"dumpen" van je kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamaatjevan5, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik dump mijn kind/eren

1. nooit

2. elk weekend

3. soms namelijk

4. alleen als het moet

5. anders vul zelf in

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik heb gekozen voor de laatste optie, aangezien ik heel vaak de vraag krijg of ze little boy even mogen ''lenen'' ;)

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier praktish nooit. Ik ben full time moeder dus thuis voor Emma. Als we een afspraak hebben waar Emma niet bij kan zijn dan gaat ze naar mijn moeder maar dat gebeurd eigenlijk niet vaak.

Logeren vind ik ook nog niet nodig ook niet omdat ik zelf Emma liever nog niet s nachts buitenshuis wil hebben. Als ze ouder is weet ze ook als ze gaat logeren en dan is het ook prima! (zeg ik nu makkelijk haha)

Emma heeft ook na de geboorte een week in het zh moeten blijven en toen ze 4 maanden was weer een week voor een operatie daarom vind ik het denk ik ook moeilijker

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Niet zo vaak omdat ze in het begin zo huilde. Wij hadden al moeite om ons in te houden en niet boos te worden, kan je nagaan als het je eigen kindje niet is. We durfden haar daardoor niet af te geven. Afgelopen twee maanden wel twee keer, één keer voor een etentje en één keer voor baby EHBO (baby's niet welkom). Oh ja, en mijn ouders zijn één nachtje komen slapen toen ze drie maanden was zodat we even rust konden krijgen.

Maar als ik wel eens thuis kan zijn op een KDV-dag is het wel lekker hoor. Mijn rooster is variabel en soms ben ik thuis als het ik haar niet hoef op te vangen. Even gewoon mezelf zijn, even in bad of meer dan 3 pagina's kunnen lezen. Dan kan ik er de rest van de week weer helemaal tegen aan.

Wij willen over een jaartje een paar daagjes naar het buitenland voor een congres, maar dat vindt mijn moeder echt niet kunnen. Zij heeft immers ook gewacht tot ik 15 was (!). Nou... ze kan me wat, als het ook maar een beetje kan gaan we. Volgens haar konden we dan beter met zijn tweeen een huisje op Texel huren. Tja, als we naar het congres gaan dumpen we ons meisje wel even. Die heeft daar niks te zoeken. Dan liever naar opa & oma of haar tante of haar peetouders.

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Mijn zoontje gaat ook regelmatig bij opa en oma slapen, gewoon voor de leuk en wij hadden een avondje voor onszelf.
    Ook heel belangrijk.
    Bovendien dumpte ik hem altijd op zondag al bij oma, als ik de maandag moest werken.
    dit gebeurde overigens wel pas vanaf een leeftijd van 2 jaar ofzo...

Nu met de kleine zal dit voorlopig nog niet gaan gebeuren.
    Als ik moet werken uiteraard wel, maar savonds uit eten ofzo zonder kids stellen we maar gewoon even minimaal een half jaartje uit.... Ik bestel wel iets en laat het leveren haha

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier gaat mijn dochter 2 middagen in de week naar mijn moeder. Vind zij leuk, vind mijn moeder leuk.. En kan ik even wat extra rusten of extra in het huishouden doen.
    Maar buiten de vaste speeluurtjes bij mijn moeder gaat ze eigenlijk nooit ergens heen. Eens in de heel veel tijd een nachtje naar mijn moeder of soms vraagt mijn nichtje wel eens of ze haar mee mag nemen naar de kinderboerderij.

Maar eigenlijk altijd als de 'oppas' het vraagt.

Het zal niet vaak voorkomen dat ik iemand opbel om op te passen.

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier "dumpen" we de kindjes ook soms. Gewoon omdat ik af en toe tijd voor mezelf wil of dat mijn man en ik samen even een avondje weg willen. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen leren om ook ergens anders te slapen en dat dat een feestje is. Meestal slapen ze bij de opa en oma's of ooms en tantes. Als ik overdag een dagje voor mezelf wil dan gaan ze gewoon naar onze gastouder. Verder hebben we ook 2 vaste oppassen voor de avondjes weg. Heb me daar in het verleden weleens schuldig over gevoeld, maar nu niet meer en heb ik ook niet het idee dat ze daar onder lijden ;)

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik breng Milan (behalve ivm werk) vrijwel nooit weg. Echt maar een enkele keer. Maaaar, ik denk dat het goed zou zijn om hem eigenlijk wat vaker weg te bregen of oppas te regelen. Gewoon wat vaker even weg, naar de film. Vooral manlief heeft daar wel behoefte aan.

Ik had van tevoren gedacht dat ik veel vrijer zou zijn en milan makkelijker achter zou kunnen laten. De werkelijkheid is anders....

8. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Bij ons heel wisselend. Soms gaat de kleine man een nachtje of 2 bij opa en oma logeren die iets verder weg wonen. Dit vinden mijn ouders geweldig en ons zoontje natuurlijk ook. Mijn schoonouders, die in hetzelfde dorp wonen, passen wel vaker eventjes op, bijvoorbeeld als het lastig is om hem mee te nemen (bijv tandarts). Als we eens uitgaan, passen vaak de buren op met de babyfoon of gaat ie uit logeren.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bijnnnnnnnnnnna nooit.
    Ze passen echt heerlijk in ons leven :D

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    bijna nooit, toevallig vorig weekend een weekend weg geweest..... dat was 4 jaar geleden..... ik werk wanneer mijn man thuis is.... en vice versa, we zijn dit jaar 1 x een avond uit geweest..... verjaardagen vaak 's middags met kids of 1 van ons 's avonds..... heb ook niet zo makkelijk oppas voorhanden.....waar wij het vaak wat voor regelen zijn, de gesprekken op school waar we samen bij aanwezig willen zijn....

ze gaan wel regelmatig een keer logeren bij de oma's en de opa's die hier niet dicht in de buurt wonen.... maar zijn dan meestal niet alledrie tegelijk weg.....

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Naast dat ze naar het kdv gaan drie dagen en de oudste twee drie dagen bso (al gaan de oudsten binnenkort niet meer naar de bso)

eigenlijk bijna nooit maar dat komt ook omdat het vangnet een beetje weg is... mijn moeder is ernstig ziek geworden, mijn broertje verhuisd naar de andere kant van het land, vriendinnen die wel eens oppasten geen vriendinnen meer en andere vrienden zijn ook verhuisd of hebben het zelf nu druk met kinderen. Mijn schoonmoeder wil met alle liefde oppassen maar dan wordt het steeds zo'n gedoe omdat ze niet in de buurt woont.

Daarnaast heb ik er zelf erg lang moeite mee gehad om mijn jongste 'af te geven' doordat ik 2x een PND heb gehad.

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mijn man heeft een eigen zaak en kan weleens later van huis. De gewone controle gaan ze gewoon mee. De jongste blijft dan gewoon even in de wagen zitten.

13. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ze logeren ongeveer 1 keer per 3 maanden bij mijn ouders zodat wij even een avondje weg kunnen en lekker laat thuis kunnen komen. Verder past mijn moeder ongeveer ook nog 1 keer per 2 maanden op als we eens een verjaardag oid hebben. Dus niet zo vaak. Vroeger juist wel wat vaker, ongeveer 1 keer per 1,5 maand logeren omdat ik toen twee heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel slechte slapers had en ik die ene keer in de tijd echt een nacht rust nodig had. Nu slapen ze prima en gaan ze dus ook minder vaak weg...

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Alleen als het moet, en dat is niet vaak! ben al altijd thuis voor hem als ik niet werk. en werk ik niet dan dump ik hem ook niet, alleen als het niet anders kan. (ben alleenstaande moeder en soms kan het gewoon niet anders ;))

een vriendin van mij die dumpt haar zoon dus bijna elke dag, ik vind dit vreselijk!

15. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij 'dumpen' onze dochter misschien 1x per kwartaal.
    Gaan wij gezellig uit eten.

Daarnaast nemen we binnenkort beide een vrije dag op als het kdv dag is en dan gaan we iets met z'n 2tjes doen.

Soms 'dumpen' we onze dochter bij onszelf, bij papa of mama en kunnen dan een van ons iets voor zichzelf doen. Komt niet veel voor.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Soms... misschien een keer per maand?
    Ilias heeft 2x zonder ons bij mijn schoonouders gelogeerd. De eerste keer hadden we een feest bij hen in de buurt (15 km). Dat zou heel laat worden en wij bleven daar slapen. Ilias bleef bij opa en oma, o.a. zodat wij een keer een beetje konden uitslapen. De tweede keer was met mijn verjaardag. Mijn man bracht Ilias 's middags naar zijn ouders en die kwamen hem de dag erna terugbrengen. De redenen waren hierbij:
    1) dat ik niet zeker wist of hij wel door de feestgeluiden heen zou slapen;
    2) dat ik een keertje zorgeloos kon feesten (en me dus geen zorgen hoefde te maken dat hij wakker zou worden en getroost moest worden);
    3) zodat we konden uitslapen ;)

Verder... hebben mijn moeder en schoonmoeder een aantal keer 's avonds opgepast als wij uit eten gingen, naar de film gingen, een verjaardag of een bruiloft hadden. Dat is misschien 10 keer voorgekomen. Ik ben ook nog wel van plan een keertje een dagje samen naar de sauna te gaan. Dan gaat Ilias ook naar mijn schoonouders.

Ik vind niet dat je helemaal niet meer de deur uit kunt als je kids hebt, maar we gaan zeker wel minder. Als er een feestje hebben doen we één van onderstaande opties, op deze geprefereerde volgorde:
    - We wisselen af (eerst ik, dan mijn man, of andersom).
    - Iemand komt oppassen (meestal een oma).
    - Een van ons beide gaat, de ander blijft thuis.
    - We gaan allebei niet.

17. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Heel soms. Vooral omdat de opa en oma's het ook erg leuk vinden. :D In het afgelopen jaar is hij 4 keer uit logeren geweest.

18. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Wij "dumpen" onze dochter 3 dagen per week omdat ik dan werk.

Als we een verjaardag hebben met een bijzondere reden en er word een feestje gegeven maar op een normale verjaardag probeer ik ze wel mee te nemen of we gaan alle 2 apart of ik blijf thuis..
    Bij bruiloften en als we een keer op stap of uit eten willen...
    Dit alles in totaal komt zo ongeveer 1 keer per maand voor.Maar zeker niet meer..
    Ook breng ik er weleens naar mijn moeder of schoonmoeder als ik iets nodig heb in de stad..(of er komt even een vriendin in huis oppassen....

19. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Kdv 3 dagen in de week, verder af en toe een oppas als we een feestje hebben, of iets van een ouderavond. Gemiddeld denk ik zo'n 1 keer per 1 a 2 maanden. Ook af en toe als we samen uit eten/naar de film gaan. Logeren heeeel soms. Ik kijk altijd wel of ze pas nog een oppas heeft gehad, dan stellen we het uit eten even uit. En andersom geldt ook, als t al even geleden is dat de oppas is gevraagd, dan gaan we graag een avondje op pad. Zo blijft ze er ook aan gewend om de oppas af en toe te zien, en het is zo belangrijk voor je relatie om af en toe even samen weg te gaan!

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter gaat regelmatig uit logeren. Ik ben alleenstaande moeder en wil er ook wel eens op uit. Ik moet wel zeggen dat ik het combineer met de oppasdag van mijn moeder. Mijn moeder past op vrijdags op en dan breng ik haar vaak donderdagavond, dan eten we samen en dan ga ik even de stad in, of naar de bios of noem maar op. Ik doe het niet wekelijks, maar de ene maand wat vaker dan de andere maand.
    Mijn dochter vind het leuk, mijn moeder en ik vind het ook wel eens lekker om de hort op te gaan!

Deel Deze Pagina