ik weet niet of ik moet testen of niet..

graag advies!

2. Moess

Moess Niet meer actief

Als ik goed tel zit je nu dus op dag 29. Heb je enig idee wanneer je ovulatie geweest is? bijv dmv temperaturen of ovulatietesten?

3. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Hoi Moess,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb ongeveer een week ovulatietesten gedaan.. bijna alle dagen was de tweede streep lichter dan de hoofdstreep. Er is 1 dag geweest dat de streep wat donkerder was, maar niet donkerder dan de hoofdstreep. Dus echt zeker weet ik het niet??

Ik heb om de dag seks en een enkele keer 2 dagen achter elkaar...

4. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    iemand????

5. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ik zou even wachten met testen, kans is aanwezig dat je weer een wat langere cyclus hebt net als in oktober. Hoe waren je cyclussen daarvoor?

6. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik zou ook even wachten, ja klinkt stom, en moeilijk want je wilt zo graag. Ik heb ook onregelmatige cyclussen, en mijn huisarts heeft bij ons 1ste kindje geadviseerd om pas te testen een dag later als je "langste" cyclus van de afgelopen 3 maanden. dus bij jou was je langste cyclus 48 dagen, dus zou je de 49 dag pas "mogen" testen. Ik heb daar nu ook last van, wij willen voor ons 2de kindje gaan, en heb cyclussen van 24 dagen en van 30 dagen, ik zit nu op dag 26, maar ja wacht toch maar tot na het weekend, maar ik snap je is heel lasting wat je ermee moet, en ook het wachten tot!

7. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Hoi Lies,

Mijn cyclussen daarvoor waren normaal. Ik ben 7 juli ongesteld geworden en toen 2 aug weer dus dat is een cyclus van 27 dagen. Toen ben ik 28 aug weer ongesteld geworden dus dat was een cyclus van 26 dagen.

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik neem aan dat je gestopt bent met anticonceptie?
    Dan kan je cyclus even in de war zijn

9. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    ik ben vorig jaar nov/dec gestopt met de pil. Dit jaar april was ik zwanger, maar dit moest in mei weggehaald worden omdat mijn vruchtzakje leeg was. Dus het ontpillen ben ik al voorbij denk ik..

10. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @mamsie Denk je dat het raak kan zijn of ben je meer onzeker over je cyclus? Soms is er denk geen verklaring waarom het langer duurt dan een andere keer. Het menselijk lichaam kan raar doen!
    Als je er zo mee zit is een test zo gedaan toch?

11. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Nee ben niet onzeker over de cyclus... Denk of naja HOOP dat het raak is. maar door mijn cyclus dacht ik, ik gooi het hier in de groep kijken wat er gezegd word.

Daar heb je gelijk in, maar dan vraag ik me af is nu dan wel het juiste moment om te testen of moet ik nog wachten??

12. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Bij iedere zwangerschap kan je cyclus door de hormonen in de war raken.
    Mijn cyclus is de afgelopen 3 maanden rond de 20 dagen en zit nu op dag 26 dus ik weet ook niet wat ervan moet denken.

13. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Nou vanochtend test gedaan met die 2v5 van kruidvat. Harstikke negatief.... Helaas :(.. maar het rare is dat mn borsten wel wat gevoeliger lijken. Maar ach, misschien zit t tussen mn oren...

14. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas dat ze negatief waren!
    Maar ben je al ongi? Anders toch misschien hoop houden 😊

15. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Hoi anoniem28!

Bedankt voor jouw berichtje! Ja vind het zo jammer! Nee ben nog steeds niet ongesteld.. maar vrees dat het weer zo'n lange cyclus van over de 45 dagen word... zucht..

16. B1986

B1986 Actief lid

4 sep 2012
    170
    0
    0
    Hey Dames,

Herkenbaar zeg, die verhalen die ik hier lees....
    @Mamsie21, dat wachten is echt niet leuk..... Hoop voor je dat je over een paar dagen dan toch een positieve test hebt, of in ieder geval ongesteld wordt.....

Ik ben nu net mijn eerste maand gestopt met de pil.
    Had op 17 oktober mijn eerste dag van laatste menstruatie.

Ik heb al een zoontje van 1,5, toen we voor hem aan het proberen waren was ik altijd heel regelmatig in mijn cyclus. Vandaar dat ik er nu vanuit ga dat het nu ook weer zo is.....

Ik denk dat ik mijn ei goed gevoeld heb, rond dag 15.
    Dat zou dus weer op schema zitten voor 28 dagen (komende vrijdag)....

Nu heb ik al een dag of 5 last van een vervelend gevoel onderin, het lijkt op menstruatiekrampen, maar het is niet zo heftig.
    Ook in mijn lies, zowel links als rechts heb ik soms een tintelend gevoel....
    Nu lees ik dat dit ook allemaal te maken kan hebben met het ontpillen....
    Hebben jullie daar ook veel last van gehad?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Liefs,
    B1986

17. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Hoi b1986,

Ja ik hoop het ook.. 1 van de twee, maar een positieve test natuurlijk het liefst haha! Ik heb wel een paar dagen afscheidingsslijm met slierten gehad en aangezien ik om de dag gemeenschap heb, zal je toch denken dat het een keer moet lukken.. maar goed..

Met het ontpillen heb ik niet echt last gehad van krampen e.d.. Ik had toen wel last van mijn cyclus die de ene keer 2 maanden uitbleef en de andere keer wel gewoon kwam..

18. B1986

B1986 Actief lid

4 sep 2012
    170
    0
    0
    Ga wel testen met zo een vroege test.....
    Kan het toch niet laten...... :)

Stiekem blijven we allemaal hopen op het + toch?

19. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    haha ik ken het gevoel! gewoon doen hoor als het voor jou goed voelt ;)

ja daar hopen we inderdaad allemaal op! Wanneer ga je testen?

20. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @B1986 Niets mis met hopen hoor!
    Doe ik ook, ookal is de kans op spontane zw eigenlijk nihil bij ons.
    Niets mis mee zolang het leefbaar is toch?

Deel Deze Pagina