"dumpen" van je kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamaatjevan5, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik dump mijn kind/eren

1. nooit

2. elk weekend

3. soms namelijk

4. alleen als het moet

5. anders vul zelf in

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik denk dat wij als stel een beetje vergelijkbaar zijn met Nettie en haar man... Wij zijn nu ruim 4 jaar bij elkaar en hebben een zoon van anderhalf. Echt heel veel tijd met zijn 2tjes hebben wij dus ook niet gehad en zo heel af en toe vind ik het heerlijk om even terug te gaan naar die tijd. Wij zijn voor ons 2-jarig huwelijk dan ook een nachtje weggeweest samen, en al vond ik het spannend om de kleine (toen 11 maanden) bij mijn moeder in ons huis achter te laten, ik ben erg blij dat we het hebben gedaan! Na de bevalling was ons liefdesleven nog niet vanzelf weer terug op het oude niveau gekomen, maar na die avond/nacht en dag samen, waarin we ons weer even helemaal MvS en MvS-man voelden en het ook weer eens over wat anders hadden dan luiers, fruithapjes en slaapritueeltjes, hadden we elkaar weer helemaal teruggevonden.
    Natuurlijk misten we Sil ontzettend en heb ik een paar keer naar huis gebeld om te vragen hoe het ging :) maar we gaan dit absoluut herhalen als we straks 3 jaar getrouwd zijn :)

EDIT bedenk me nu wel dat ik verkeerd heb gekozen in de poll, want heb gestemd op 'alleen als het moet', maar getuige bovenstaande: 1 keer per jaar doen we 't dus eigenlijk ook voor de lol, hahaha! Had dus eigenlijk SOMS moeten kiezen...

2. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik "dump" haar 1 dag in de week bij mn moeder als ik op school zit en om het weekend bij haar vader.
    Soms slaapt ze tussendoor bij mn ouders, gewoon omdat ze dat gezellig vinden en ik ook even mn handen vrij heb en soms als ik een verjaardag heb die in de kroeg gevierd wordt. Bij thuisverjaardagen neem ik haar vaak gewoon mee, dan slaapt ze daar. Oh en soms even naar mn ex schoonmoeder als ik bv naar tandarts oid moet. Maar net hoe het uitkomt.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Sommige siemens huistelefoons hebben een babyfoonfunctie die ruimtebewaking heet.

Je zet de telefoon dan op ruimte bewaking en die registeerd alle geluiden die er zijn in de kamer, je kan hem hoog en laag gevoelig instellen, en als het geluid dat harder is als de ingestelde gevoeligheid belt de telefoon een nr. wat je hebt ingegeven bijv. een mobiel of een interne lijn. Dan luister je en kan je pecies horen wat er in de kamer gebeurd.

en inderdaad dat bedoel ik als we dan bij de buren zijn of bij mijn ouders/zusje (zelfde straat) kunnen we op die manier precies horen hoe het thuis gaat.

4. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Aangezien ik alleen ben, 'dump' ik mijn dochter weleens 's avonds. Mijn vader eet/werkt en kijkt heel vaak hier TV.. Mijn ouders zijn gescheiden recent en hij vindt het dan heel gezellig om hier te zijn. Ik ben echt een 'vaderskindje', vandaar ;). Dus mocht ik eens naar de film oid willen, terwijl Fenna al op bed ligt, dan blijft hij gewoon hier zich vermaken :). Super geregeld, al zeg ik het zelf!

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als mijn man niet in het buitenland is voor zijn werk gaan we in elk geval één vaste avond in de week uit eten en dan bvb één dagdeel in het weekend echt samen iets leuks doen. :) Anders ga ik ook 1x met mijn vriendinnen uit eten doordeweeks. Ik "dump" onze (betaalde) oppas dan bij ons thuis zodat zij weer leuke dingen met onze kindjes kan doen, vinden ze geweldig! Echt een win-win situatie dus! :):D

6. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Dumpen vind ik geen leuk woord trouwens. Alleen oppas als we echt ergens naar toe moeten waar de kleine niet mee naar toe kan.... logeren ongeveer 2-3 keer per jaar.
    En voor de ouders die nooit in hebben gevuld; je bent toch wel eens een keer oppas nodig??

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Tsja, mijn vriend werkt de helft minder en ziet de kinderen dus ook die 40 uur meer. En wij vinden het wel belangrijk dat we af en toe tijd voor elkaar hebben. Natuurlijk zijn we op ons best met zn viertjes, maar wij vinden het ook heerlijk om een avondje naar de Griek te gaan (en nee, dat is geen feest met twee kleine meiden die niet stil kunnen zitten) en dan eens lekker bij te kletsen. Binnenkort gaan we een nachtje weg samen. Ons laten verwennen in een welness resort en lekker uit eten. Dat gaat gewoon niet met kinderen en we zijn ook weer even gewoon partner dan en hebben alle tijd voor elkaar. En daarna gaan we helemaal happy naar huis omdat we zo blij zijn de meiden weer te zien.

Ik vind het een beetje raar dat als je wel samen tijd doorbrengt en dat ook nog prettig vind ook (de horror!:$;)) dat je dan je kinderen niet als verrijking zou zien. Beetje kort door de bocht, niet? Wij zien ze zeker als verrijking en ze zijn het allerbelangrijkste in ons leven maar daardoor mag je toch ook nog wel je eigen dingetjes houden waar je van kan genieten?

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb trouwens wel het idee dat ouders veel vaker hun kinderen ´dumpen´ (om de term maar te blijven gebruiken) als vroeger, of heb ik dat mis?

9. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Nee hoor, ik kan me herinneren dat mijn ouders wel met enige regelmaat samen gingen dansen en dat de buurvrouw dan oppaste met de babyfoon. Haha, dat zou je nu eens moeten zeggen, dan ben je een ontaarde moeder :D

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja hier was het dus heel anders, ik ben als kind een paar keer naar mijn tante gebracht omdat mijn moeder de hele dag naar het ziekenhuis moest met mijn zus. Maar verder ook nooit.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, mijn man.

Verder gaat zoon gewoon mee naar bijv. tandarts of controle-doktersbezoekjes van mij, dat is hij gewend. Er zijn daar vaak kinderhoekjes en vaak ook wel een lieve zuster die hem 2 seconde vast kan houden als het moet. Heb er nog nooit commentaar op gehad, juist veel begrip. Ben laatst hard gevallen en man zat in het buitenland. Ik moest naar de SEH voor een rontgenfoto, nou geen probleem hoor!
    Ik woon vrij afgelegen en heb geen directe buren waar ik even mijn kind kan "dumpen".

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    vroeger hadden ze grote gezinnen met zeker wel 14 kinderen... mijn oma komt uit zo'n gezin en mijn opa uit een gezin met 7 kinderen.... daar was het zo dat de oudste de jongste vermaakten en gedeeltelijk opvoedde.. ook als oppas werden ze "ingezet" toen deed men nog niet zo moeilijk om dat soort dingen... mijn oma paste met haar 10 jaar al op haar jongere zusjes als haar vader en moeder weg gingen... tegenwoordig kan je dat niet meer maken natuurlijk...

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Vroeger bedoel ik als in 'toen ik/wij kind(eren) waren' van hier op het forum.

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    In ons geval zeker niet. Als ik mij en mijn broer eens naga: wij logeerden minstens 1 keer per maand wel bij een opa en oma of oom en tante. Meestal zelfs wel vaker. Daarbij was er ook nog de wekelijkse oppasavond dat oma bij ons thuis was, zodat mijn moeder naar haar zangclubje kon :p Dus ik ben als kind redelijk veel 'gedumpt', maar heb er niks aan overgehouden, hoor :D

Overigens heb ik van mijn vader en diens broers en zus begrepen dat ook zij vaak uit logeren gingen, zelfs heel klein al, bij de broers/zussen van hun ouders. En gezien het feit dat mijn oma 9 broers en zussen had en mijn opa 2... zal dat toch ook heel wat keertjes in het jaar zijn geweest.

In mijn beleving is het dus zeker niet iets van 'tegenwoordig'. Het is alleen ineens een punt :cool: omdat je tegenwoordig van je kinderen MOET genieten en ze dus vooral zoveel mogelijk bij je MOET houden...

15. zogelukkig

Dat denk ik ook.

Wij bleven alleen bij opa en oma slapen in noodgevallen en mijn ouders hadden ook niet de behoefte om samen 's avonds uit te gaan, dat gingen ze pas weer doen toen wij alleen konden blijven 's avonds (achter de bank "de lift" kijken bijv.). Een oppas is er bij mijn weten nooit geweest.

Ik vraag me wel af hoe de ouders die nu vaak uitgaan dat gaan doen als de kinderen ouder worden, zeg 10 of 12 ofzo; mogen de kinderen dan mee uit eten of moeten ze thuis blijven?

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb ook nooit ingevuld. de enige keer dat ze bij een oppas is geweest was toen ik moest bevallen van haar broertje :p. Ze gaat wel naar de psz, maar dat zie ik niet echt als oppas of dumpen want als ik weer thuis ben heb ik nog maar een uur a anderhalf voordat ik haar weer op moet gaan halen. Idd mee naar de tandarts of dokter (gelukkig kom ik bij beide bijna nooit). Met de 20 weken echo heeft mijn man vrij genomen en is thuigebleven met mijn dochter, ze deden namelijk enorm moeilijk over het feit dat ik mijn dochter mee wilde nemen. Verder is mijn man enorm druk dus kan ook verder nooit 'oppassen' maar ben dat ondertussen wel gewend, waar Umm is zijn de kindjes ook ;).

17. zogelukkig

Dat maak jij ervan!

18. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon dump ik niet. Ook niet als ik ergens naar toe moet voor een afspraak ofzo. Ik probeer het meestal te plannen wanneer hij naar het KDV gaat maar meestal werk ik dan. ( Nu in ziektewet en nu in zwangerschapsverlof )
    19 AUg is de eerste dag van het jaar dat ik dan beide kinderen dump ivm met trouwerij..

Wij doen het niet omdat ik 1 niet wil dat SO oppassen.. Mijn moeder nooit tijd heeft de rest van Familie ergens in timboektoestan wonen. En er geen contact meer is met vriendin aka SZ.
    En ik echt niet mijn vriendinnen lastig wilt vallen of ze op mijn 2 kids willen passen terwijl ze allemaal zelf 2 of meer kids hebben..

Dus ja dan houdt het op!
    Maar ik vind een dagje met man en kid(s) straks ergens heen gaan helemaal top! Geniet ik van.
    Ik heb er geen behoefte aan zeg maar om met alleen manlief iets te gaan doen..

Ik kan in de avond lekker kaarsjes aanzetten muziekje aan en lekker dansen en kroelen filmpje kijken.. Lekker eten.. Daar kan ik meer van genieten dan in een discotheek staan ofzo..

19. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ach, het ligt gewoon aan je opvoeding. Helemaal geen kwestie van 'tegenwoordig'.

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Nee, hoor. Dat hoor/lees ik gewoon aan alle kanten.

Deel Deze Pagina