"dumpen" van je kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamaatjevan5, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik dump mijn kind/eren

1. nooit

2. elk weekend

3. soms namelijk

4. alleen als het moet

5. anders vul zelf in

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat deed ik ook zoonlief mee nemen naar de tandarts,

Maar nu echt niet meer hihih.

Wat gebeurde er. Ik lag in de stoel met me bekkie wijt open en me mooie peuterpuber van net 3 zat aan die stoel. Tandarts kwaad;) Ik lag bijna onderste boven haha.

Dus ik neem geen kinderen meer mee naar de tandarts. Heb me lesje wel geleerd.

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Je wilt niet weten hoe bang ik ben.
    Heb als tiener ooit bijna zijn stoel kapot geschopt toen ik erin lag :$
    Maar blijkbaar kan ik het goed verbergen :D

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik neem ze wel mee naar de tandarts. Dochter krijgt een boekje, zoontje een biscuitje (of 2 haha).

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik neem de mijne niet mee...Ik moet altijd naar de mondhygieniste voor tandsteen verwijderen en dan doet de tandarts ff tussendoor de controle.
    Ik word gestokers,geflost,gepolijst en al...komt vaak bloed bij kijken dus ik neem hem echt niet mee. No way!!!!

5. adi

adi Niet meer actief

Daarnaast vind ik mijn kindjes (1,5) nog te klein om te leren hoe het nou bij de tandarts aan toe gaat bij een volwassene. Kindertandarts is toch een heel ander verhaal, die komt niet met al die instrumenten aanzetten meteen.
    Ik blijf bij mijn mening dat ze echt veel meer plezier beleven aan konijnen voeren in die uur tijd dat ik bij de tandarts ben.;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Die mening deel ik ook hoor, ik zou het ook zo doen wanneer het kon hier.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    ik ging vroeger mee met mijn moeder naar de tandarts, en dat heeft mee geholpen in mijn angst voor de tandarts.
    al dat gepraat over wortelkanaalbehandelingen, kronen en al die instrumenten, vreselijk!
    Ik neem onze dochter dus alleen mee als ik op controle moet. Als er wat gebeuren moet, dan niet.

Ik heb het geluk dat wij een eigen winkel hebben. Als ik echt weg moet en papa is aan het werk, dan gaat ze dus even naar papa. Hij is 2 ochtenden in de week thuis, dus meeste afspraken probeer ik dan te plannen. Maar anders gaat ze lekker bij papa in de winkel spelen, vind ze nog leuk ook.
    Verder hebben we haar nog nooit weg gebracht. Ze gaat nu 1 x in de week bij een gastouder spelen, vooral om te leren spelen met kindjes, want daar was ze erg slecht in en we zien veel vooruitgang sinds ze daar is. Die dag help ik mijn man in de winkel.
    Verder gaan we nooit weg zonder haar. 1 x, op onze trouwdag. Toen is mijn moeder hier op komen passen, en zijn wij 3 uurtjes weg geweest. Even uiteten.
    Verder nog nooit bij iemand opgepast of gelogeert o.i.d... ik ben geloof ik nogal een zeikert daarin.
    Ook niet om bij te tanken o.i.d. (onze dochter heeft extreem slecht geslapen tot 9,5 mnd) dat deed ik wel overdag of ik dook er 's avonds extra vroeg in. Ik voelde me er nooit goed bij en nog steeds niet. Ze gaat maar bij opa en oma slapen als ze er ook plezier aan beleefd.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Ja helemaal mee eens hoor!!!

9. Damien is ongeveer 1 keer per maand bij mn moeder als ik iets leuks ga doen. Soms blijft hij er ook slapen, soms haal ik 'm savonds weer op.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier werd het juist geadviseerd. Manlief zat in het buitenland, dus ik had deze optie of afzeggen. Ik belde en ze zei: neem maar mee hoor! Ik hoefde toch alleen op controle, is 2 minuten werk en komen geen enge dingen aan te pas. Toen zoonlief de grote stekker van de lamp eruit trok, was ik al klaar, ze vonden het niet erg. Beter op tijd laten wennen dan opeens zelf in de stoel. Mijn zoontje neemt omgevingen erg goed in zich op en ik vind het fijn dat hij went aan die omgeving, geur, witte jassen, mondkapjes etc.

Ik ben pas sinds een paar jaar over mijn angst voor de tandarts heen. Ik snoep niet en poets goed. Was 15 jaar niet geweest, had 1 klein gaatje en wat tandsteen. Ben nu niet meer bang.:)

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Met controle gaat ze hier ook mee. Dat zijn ook maar afspraken van 10 minuutjes en dan gebeurt er ook niets engs.
    Maar andere afspraken neem ik haar echt niet mee. Ik herinner me dat serieus nog van vroeger, als mijn moeder onder handen ging. Daarbij heb ik dan meteen een afspraak van 60 of 120 min (door mijn extreme angst) dus dat schiet ook niet op.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    bij onze tandarts mogen we geen kinderen meenemen bij behandelingen... alleen op controles... daarna maken we een aparte afspraak als er geboord moet worden of wat anders.... dan blijf ik bij de kids en als ik ga blijft mijn man even thuis....

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik doelde ook echt alleen op controle, anders hier ook niet, dan had ik de afspraak wel verzet (maar goed; al 3 jaar niks nodig aan mijn gebitje!)..

14. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik plan mijn controle altijd tegelijk met die van mijn moeder :D
    Zij let dan op mijn zoontje terwijl ik in de stoel lig.

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Bij een avondverjaardag gaat hij naar opa en oma en ook omdat opa en oma hem ook graag een dagje/nachtje voor hunzelf willen hebben :) En dus ook een band met willen opbouwen :) Maar meestal gaat hij overal met ons mee...

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Het is soms wel rot om geen oppas te hebben want loop nu al bijna 7 maanden met een noodvulling. Mijn man kan steeds alleen maar vrij krijgen wanneer de tandarts vrij heeft (werkt in nl en Spanje). En een uitgebreide behandeling met die 2 kleintjes is me iets te lastig.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heb je geen vriendinnen om even op je kids te letten?

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jeetje 7 mnd al? pas maar op dat je er geen ontsteking onder krijgt! kan er echt helemaal niemand oppassen dan voor even?

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Waarom zoek je dan geen lieve betaalde oppas met veel ervaring en referenties? Hebben wij ook omdat we geen geschikte familie hebben en het is echt geweldig! :) Moet wel financieel haalbaar zijn natuurlijk voor jullie.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee ik heb niemand hier (ja schoonouders maar die hebben mij en mijn dochter al bijna een jaar niet gezien en ons zoontje nog nooit, voor hun allemaal moeilijk moeilijk om het zo maar te zeggen)
    En een betaalde oppas voor 2 of 3 keer per jaar vind ik ook weer niet zo nodig. Ik ga het nog eens met mijn man overleggen, ik stel het steeds maar uit en dat is idd ook niks.

Deel Deze Pagina