Vond je deze pagina? https://www.thuisarts.nl/positie-duizeligheid-bppd Die beweging doen heeft in mijn omgevingslicht meerdere mensen geholpen.
Bbpd lijkt me wel iets anders dan wat ts heeft. Dan ben je echt draaiduizelig, het gevoel of je in een draaimolen of mega achtbaan zit. ( Erg leuk als je niet van achtbanen houdt) Van lig naar zit of een bepaalde hoofdbeweging kan het triggeren. Ik heb het een keer gehad. Het klinkt meer als hyperventilatie/ paniekaanval of een orthostatische hypotensie. ( Grote bloeddrukdaling wanneer je van zit naar staan gaat of lang stilstaan)
Dit. En dan nog veel meer als hyperventilatie/paniekaanvallen. Vaak denken mensen dat je dan happend naar adem op de grond ligt maar ik heb het heel lang gehad in een vorm waarin ik alleen wat duizelig was, kortademig en misselijk. Orthostatische hypertensie heb ik ook en dat voelt echt heel anders. Is een plotseling gevoel dat je flauw gaat vallen, het bloed raast door je oren, je bent alle kracht in je benen kwijt, en het is na een paar minuten over.