"dumpen" van je kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamaatjevan5, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik dump mijn kind/eren

1. nooit

2. elk weekend

3. soms namelijk

4. alleen als het moet

5. anders vul zelf in

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan gaat elke donderdagmiddag een uurtje bij oma spelen (maar meestal wil hij dat ik ook mee ga en dat doe ik dan ook). Isabelle dump ik nooit ;).

2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    moet even iets kwijt hoor, wat een 'gezeur' over het dumpen zeg!!!Er werd door ts duidelijk bij gezegd dat het grappig bedoeld is. Over het woord dumpen valt de helft in dit topic maar over het woord 'koters' in het tramoline topic hoor je niemand.......

on topic: Hier gaan de kinderen om de week een dag en een nacht weg, en weet je wat....Ik geniet er echt van!!Heerlijk even vrouw zijn en samen met mijn man iets ondernemen :)

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wie zegt dat ze er geen plezier in hebben?
    Tygho vind het altijd geweldig om naar opa en oma te gaan.
    Hij vraagt er nog niet om, logeren.
    Maar als ik zeg, ga je nog een keer bij opa en oma slapen???Dan word hij helemaal dol en begint hij alles te roepen wat hij met opa en oma dan gaat doen.
    Bij mijn ouders:
    -Wandelen met de hond(is natuurlijk een stuk leuker met opa dan met mama;))
    -Drummen (mijn vader heeft een drumstel,microfoon en mondharmonica waar ze altijd muziek mee gaan maken)
    -in het grote bad (wij hebben alleen een douche)
    -pokkie spelen in de tuin(met 2 lege flessen en een tennisbal, wij hebben het ook maargoed het gras is altijd groener bij de buren he)

Bij mn schoonouders:
    -Naar het bos, diertjes,denneappels,eikels etc zoeken
    -Naar de paardjes(opa en oma wonen tegenover de manege)
    -Schommelen
    -In het grote bad

Nou is hij dan wel 3, maar dat was een jaar terug niks anders hoor. Hij is helemaal gek op zn opa en oma'(van beide kanten)

Dus ik zie het als een winwin situatie, niet als "dumpen" al gebruik ik dat woord ook regelmatig hoor.
    Wij kunnen er lekker even saampjes uit, Tygho geniet en opa en oma genieten van de tijd met hun kleinzoon. Perfect toch!

4. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

alleen als het moet,

Tot nu toe hebben we Jasper alleen bij een oppas gelaten ( goede vrienden of opa en oma ) omdat we ergens echt naartoe moesten, waar hij neit mee kon. 1 keer nu zijn we een avondje weggeweest samen. Hij heeft nog nooit ergens gelogeerd, maar dat zal in de toekomst vast wel gaan gebeuren. Sowieso wanneer hij zelf aan kan geven dat hij het leuk vind.

Liefs

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    #65 bengeltje86, 19 apr 2011
    Laatst bewerkt: 19 apr 2011
    soms als me zoontje die erg gehecht is aan de buurvrouw en buurman dan wil die zelf heen nouja prima dan is die zo savonds paar uur weg
    afgelopen zaterdag heeft die bij hun geslapen nou hij vond het geweldig

wij gaan zondag naar me ouders dan blijft hij slapen en volgende dag brengen ze hem thuis is 1 uur rijden hij vind het zelf ook leuk

6. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Wij dumpen hier ook regelmatig:D
    Ze gaan lekker logeren bij opa en oma zodat wij even tijd hebben voor mekaar.

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Toen mijn zoontje nog klein was, bijna nooit.

Maar nu wil hij regelmatig bij oma blijven slapen en dat vind ik goed. Mijn dochtertje vind ik nog te jong om ook te gaan, dus die is dan lekker bij mama.

Als we samen weggaan, en het wordt echt laat dan haal ik ze ook niet op ( dat is nu 1x gebeurd)

8. tulip

tulip Niet meer actief

buiten de 2 dagen die ik werk eigenlijk nooit. Logeren vind ik nog helemaal niks. Echter, als mijn dochter vanmiddag zegt: mag ik bij oma slapen, zal ik haar meteen brengen. Ik heb ingevuld als het moet en daarmee bedoel ik dus dingen als een begrafenis. Een verjaardag s avonds gaat ze mee en ligt ze daar op bed. Verder is 1 van ons tweeen maar weg meestal. Als ik vrij ben is zij ook vrij, ik breng haar dan niet naar oma of het kdv ofzo. Ik vind het juist heerlijk dat ik die tijd met haar extra kan doorbrengen.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nooit.

Opa's en oma's wonen ver weg helaas, het zou weleens handig zijn.

Uit logeren is hij nog te onrustig voor.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Jij omschrijft precies wat ik denk!

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    nooit alleen als het echt moet.
    ik werk niet voor niets sávonds en weekends!!
    als er iets is b.v met 1 van de kinderen naar ziekenhuis dan gaat de andere even naar oma ,

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Als ik wat dichter bij mijn ouders woonde, zou ik Aiden wat vaker daar dumpen!

Maar alleen omdat hij het er geweldig leuk vindt. En dan zou ik even rust hebben. Gewoon, 1 dagje in de week of zo.

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Alleen als het moet, bij uurtje tandarts, een 25jarig huwelijk enne.. Dat was het wel. Logeren, no way. Soms kan ik haar wel achter het behang plakken maar ik kan geen minuut zonder haar ;)

14. tulip

tulip Niet meer actief

niet naar ts toe, maar ik geloof van de uitslag van deze poll geen ene mallemoer. Van degenen die als het moet hebben ingevuld liegt zeker de helft. In 2 andere topics een hele discussie over het feit dat je niet gezond bent als je je kinderen niet voor je lol ergens heen brengt in verschillende situaties en hier vult iedereen in: als het moet. Dat geloof ik dus echt niet. En anders mogen die mensen ook wel in die topics mee komen schrijven, dan ben ik niet de enige gestoorde.

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Wij dumpen Lotte nooit omdat wij alles in de avonden plannen. Dan brengen we haar eerst naar bed en dan gaan wij op stap en zijn mijn ouders hier in huis voor het geval dat. Het enige wat ik wel af en toe doe is als we bij mijn ouders zijn dat ik even snel de boodschappen haal en dat zij dan bij mijn moeder blijft spelen. Maar dat is gewoon uit gemak en relaxer voor beide. Als ik bv een huwelijk zou hebben zonder kind dat breng ik haar ook gewoon naar mijn ouders maar dit is pas 2 keer voorgekomen in 2,5 jaar tijd.

16. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja dat dacht ik ook al Tulip.. Misschien bedoelde je mijn topic oppas als je uit gaat?

Valt me ineens ook op dat bijna iedereen zegt alleen als het moet. Denk dat dat 'moeten' dan gewoon verschillend is ;)

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Thnx :D

Oh en toen Tygho kleiner was, en ontzettend slecht sliep en wij elke nacht 5-10x naar hem toe konden, namen mijn ouders het ook regelmatig even een nachtje over.
    Dan zeiden ze, breng hem maar hier. Kunnen jullie even bijtanken.
    Maargoed 1,5 jaar lang zovaak per nacht je bed uit zonder overdag bij te kunnen slapen breekt je vanzelf een keer op.
    Gelukkig zagen mijn ouders dat in en wilden ze helpen.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    1 keer in de maand of 2 maanden gaan de kids naar opa en oma, ze zouden zelf wel elk weekend willen!

Manlief en ik hebben dan vaak eten met onze groep vrienden.
    Verder regelen we het onderling met thuisblijven.

19. tulip

tulip Niet meer actief

ook dat topic ja, en over die bruiloft, daar ging het uiteindelijk ook om het wegbrengen van de kids in het algemeen. Dus met weekendjes weg en avondjes uit. Dat is in mijn ogen geen moeten hoor. Een begrafenis, of ziekenhuisbezoek dat is moeten.

20. MHMW

MHMW Niet meer actief

Anders vul zelf in.

Als ik een normale werkweek neem ziet dit er als volgt uit. De maandag en dinsdag gaat Tijn naar opa en oma. Dat is dan van 9.00 tot 15.00 uur. Woensdag ben ik zelf vrij. Donderdag en vrijdag gaat hij naar de andere opa ook op beide dagen van 9.00 tot 15.00 uur. Dan komt het zeker 1 x in de 3 weken voor dat Tijn op de zondagmiddag naar opa en oma gaat, omdat papa en mama moeten sporten, poetsen of tijd voor elkaar willen. En wil het zo zijn dat we een feestje hebben, blijft hij logeren bij een van de opa´s of oma.

Deel Deze Pagina