Heeft iemand ervaring met het dukan dieet? Zowel positief als negatief. Ik wil het boek 'verlies 10 kilo in 60 dagen' aanschaffen.. Ik ga er dan niet vanuit dat ik ook echt 10 kilo haal in 60 dagen. Want eerlijk is eerlijk, ik wil ook nog leven Nu heb ik ongeveer al 2 sushi dates met vriendinnen staan die ik niet af ga zeggen (elke x was er iets dus is al tijd geleden). Maar de rest van de tijd wil ik me er wel zo veel mogelijk aan houden. Wij gaan begin september op vakantie en mijn doel is 10 kilo afvallen. Maar hoe meer hoe beter Vanochtend proefles gehad op de sportschool (blijkbaar zit er een tegenover mijn huis), en ga donderdag weer. Ik wil zo'n 3 keer per week gaan. Is mijn doel realistisch? En heeft er dus iemand ervaring met Dukan?
Ik ken het niet. Maar 10 kilo in 60 dagen lijkt me niet onrealistisch. Ik ben wel eens 10 kilo in 30 dagen afgevallen. Niet op een gezonde manier, maar het kan wel.
Ik heb deze review gevonden. https://www.puurfiguur.nl/dukan-dieet/ Het zet de regels en gevaren op een rijtje. Wel lezen met een korrel zout, want de schrijver promoot zelf een koolhydraatarm dieet (ook een goed idee trouwens). Ik zou mezelf niet zo comfortabel voelen met die hoeveelheid vlees en vis van het Dukandieet. Is een 'gewoon' eiwit/ketosedieet niks voor je?
Ik vind het niet bijzonder gezond klinken... Sowieso, snel afvallen is meestal ongezond. Met normaal eten ben ik 45kg afgevallen in een jaar tijd. Dat jaar duurde lang, op moment. Achteraf gezien nog snel en ik kan eigenlijk eten wat ik wil en ik ben gewoon stabiel.