Help! Aub!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientje13, 1 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Help aub! Herkent iemand dit??
    Ik ben in augustus geopereerd, ik heb diep invasieve endometriose. Eerder geopereerd hiervoor aan het middenrif. Dit jaar aan de eierstokken..
    Voor mijn operatie had ik al wat last van mijn borstkas, HA zei syndroom van tietze. Na mijn operatie kreeg ik zoveel pijn op/aan mn borst dat ik drie weken niet heb kunnen slapen. Hooguit 1 uur per nacht, ik was zo onrustig dat ik alleen maar rondjes kon blijven lopen. Ik heb angst voor medicatie dus ik probeerde wat uit om te slapen maar dit hielp niet. Na drie weken niet slapen en zoveel ondraaglijke pijn op mn borst heb ik me uit wanhoop laten opnemen crisis dienst. Hier kregen ze me weer aan het slapen, echter de pijn op mn borst bleef. Ze denken aan angst/paniek hiervoor kreeg ik een antidepressiva maar dit werkt ook niet, allerlei nare bijwerkingen.. nu ben ik bijna 4 maanden verder en ik heb nog steeds de ondraaglijke pijn op mn borst. Ik moet nu de antidepressiva afbouwen en een andere gaan proberen maar ik durf niet omdat ik me al zo slecht voel..
    ze weten nu eigenlijk ook niet of het echt psychisch is of lichamelijk.

    herkent iemand het hebben van 24-7 vreselijke pijn op de borst door paniek????
    Ik weet van paniek aanvallen dat ze opvlammen en weer wegtrekken maar bij mij trekt het dus niet weg..

    Ik hoop dat iemand dit herkent of tips oid heeft. Ik hou de dagen zo bijna niet meer vol…
     
  2. PeChAn

    PeChAn Actief lid

    11 mrt 2022
    260
    300
    63
    Vrouw
    Helaas herkenning. Niet voor zo'n lange periode overigens. Maar een maand tot 1,5 maand last hebben wel. Overigens is dit geen ondraaglijke pijn en als ik eenmaal slaap dan ontspant de hele boel voldoende om zonder klachten wakker te worden. Wanneer ik dat besef en blij en opgelucht denk; yes het is weg, dan klapt die spanning er gelijk weer op natuurlijk.
    Een moeilijk doorbreekbare cirkel waar de klachten na mijn eisprong tot aan de eerste menstruatiedag lekker opvlammen. Niet echt bevordelijk dus.

    Is er wel lichamelijk onderzoek gedaan om uit te sluiten dat dit een lichamelijke oorzaak heeft?
     
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Poe, heftig!
    Bij pijn die niet weg gaat, kan het niet je maag/maagklepje/slokdarm zijn door omhoogkomend zuur?
     
  4. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Gekke vraag miss maar straalt t ook uit naar de rechterkant onder je ribben?
     
  5. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Je kan ook onbewust constant aan het hyperventileren zijn. Dit heb ik ooit gehad. Had pijn op de borst en benauwd en alles. Hap gebeld en die hebben toen uit voorzorg een ambulance gestuurd. Mijn hart ging toen ook echt tekeer terwijl ik niks inspannends had gedaan. Na allerlei onderzoeken was de conclusie hyperventilatie.
     
  6. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ook rot zeg! Ik heb dus niet dat ik ontspan in m’n slaap, ik ben dood moe en viel zo in slaap maar na een uur werd ik alweer wakker en ging het weer verder waar het gebleven was.. er is niet veel bekeken alleen een kort hartfilmpje en ct middenrif van het geopereerde gebied.. verder kom ik niet echt met de artsen zou ook niet weten wat ze nog kunnen onderzoeken..
     
  7. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ik merk niets van opkomend zuur… tijdens mijn zwangerschap had ik dit wel heel erg.. dat zou ik dan nu toch ook moeten voelen..
     
  8. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ja met vlagen wel.. het verplaatst vaak ook dan is het alleen de voorzijde en dan m’n gehele ribbenkast.. het is een hele scherpe, brandende pijn kan het moeilijk omschrijven.. maar het voelt niet als een “druk” wat meeste mensen ervaren met paniek aanvallen.. daarom vind ik het zo gek.
     
  9. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ja ik adem sws niet heel goed, door de operatie aan mijn middenrif ben ik hoog gaan ademen om dat gebied te ontzien.. nu moet ik goed oefenen om meer naar m’n buik te gaan ademen.. maar ze denken niet dat dat de oorzaak is van de pijn
     
  10. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Hmm oke. Hopelijk ben je er snel vanaf!
     
    Lientje13 vindt dit leuk.
  11. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.515
    2.356
    113
    Zijn alle lichamelijke dingen zoals Tietze, ACNES en intercostaal neuralgie al uitgesloten? En loop je al bij de pijnpoli en fysio?

    Ik hoop dat je snel van de pijn af bent, sterkte!
     
  12. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    tietze kunnen ze niet diagnostiseren zegt de huisarts. Acnes is meer pijn aan de buik lees ik.. dus dat is het niet.. dat laatste zou een mogelijkheid kunnen zijn maar hoe komen ze daar achter..
    bedankt voor het meedenken
     
  13. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Fysio wel, pijnpoli heeft een wachtlijst van 4 maanden….
     
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Hm, oke, dan valt dat af ja.

    Je schrijft ook pijn rechts onder je ribben, ik weet uit ervaring dat de galblaas ook heel veel pijn kan doen :( die zit daar
     
  15. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Hier moest ik ook aan denken ik heb na mijn zwangerschap een aanval gehad die ook niet meer stopte. Misschien dit even opperen nog ts?
     

Deel Deze Pagina