ik "dump" mijn zoontje tot nog toe alleen als het moet bij mijn ouders of opvang. ik ben alleenstaand moeder van zoon van 2 en werk 4 dagen. dan gaat hij naar het kinderdagverblijf. mijn ouders passen op als ik bijvoorbeeld een keer extra werk of langer moet werken. echter wel heb ik afgesproken dat ik vanaf nu 1x per maand ongeveer mijn zoontje een nachtje bij mijn ouders laat slapen om zelf een beetje op te laden (kom anders niet meer aan mezelf toe als alleenstaand ouder) dus beetje lastig stemmen op deze manier alleen als het moet of soms .... doe toch maar alleen als het moet dan.
In principe nemen we 'm gewoon mee, zoveel als het kan. Maar soms heb je dingen waarbij het echt niet kan (zelden) en heel soms gaan we weer eventjes samen weg. Dan logeert hij een nachtje bij opa en oma. Zoontje blij, want hij vindt het daar heerlijk, en wij genieten ook van de tijd samen. Ik vind het wel gezond als je eens in de zoveel tijd weer even samen weg gaat, als man en vrouw en niet als 'papa en mama'. Houdt in mijn ogen de relatie gezond en je hebt weer eens echt tijd voor elkaar, zonder 1 oog op je kind te hebben.
ik heb ingevuld: als t moet... maar nu ik er over nadenk..... de jongste moet sowieso mee.... hij eet nog bij mama.... en wil zelfs zijn groente niet van een ander
anders vul zelf in gestemd. wanneer het handig is.mijn ouders en zus en man wonen in dezlefde straat als ons. Dus dat gaat hier erg makkelijk.colin kiest zelf of hij mee wil boodschappen doen of bij oma of tante dee(zijn uitspraak) spelen (als ik weet dat 1 van de twee thuis is en niets bijzonders heeft) . ze gaan sowieso om en om 1 dag per week naar andere oma . Shannon ene week, colin andere week.omdat oma dat leuk vind en colin dat gewend is van dat ik werkte en wij het leuk vinden als shannon ook zo'n goede band met haar krijgt als colin,. verder gaan ze of 1 van de 2 dus naar mijn zusje/moeder als ik iets ga doen, netzoals vandaag ben ik bij de pedicure geweest, dan gaan ze niet mee. uit logeren niet zo vaak. Colin nu zo;n 4 x bij de ene oma en opa en zo'n 7 x bij mijn ouders, shannon 1 x bij mijn ouders, vaak vanwege verhuis, mijn ziekenhuisopname, bruiloft, begravenis, maar ook weekendjes weg . als we een avond weg gaan op verjaardag, uit eten, bios, gaat de siemens huistelefoon met ruimte bewaking aan naast colin en doorgeschakeld naar de buren of ouders,zusje of hij gaat naar 1 ouders,zua/man toe, en shannin gaat of mee (verjaardag) of naar mijn ouders of schoonouders s avonds.
Ik heb gekozen voor alleen als het moet. Als het even niet hoeft doe ik het liever niet. Levi is nu 2x uit logeren geweest bij opa&oma. één keer voor de leuk, en één keer omdat ik in het ziekenhuis was. Mijn man en ik zijn nu misschien 4x samen weggeweest ( vaak pas wanneer hij al op bed lag ) en toen kwam mijn zusje hier oppassen.
mag ik vragen wat dat is, ruimte bewaking??? Want je bedoelt toch dat hij dan thuis is als jullie weg zijn en dan functioneert de telefoon als babyfoon??
Ik heb gestemd op Soms namelijk... De kinderen logeren af en toe bij opa & oma. Eerst alleen de oudste, toen een keer alleen de jongste en nu durven m'n schoonouders het ook aan om ze allebei tegelijk te 'lenen'. Vorige week nog, 3 hele dagen + nachten maar liefst. Ik vond dat zelf wel erg lang, was blij (héééél blij) om ze weer op te gaan halen. Meestal is logeren maar één of twee nachtjes. Verder hebben we het kdv voor onze werkdagen en sinds kort een vaste oppas-aan-huis voor één keer in de maand, zodat papa&mama samen uit kunnen.
Ja, volgens mij werkt dat zo. Ik durf daar zelf niet op te vertrouwen. Hij zal het maar een keer niet doen, ligt je kind daar overstuur te raken en er komt niemand... (misschien volkomen onterechte zorg, maar toch).
Hier gaat Joris hooguit 5 keer per jaar ergens logeren. En dan zijn 3 nachten met de carnaval. Komt dus echt maar heel zelden voor... En dit jaar waren het zelfs maar 2 nachten met de carnaval en de rest is hij niet ergens geweest om te logeren...
Ik zou dat zelf ook niet doen. Als wij een verjaardag hebben bij twee buren verderop gaan we vroeg zodat Levi even mee kan en ga ik gewoon weer met Levi naar huis en blijft mijn man nog daar. Moet er niet aan denken dat er wordt ingebroken, brand uit breekt of weet ik veel wat er allemaal nog meer kan gebeuren en dat er niemand is die iets hoort/ziet/doet
Wij hebben dat ook 1x gedaan, babyfoon bij de buren. Maargoed wij zaten dan ook 50mtr van huis in het buurtgebouwtje
Soms namelijk.. Als het niet anders kan maar wij doen de opa's en oma's er ook een plezier mee als we hem daar een keer een nachtje laten slapen voor hun lol
Ik liet haar alleen achter bij mijn moeder als ik moest werken, maar aangezien ik nu werkloos ben... hoef ik haar niet meer onder te brengen bij een ander. Vind het wel belangrijk dat ze een andere omgeving leert kennen dan alleen thuis, maar we gaan vaak genoeg weg / op visite. Ik ga haar in ieder geval niet bij iemand onderbrengen als ik daar geen dringende reden voor heb. Ik heb een kennis en die grijpt elke kans aan om haar kindje bij de oppas te brengen (opa/oma). Winkelen, als ze op visite gaat bij vrienden, boodschappen, etc... Soms zitten we hier thuis gezellig op de bank tot na 00.00 uur... en dan is haar kleine nog bij de oppas. Dat vind ik dus niet echt kunnen. Ik zie haar zelden samen met haar kindje!
Alleen als ik moet werken (2 dagen per week) "dump" ik m'n kindje op het kdv. Als ik onverwacht vrij ben zoals deze week "dump" ik hem helemaal niet. Heb hem het liefste bij me.
Ik dump regelmatig mijn dochter bij de opa's en oma's!! Sowieso 2x per week omdat ik moet werken. En buiten het werken om vinden wij het ook nog steeds heerlijk om uit te slapen, uit eten te gaan, gewoon leuke dingen te doen in de avond!!
Tja, wat is dumpen. Dane is 21 maanden geweest en tot nu toe 1x uit wezen logeren bij opa en oma. Verder gaat hij 2 dagen naar het kdv en 1 dag past mijn moeder bij mij thuis op als ik moet werken. En als vriendlief en ik even willen uit eten dan past ook mijn moeder op. Maar daar heb ik hun echt niet mee want mijn moeder leeft voor dat ventje en hij gaat huilen als oma naar huis gaat dussss....
Ik heb soms ingevuld, zit tussen soms en alleen als het moet in. Uit logeren gaan ze zelden, de jongste is nog nooit uit logeren geweest. Eens per jaar ofzo gaan we uit eten en past er een oma op en dan hebben we soms nog wel een bedrijfsuitje ofzo waarbij we oppas nodig hebben, sollicitatiegesprekken weet ik wat. Ik vind het niet zo nodig en op vrijdag gaan ze de hele dag naar het kdv en ben ik halverwege de middag klaar met werken, dus als ik wat moet doen, zorg ik dat ik het dan doe. Ik regel eigenlijk nooit oppas om gewoon naar te gaan shoppen of weet ik wat. Ben er ook wel aan gewend mijn kinderen overal mee naartoe te nemen en ik vind het wel prima zo. Wat meer tijd voor mezelf komt wel weer hoor, nu zijn het gewoon wat drukke jaartjes.
bij mij valt onder dumpen dan oppas en logeren, en alleen als ze alledrie gaan. Ze zitten niet op de creche of op de bso. dus dumpen doe ik alleen in uitzonderlijke omstandigheden en dat is niet vaak. wel vast eens per jaar omdat mijn man en ik de messiah zingen misschien zou iets vaker (eens per maand?) wel lekker zijn, even met zijn tweeen...
ik dump mijn kind 3 keer per week op de creche na de meivakantie. voor de rest komt er als het nodig is, hier iemand in huis.( dat betekend als ik afspraken heb die niet te combineren zijn met een kind of die niet wenselijk zijn voor hem als kind) hij wordt nooit bij anderen gedumd tot nog toe. en slapen doet hij ook thuis. hij heeft nog nooit gelogeerd, wij hebben daar eenvoudig weg geen geschikte kandidaten voor. als mijn dochter straks op zichzelf woont dan zal hij naar waarschijnlijkheid regelmatig gedumd willen worden daar ook om te slapen. het zijn nual 2 handen op 1 buik, ze kunnen niet zonder elkaar. mocht zoals omschreven in het topic waar dit uit voort vloeide de gelegenheid zich voordoen dat we naar een feestje gaan waarbij de kindjes even niet welkom zijn, dan komt er gewoon iemand bij ons thuis en gaan wij naar het feestje. (mijn dochter en mijn ex samen waarschijnlijk) over het algemeen ben ik gewoon bij onze kinderen als constante factor. en ook als ik boodschappen doe of naar de stad moet gaat de jongste mee. de oudste 2 inmiddels alleen als de gelegenheid zich voordoet en/of ze zin hebben. er moet dus altijd een reden zijn zoals ik hierboven als schreef. gewoon voor de lol van ons als ouders dumpen wij niet, daar hebben we geen van 2 behoefte aan.we zijn alletwee heerlijke huismussen. mijn vriend werkt op het moment 80 uur of meer en is blij dat hij af en toe gewoon lekker thuis is. het moge duidelijk zijn, ik heb gestemd op anders, vul zelf in...