"dumpen" van je kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamaatjevan5, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik dump mijn kind/eren

1. nooit

2. elk weekend

3. soms namelijk

4. alleen als het moet

5. anders vul zelf in

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

wat een discussie weer. Het lijkt mij dat iedereen datgene doet wat prettig voelt. Of dat nou thuisblijven is, of elk weekend uitgaan.

Mijn ouders zijn ook regelmatig samen weggeweest, ook weekeinden, en wij zijn er niet slechter van geworden.

Liefs

2. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Hier gaat onze dochter nooit naar de oppas. Afgezien van ons werk, waarvoor ze 1x per week naar opa en oma gaat. En eigenlijk nooit voor "zomaar".

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    het is ook nooit goed.. als je thuismama bent krijg je commentaar en als je werkende mama bent ook.... tja sommige dingen kunnen niet anders en sommigen kiezen ergens bewust voor.... ieder zn ding toch!

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ zogelukkig: dan heb ik het zeker gewoon verkeerd gelezen (risico van schrijven ipv face2face ;) ) Helemaal goed.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Prima! Mijn reactie was echt niet verelend bedoeld!;)

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Dat vind ik goed verwoord! Ik vind het ook onzin om te stellen dat als je het leuk vind om zo nu en dan samen weg te gaan, je je kind niet als verrijking ziet. Maar wellicht is het zo geschreven en niet zo bedoeld. Geschreven kan het wat harder overkomen dan als je het zegt ;). Je bent geen betere ouder omdat je altijd bij je kind bent/wilt zijn, dat is je eigen gevoel. En daar is helemaal niks mis mee hoor, maar als je het fijn vind om af en toe eens samen weg te gaan (en opa en oma een héél groot plezier te doen :)) dan is dat prima toch? De een zal daar nu eenmaal meer behoefte aan hebben dan de ander.

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik doe het alleen als het moet.
    als ik tijd voor mezelf nodig heb zoek ik wel een moment dat ze bij papa kunnen blijven.
    heel af en toe gaat de oudste wel eens zonder reden naar opa en oma maar das meer omdat zij dan even lekker kan spelen en alleen de aandacht kan krijgen en niet hoeft te delen met haar zusje.
    maar dat vind ik zelf dan weer geen "dumpen"

8. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Eingelijk wanneer ik vrij heb neem ik ze overal mee naartoe. Als ik alleen weg wil effe lekker tijd voor mezelf laat ik ze lekker bij papa thuis! Wij gaan nog zelden uit dus eigenlijk zijn ze altijd thuis bij een van ons tweeen.

9. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij "dumpen" onze kids 1 keer in de 3 maanden een nachtje bij opa en oma en duiken dan lekker met vrienden de kroeg in. Verder nemen wij onze kindjes altijd mee en als we een verjaardag hebben, dan komt mijn schoonzusje hier aan huis oppassen. Nee hoor niks mis mee, als je soms samen iets leuks wilt doen! Wil je dat niet ook helemaal prima toch. Leven en laten leven is dan ook mijn motto. Ik oordeel niet over anderen iedereen doet de dingen op zijn eigen manier, zolang je verder op een liefdevolle en goede manier voor je kinderen zorgt kun je toch prima eens tijd voor jezelf of je relatie nemen!

10. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    De oppas (vaak mijn moeder) komt hierheen als er 's avonds verjaardag is, 10 minuten gesprekken op school, sporadisch uitje met vrienden.

En 1x in de 3 maand logeren ze een nachtje bij oma of opa.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wat ik zoal doe als mijn dochter gaat logeren is: etentjes, borreltjes, stappen, bios.
    Mijn kind is ook zeker een verrijking in mijn leven. Ik doe heel veel leuke dingen met mijn dochter. Als ze uit logeren is en het valt in een weekend (want het gebeurt vaker op donderdag dan op een andere dag en vrijdag werk ik) dan haal ik haar zo vroeg mogelijk op om leuke dingen samen te doen.
    Ik ben alleenstaand en ik kan dus niet weg en dat mijn vriend thuis blijft bij mijn dochter. Helaas..

En tsja, morgen gaat mijn dochter uit logeren maar dat is helaas omdat ik eenmalig s'avonds werk!

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij werden alleen gedumd als mijn moeder opgenomen moest worden in het ziekenhuis hetgeen 3 keer een week of 6 is geweest. dan moesten we bij een tante logeren. mijn vader wilde ons dan niet thuis hebben.
    en als ze naar de film gingen dan deden ze dat s'avonds als wij sliepen. ze lieten ons dan gewoon alleen en verwachte dat ik eht allemaal wel oploste. mijn broer wist nooit van iets en ik hoopte amar dat hij niet wakker werd.

voor de rest was mijn moeder altijd thuis of gingen we mee. ik kan me herinneren dat mijn vader weleens s'avonds wedstrijden ahd ind e winter ( hij was wielrenner) en in de winter ging dat op van die rollen. wij gingen dan altijd mee en mijn broertje sliep op 2 stoelen middenin de herrie en de rook. denk dat ze een jaar of 30/35 niet zo nauw keken ofzo.

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier alleen als het moet.
    Ik "dump"ze bijna niet, heb ze graag om me heen.

Als het mogelijk is gaan ze mee en anders gaat 1 van beide weg.
    Laatst hadden we dan een verjaardag van een hele goede vriend van mijn man (heeft hij via zijn werk leren kennen), die werd 60 en daar hadden ze een verassingsfeest voor georganiseerd, toen heeft mijn zusje hier thuis opgepast, maar dta gebuerd echt zelden.

14. adi

adi Niet meer actief

HIer gaan kindjes naar opa en oma als ik of wij iets moeten doen wat ik echt niet kan doen met 3 babys/peuters om me heen. En dan zijn een stuk meer dingen dan met 1 kindje.
    Als ik weekboodschappen doe neem ik altijd eentje mee bijv, dan blijft papa met andere twee thuis.

Naar de tandarts/kapper/dokter enz kan ik echt niet met 3 dreumessen, ik kan dan echt niet in een stoel blijven zitten minuten/uren. Dit geldt ook voor tig andere dingen.

Ik kan ze dan wel meenemen, maar dan moeten ze in de buggy blijven zitten, daar doe ik ze geen plezier mee. Ze zijn die tijd veel liever bij opa en oma in de tuin. Deze keuze maak ik dan puur voor de plezier van mijn kinderen. Ik denk dan: want vindt een kind van 1,5 leuker?
    A. in de buggy zitten en kijken hoe mama op een witte stoel ligt en de tandarts in haar mond roert;
    B. konijnen voeren met opa.
    De keuze is dan snel gemaakt.

Maar af en toe komen hier 's avonds mijn ouders oppassen en gaan wij naar de bios, of naar een musical. Hoe zeer ik ook geniet van de tijd met mijn kinderen, geniet ik die avonduren ook heel erg hoor! Wij houden nou eenmaal ook van films en leuke musicals, en ik heb persoonlijk geen gevoel dat ik voor die paar uur bij mijn kinderen een trauma veroorzaak.

Oh, en we zijn in de afgelopen 1,5jaar 1x een weekend weggeweest samen, en 1x een bruiloft gehad (waar geen kinderen uitgenodigd waren) met overnachting.

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik vind t wel grappig om te lezen hoe anders moeders denken.
    Mee naar de kapper vind ik geen optie, dat duurt te lang.
    Maar al mijn kids gaan altijd mee naar de controle bij de tandarts, ik vind het een pluspunt dat ze dan goed kunnen zien en ervaren hoe het moet en dat de tandarts niet eng is (ben doodsbang ervoor, maar laat dat niet merken :D)
    Ik heb al volwassen kinderen en deze aanpak heeft blijkbaar succes gehad, geen van mijn 3 volwassen kids is bang. De 2 kleintjes gaan nu dus ook steeds mee.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier gaan Carmen en Devin naar de gastouder 3x per week en Justin dan naar de tso en bso daar. Ze worden opgehaald en thuisgebracht (zijn opa en oma nl) omdat ik t zelf (nog) niet redt. Die dagen doe ik wat in het huishouden en slaap ik veel om bij te tanken. Eerst vond ik het heel moeilijk, maar nu moet ik eerlijk zeggen, ik vind het heerlijk. Ik ben wat meer uitgerust en alles is aan kant als ze terugkomen en dan heb ik weer alle tijd voor ze.

Oja, zit nog in de ziektewet wegens vermoeidheid en zware zwangerschap en complicaties na de bevalling en b.i.

17. adi

adi Niet meer actief

aangezien ik zelf helemaal lig te trillen bij de tandarts ben ik echt geen goed voorbeeld voor de kinderen hoor. ;)

18. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Eigenlijk niet... nu zijn ze pas 5 mnd, maar ik vind dat ik voor kids heb gekozen. Nu vinden opa's en oma het leuk om ze ff te hebben... dus op die momenten ga ik/ gaan we wat leuks doen :)!

2 in 1 ;)!

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ow en los daarvan.. Wij zijn afgelopen weekend met zn 3tjes een weekendje weg geweest. Qualitytime voor ons en Justin, hij moet al zoveel inleveren ondanks dat je dit niet wilt en alles doet om dit te voorkomen. Het gebeurt toch. En de kinderen gaan ook nog 1x in de 2 maanden ergens logeren, maar puur om bij te tanken. Mn man werkt 60 uur in de week en heeft daarbij een eigen bedrijfje en ik zit dus in de ziektewet. We hebben t ook gewoon nodig.

20. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Poeh... volgens mij is ons mannetje nog maar 3 x bij opa en oma geweest omdat wij iets gingen doen waarbij het voor L niet fijn is om mee te moeten.
    1 nachtje omdat we savonds een verjaardag hadden. Dan ga ik liever niet met hem sjouwen voor dat eventjes.
    1 middag omdat wij tuintegels uit moesten zoeken.
    Vanavond/nacht omdat zijn kozijn word geschilderd en dus een nachtje het raam open moet blijven.

De eerste keer omdat wij op stap, bios eten oid willen moet nog komen. Het komt er steeds niet van omdat ik ook nog eens onregelmatig (weekenden) werk.

Deel Deze Pagina