Ik ben 17 weken zwanger en tot 15 weken ben ik erg misselijk geweest en heb ik veel moeten braken, naar 15 weken nam dit gelukkig af. Ik dacht nu kan ik gaan genieten. Maar toen kreeg ik erg veel last van duizelingen en flauwvallen. Ik ben in die 2 weken twee keer op mijn werk geweest en twee keer ben ik flauwgevallen. De tweede keer was ik niet aanspreekbaar en hebben ze de arts laten komen. Deze heeft mij helemaal onderzocht en kon niets vinden. De arts dacht dat het kwam door een te lage bloeddruk en misschien hb tekort. Volgende week moet ik bloedlaten prikken en deze uitslag afwachten. Ook heb ik over de gehele dag verspreid erg veel last van krampen en steken in mijn buik. Ik heb hier al een aantal keer de vk voor gebeld maar deze blijft steeds volhouden dat dit komt door bandenpijn en het enige wat ik hieraan kan doen is rust houden en warmte. Ik ben al eerder zwanger geweest en toen heb ik ook bandenpijn gehad maar dit voelt heel anders aan. Dit blijft gedurende de dag aanhouden en doet op sommige momenten erg zeer. Ik werk in de zorg dus dit is lichamelijk zwaar werk, ik werk nog maar maximaal 6 uur op een dag. De afgelopen twee keer dat ik gewerkt heb kreeg ik tijdens de zorgmomenten last van de duizelingen. Ik had die ochtend nog maar twee mensen verzorgd en dan begint het al. Ik doe al niet de zwaarste mensen en ik werk rustig. Maar nog heb ik er last van. Ook als ik thuis het huishouden doe moet ik op tijd gaan zitten want thuis heb ik er ook erg veel last van. Als ik de trap op en af gelopen heb dan komt het al opzetten. Mijn leidinggevende en collega's waren erg geschrokken omdat ik al twee keer ben flauwgevallen en die zeggen ook luister naar je eigen lichaam. Ik moet eigenlijk met oud en nieuw weer twee ochtenddiensten werken en ik zou dit graag doen maar ik ben zo bang dat dit niet gaat lukken. Met de kerst heb ik rustig aan gedaan en ben ik thuis ook erg duizelig geweest en die krampen vertrouw ik niet. Mijn leidinggevende heeft met mij afgesproken dat ik het ga proberen met oud en nieuw en gaat het niet dat ik dan naar huis ga. Maar dit was voordat ik met de kerst ook zo'n last ervan heb gehad. Ik heb mijn leidinggevende net al gemaild, dat ik het heel erg vind, maar bang ben dat het mij niet gaat lukken met oud en nieuw. Ik heb ook gezegt dat ik samen naar een oplossing wil zoeken. Hebben jullie nog goede adviezen voor mij. Groetjes, Sabrina
Mijn leidinggevende heeft terug gemaild. Ze heeft contact gehad met de arboarts. Ik mag nog maar 50 procent werken. Mijn leidinggevende zei dat ik dan diensten van 7.00 tot 11.00 smorgens of van 19.00 tot 23.00 savonds moet werken. Ik ben hier eigenlijk niet zo blij mee want dat zijn nou net juist de zwaarste tijden en de tijden dat ik er het meest last van heb. Juist smorgens ben ik het duizeligst. Ik heb aan haar voorgesteld of het geen oplossing is dat ik van 10.00 tot 14.00 werk. Maar dit was niet mogelijk omdat er te weinig personeel was. Ik ben erg benieuwd wat er uit de bloeduitslag komt volgende week. Zijn er meer die de krampen en duizelingen herkennen?
Ben je alweer bij de arboarts geweest? Mijn arboarts was alles behalve kinderachtig en beredeneerde erg snel "als het niet kan, dan kan het niet" Je baas probeert je natuurlijk op voor hun zo handig mogelijke tijden in te roosteren maar ik vind bv van 19-23u erg laat als je je niet lekker voelt. Ik werkte toen van 15-19.30 maximaal, dat was vooral de tijd rond het eten en dan hielp ik met de pillen en de koffie en was ik weg.
Als ik jou was zou ik zelf contact opnemen met je arboarts en vertellen hoe jij je voelt. En dat die tijden geen optie zijn. Arboarts weet nu alleen het verhaal van je baas en niet van jou. Wat betreft duizeligheid en krampen daar heb ik geen ervaring mee. Hopelijk weet je na de bloeduitslagen meer. Maar misschien dat het al beter met je gaat als je een stapje terug doet. sterkte!
Ik vind het ook niet erg om te werken ik doe het graag, maar ik kan het niet. De ochtendzorg en avond zorg valt me te zwaar. Ik begrijp dat ze het zo goed mogelijk proberen te roosteren en dat het niet altijd meevalt voor hun, maar voor mij ook niet. Ik wil best vanaf 8.00 komen en dan de pillen delen en helpen met het eten. Maar deze tijden zijn niet mogelijk volgens mijn leidinggevende. Terwijl er wel diensten bestaan van 8.00 tot 12.00 en deze worden dagelijks ingerosterd maar dan niet onder de verzorgende en dat ben ik wel. Ik wilde het met oud en nieuw nog proberen van 7.00 tot 11.00 lukt dit niet dan ga ik volgende week zelf naar de arboarts om de situatie in mijn woorden uit te leggen. Mijn leidinggevende heeft wel gezegt dat ze het mailtje dat ik gestuurd had doorgestuurd had naar de arboarts en daar stond duidelijk in beschreven hoe ik me voel. Groetjes, Sabrina
Allereeerst iedereen een gezond en gelukkig 2012 Wat een goed begin van 2012. Ik had met mijn leidinggevende geprobeerd iets te regelen omtrent mijn uren die ik moet werken. Na 9.00 voel ik me vaak beter want dan heb ik de zware ochtendzorg niet. Mijn leidinggevende geeft aan dat dit niet mogelijk is. Nu heb ik gistermorgen gewoon van 7.00 tot 11.00 gewerkt maar het ging echt niet goed. Ik was erg duizelig en beroerd en vid dat ik zo niet goede kwaliteit van zorg kan leveren omdat ik steeds moet gaan zitten tijdens de zorgmomenten. Ik heb gister heel weinig gedaan in de zorg maar nog heb ik er veel last van gehad. Vandaag had ik ook moeten werken maar ik heb me vannacht ziek moeten melden omdat ik helemaal niet goed geworden ben. Gisteravond de hele avond knallende hoofdpijn gehad. Paracetamol ingenomen die even hielpen. Om 0.30 naar bed gegaan zodat ik de volgende ochtend uitgeslapen op mijn werk kan zijn. Lig je nog geen half uur in bed gaat alles om je heen draaien, gaat je hart tekeer, ineens heel misselijk en overgeven. Wil je naar het toilet lopen wordt je ineens zo slap als een vaatdoek, gaan je knieen en handen trillen, krijg je ontzettend pijn in je buik. Naar een kwartier zakte het eindelijk af behalve de hoofdpijn en misselijkheid die bleef. Terug naar bed gegaan maar niet meer kunnen slapen. Nu 18 weken zwanger dus ben benieuwd of het de rest van 2012 beter zal gaan. Het is niet dat ik niet wil werken, maar het lukt me gewoon echt niet. Als je dan de verloskundige of arts belt dan zeggen ze dat ik rust moet houden en dat dat het enige is wat ik kan doen. Maar als ik rustig in bed lig heb ik het ook. Morgen moet ik bloed laten prikken voor mijn hb. Ben benieuwd wat daaruit komt. Ik wil zo ie zo morgen ook een afspraak maken met de arboarts om het daar eens goed mee te bespreken. Ik vind het zo erg tegenover mijn collega's maar zo hebben ze ook echt niets aan mij. Ik ben beniewd wat de leidinggevende hiervan zegt. Als iemand nog goede tips heb hoor ik ze graag van je. Groetjes, Sabrina
Hoi, Wat vervelend dat je je zo voelt, maar voel je niet schuldig denk aan je kleine en aan je eigen ik zat al met 16 weken in de ziektewet en nu nog steeds, in overleg met de arbo, vk, huisarts , want me leidinggevende wou er eerst niet aan,. uit good will doe ik do & vrij ( als het gaat) 2 uurtjes achter de pc de leefplannen. maar als ik me niet goed voel mag ik afbellen. zo ben ik toch nog wat betrokken en is iedereen blij. Dus mijn tip is laat duidelijk merken dat het NIET gaat ( je huidige werkszaamheden), maar zeg ook niet gelijk dat je niet meer komt werken. als je oplossingen aandraagt zijn ze vaker bereid je wat aangepaste uurtjes te geven . En gelukkig had ik een goede arboarts die gelijk zei dat ik me eigen werkzaamheden absoluut niet meer mocht doen. Kom je er niet uit vraag een second opinion aan bij het uwv.
Dank je voor je antwoord. Iedereen zegt dat ik goed naar me lichaam moet luisteren en aan me kindje moet denken. Ik wil ook het beste voor mijn kindje maar ik vind het zo moeilijk om mezelf niet schuldig te voelen tegenover mijn collega's. Ik ben net terug geweest bij de huisarts om mezelf te laten onderzoeken. Haar conclusie was een te lage bloeddruk. Ze zei je moet echt rust gaan houden, en niet te veel inspannen in verband met de krampen en meer zout eten om mijn bloeddruk omhoog te krijgen. Mijn bloeddruk was 125/60 dit was na inspanning. Om 11.45 heb ik een telefonische afspraak met de arboarts om nog eens goed uit te leggen dat ik wel wil werken maar dat de werkzaamheden die ik nu doe en de tijden voor mij niet haalbaar zijn. Groetjes, Sabrina
Ik zou als ik jou was nu echt rust gaan houden gewoon even bijkomen .. lekker een weekje bankhangen ofzo . En je eigen gewoon 100% ziek melden en dan wordt je vanzelf opgeroepen door de arbo, en weetje het is zwangerschapgerelateerd, dus uwv neemt dan ook contact met je op ( telefonisch) . en die mogen ook advies geven