Hoi! Ik heb een lieve, ondernemende, luidruchtige, happy en prachtige dochter... Die voor geen meter alleen kan spelen. En ik wil niet klagen, want ik ben superblij met onze druif, maar dat is best wel vermoeiend. Ze staat 's ochtends meteen heel erg aan, houdt de hele dag niet op met geluid maken (en als het even stil is kan je er beter meteen op af rennen ), praat de hele dag tegen me en speelt dus niet of nauwelijks zelfstandig. Als mijn vriend haar ophaalt van het kdv, ze gaat drie dagen, dan zit de hele groep naar een verhaaltje van de leidster te luisteren en onze meid staat er pal voor, dingen aan te wijzen in het boekje, bladzijden om te slaan en aandacht te vragen. Supercute, maar vermoeiend! Ik hè een beetje het gevoel dat ik een sketch van Jochem Meyer terecht ben gekomen, Vraagje dus.... Is het verantwoord om haar te leren alleen te spelen? (Of is dat zielig?) en twee.... Hoe pak je dat dan aan? Want echt, ik heb een superhectische baan, maar daar kom ik juist tot rust. Ik kijk uit naar een ritje met de trein of dat ik naar de wc moet en haal opgelucht adem (hoe lief ze ook is) als ze weer op bed ligt.
Hahaha het klinkt erg mooi en wij beginnen nu ook zo'n kleine dame te krijgen. Ze is 2.5 jaar, kon altijd best goed (en lang!!!) alleen spelen maar de laatste maanden is het echt een drama. Inderdaad wat jij zegt, het begint 's ochtends vroeg al. Teut de hele dag door tegen mij en tegen haar vader als die thuis komt van werken. Alles wat ze doet moeten wij zien én horen en blabla. Ookal negeer je haar, ze gaat gewoon door. Dus ik snap het wel haha. Ze is hier alleen stil als ze compleet in de tv zit, in een programma. Dan kijk ik uit mezelf ook steeds van 'wat doet ze nou, is ze er nog?' hahaha. Sja.... ik ben nu hard aan het proberen zoveel mogelijk te negeren. Ze wil het liefst ook altijd samen spelen met 1 van ons, ja ik ben gek zeker maar oef, dan loopt ze gewoon achter ons aan maar ze gaat weinig voor zichzelf doen, helaas.
Hahaha, jij dus ook al? Superleuk hoor, dit soort kids, maar man.... Soms mis ik de stilte wel Ik was al bang dat niemand antwoord had... Het is iig, afgaande op de respons, iets waar misschien ook niet echt een antwoord op is. We proberen het wel eens met moe maken, gewoon naar buiten en je helemaal kapot spelen. Maar haar conditie is echt tien keer beter! Ze speelt ons er met gemak uit en is dan nog niet moe . Ik negeer haar ook wel eens in de hoop dat ze dan zelf gaat spelen, maar dat werkt eigenlijk niet zo goed, ik voel me er ook best rot bij Jochem Meyer.... Ik weet nog dat vriendlief en ik elkaar tijdens de sketch "wakker worden" aanstootten en zeiden "jemig, je zal zulke kids krijgen!". Lol... Ja dus.