Meer meiden bij Medisch Centrum Kinderwens?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Grotebabywens, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik dacht, ik open een topic over het MCK ;). Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen daar!! Hier op wachtbankje na 6de IUI. Eerste fm was al gelijk raak (eitje groot genoeg voor Pregnyl). Maar wat een kreng was dat zeg, die de eerste fm deed... Vaak heb ik hele lieve, aardige artsen, maar deze........ oei oei oei. We zijn er maar zo snel mogelijk weer weg gegaan!

Ben ook heel benieuwd na hoeveel keer IUI ze IVF adviseren bij jullie :(.

Liefs, Elvi

2. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand :(?

3. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Hoi,

Je bedoelt mc kinderwens toch?
    Ik ben inmiddels bijna uitgerekdn van mijn tweede kindje en ik weet zeker dat ik dat dit aan hen te danken is. Wat een fantastisch team, met veel betrokkenheid en zeer kundig. Wij waren in ieder geval dik tevreden. Geen wachtlijsten, lieve meiden aan de telefoon,.je voelt je geen nummer.....

Wij hebben daar 6 iui gehad en 1 ivf. Daarvan raakte ik meteen zwanger en nu zwanger van de derde cryo.

4. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Mummie2b80, Ja, idd ja, Medisch c. Kinderwens, thanx voor je antwoord! Had je 3 x IUI zonder hormonen gedaan en 3 x IUI met hormonen en daarna gesprek en overgang naar IVF? Wat fantastisch zeg, dat 't gelukt is ;)!!

Ik heb nu in totaal 4 x IUI zonder hormonen gehad en 2 x IUI met (met de laatste zit ik nu weer even in de w8weken). Ik hoop echt met heel m'n hart dat ik na deze keer door mag naar IVF, maar ben bang dat ze nog minimaal 1 keer IUI met hormonen willen doen, omdat ik er daarvan dus nog maar 2 heb gehad. Ben dus heel benieuwd hoe dat bij jou is gegaan! Ook hoe de IVF eraan toe gaat. Kreeg je pijnstillers of morfine? En ha je veel goede eitjes en embryo's? Sorry voor al m'n vragen ;)!!

Wat heerlijk zeg, een fijn voorbeeld dat je daar zwanger bent geraakt!! Super! Gaat alles goed met je zwangerschap nu?

Liefs, Elvi

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hoi Elvi,

Hier de iui's gedaan in het MCK. Over het algemeen ben ik tevreden over deze kliniek. Maar wat minder over onze eigen arts. En diegene die jij een kreng vindt ben ik ook tegen gekomen. Ik vind dat een slechte zaak, je ligt daar toch op je kwetsbaarst.
    Wij MOESTEN volgens protocol 9 iui's ondergaan. Maar na de 7e mislukte iui met hormonen trok ik dat niet meer. Ik heb dat aangegeven. Helaas geen begrip van onze arts alleen maar: 'dat is ons protocol'.
    Lang verhaal kort, we zijn toen overgestapt naar Düsseldorf. Konden vrij snel terecht en mochten gelijk met IVF beginnen.

6. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hoi meiden,

me vriend en ik zijn nu sinds juni 2011 bij mck...
    wij krijgen icsi want mijn vriend heeft een chromosoomafwijking (achter gekomen in het amc maar wachtlijst was echt veel te lang)
    dus nu heb ik begin sept. daar een punctie gehad met morfine :) deed ook totaal geen pijn en tot nu toe ook alleen maar vriendelijke mensen gehad.
    helaas had me vriend op dat moment geen levend zaad vanwege ontstekingen dus zijn me eitjes ingevroren.
    nu gaan we zodra ik in maart een ongi heb weer beginnen dan moet ik op dag 12 een echo laten maken en me vriend moet voor die tijd weer zaad laten testen :) dus ben heel benieuwd maar heb dus 6 eitjes dus we wachten het allemaal af :)

7. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnestraal, herken je verhaal helemaal!! Iets meer inlevingsvermogen zou ik zeker wel op prijs stellen. Ik ben nu dus bezig met 6de IUI. Ik wil echt nog mag. 1 doen hoor, daarna ben ik er ook echt helemaal klaar mee :(. Verder idd ook wel veel lieve artsen en verpleegsters hoor en je wordt er snel en kundig geholpen. Ben er ook zeker niet ontevreden over!
    Mocht je in DD gelijk beginnen met IVF? Moest je medische gegevens van MCK opsturen daarheen? En hoe reageerden ze bij MCK dan dat je er niet verder wilde?

Ikkuh, ik hoop echt dat je nu meer geluk hebt met de zaadjes van je man ;). Hou je ons op de hoogte? Ben heel benieuwd. Wel een hele switch dan om ineens over te gaan op ICSI lijkt me?

Liefs, Elvi

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij lopen bij het MCK.
    Gaan deze maand de boel weer opstarten voor een 2e wondertje :D

Zijn met de 1e IUI-D zwanger geraakt.
    In eigen cyclus, zonder Pregnyl.

Wij hebben eigenlijk altijd wel aardige mensen gehad daar.

Kan jke de fm's niet in je eigen ziekenhuis laten doen Grotebabywens?
    Dat gaan wij vragen wanneer we er zijn.
    Scheelt een hoop reistijd.

9. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    #9 Grotebabywens, 2 feb 2012
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
    Heey Dreamer,

Bedankt voor je reactie ;)! Ja, ben heel erg benieuwd of dat uberhaupt mag (de fm in een ander ziekenhuis) :(. Had er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht, maar is misschien wel een goed idee. Zal het ze na deze ronde eens vragen. Wat is IUI-D, waar staat de D eigenlijk voor?

Liefs, Elvi

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    IUI-D = IUI met Donorzaad.
    Mijn man is onvruchtbaar.
    In mn onderschrift staat een link naar ons verhaal.
    (ook in mn weblog berichten)

Als het goed is mag je wel in je eigen zh de fm's doen.
    Mocht een ander stel die IUI-D deed wel iig.
    Dus wij gaan het vragen.

11. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dreamer, ben benieuwd, wil je het laten weten als je gehoord hebt of het wel of niet mag.

Jeetje, wat een verhaal idd van jullie zeg! Wel heerlijk dat je ook al een dochtertje hebt. Ook via MCK dus met de 1ste IUI? Mooi hoor!!

Liefs, Elvi

12. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    grotebabywens--> ik zal jullie op de hoogte houden hoor :)
    de switch viel wel mee is de enige oplossing die we hebben dus gaan we er vol goede moed tegen aan :D

ik hoop voor je dat je na deze iui er geen 1 meer hoeft te hebben dat je gewoon lekker zwanger mag zijn.

dreamer--> wow... mooi filmpje... kreeg er echt kippenvel van... super dat jullie nu voor jullie 2de wondertje gaan :) erg mooi.

13. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Ikkuh, Hoe zit je dan in je aantal behandelingen? Mag je dan bijv. meer ICSI behandelingen hebben omdat je wat stappen over moet slaan? Of blijft dat aantal pogingen dan hetzelfde? Wel spannend, want slagingskans is natuurlijk wel heel groot, kan me voorstellen dat je er erg naar uit kijkt!!

Dreamer, idd, filmpje vandaag nog eens rustig gekeken, echt heel mooi! Zal hartstikke moeilijk zijn. Wel heerlijk dat jullie een klein bengeltje hebben rondlopen! Hoop dat je gauw weer zulk bijzonder en mooi succes hebt!

Liefs, Elvi

14. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    grotebabywens--> nee de pogingen blijven er gewoon 3 zoals bij iedereen. alleen hebben ze nu bij mij al een punctie gedaan en dus me eitjes ingevroren daar dat doen ze nu sinds een jaartje ofzo zeiden ze en dan moeten ze alleen nog bevrucht worden als dat gaat lukken aangezien de eitjes al wel zwakker zijn als verse zeg maar dus dat is allemaal afwachten nog.
    slagingskans bij ons is nog af te wachten omdat me vriend zijn zaad dus heel zwak is door de ring-chromosoomafwijking dus word heel spannend.

jij ging nu voor je 6de iui? wat proberen ze dat dan vaak he je zou toch denken na 3 keer weet je toch genoeg? volgens mij wat ik wel eens begrepen heb mag je 8 keer iui krijgen? en dan verder ofzo

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Over IUI: IUI is onbeperkt vergoed, dus zolang de artsen denken dat het kans van slagen heeft.
    In ons geval zit het wat anders, aangezien donorzaad erg schaars is.
    Wij hebben nu 6 rietjes gereserveerd van dezelfde donor als onze dochter.
    Dat betekend dus 6x IUI/ICSI.
    (overigens wordt donorzaad niet vergoed, maar de behandelingen wel)

Onze situatie is voor ons niet moeilijk meer.
    Het is wel enorm moeilijk geweest, maar we hebben het geaccepteerd en een plekje kunnen geven.
    We zijn dankbaar dat er donoren zijn waardoor wij nu een geweldig wondertje hebben.
    We staan er zelf bijna nooit bij stil dat ze verwekt is met behulp van een donor, enkel wanneer we tegen dingen aanlopen (zoals allergieën)

@Ikkuh: ik hoop dat hij in maart weer netjes levende zaadcellen heeft!
    Jullie zullen een rottijd gehad hebben in september zeg.
    Super dat ze je eitjes hebben kunnen invriezen zodat het spuiten niet voor niets is geweest.
    Was een poging nou een poging bij een punctie of pas bij de werkelijke IVF/ICSI handeling?
    (als je snapt wat ik bedoel?)

@Grotebabywens: ik zal het laten weten!
    Maar ik hoop dat jij al een mooie test in handen hebt voordat ik het antwoord weet ;)

16. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0

17. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    dreamer--> kan me voorstellen dat je even geconfronteerd word met momenten van allergien van je dochtertje, maar super dat jullie er verder niet bij stil staan het is toch gewoon echt jullie wondertje samen... jullie zijn samen de zwangerschap door gegaan en doen samen de opvoeding toch dus is het gewoon echt jullie kindje.

een poging is het moment dat de punctie gedaan word of het verder resusltaat oplevert of niet het blijft een poging... alleen nu er dus 6 ingevroren zijn en we gaan daarmee verder dan behoort dat ook gewoon bij de 1ste poging pas wanneer er weer een punctie gedaan word is het weer een poging.

18. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Wij zijn ook onder behandeling bij MCK. We zijn heel erg tevreden. Personeel is aardig en geen wachttijden. Onze arts is een schat van een vrouw. Van moment van de uitslagen van de onderzoeken tot eerste behandeling zat iets meer dan een maand. Dus is heel snel gegaan.
    We hebben heel veel geluk gehad want onze eerste behandeling was het raak:)

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Puck, gefeliciteerd :D
    Ben benieuwd of we jullie gaan tegenkomen, wij hebben die dag ook een afspraak.

Ikkuh, ik hoop dat de eitjes dan goed ontdooien!
    Wel extra spannend dus zo.

Mummy, geniet maar van de laatste daagjes/weekjes.
    Je gaat het getrappel nog missen!
    En succes met de bevalling.
    Wij hebben het MCK ook een kaartje gestuurd.
    Ben benieuwd of we hem zien hangen volgende week haha.

20. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ikkuh, idd, ze proberen het heel vaak. Dan denk ik dus dat ze er goede hoop op hebben, wat op zich natuurlijk best oke is. Alleen, na 6 x ben ik er zelf m'n hoop een beetje in verloren en zou ik graag een volgende stap maken!

Puck, wat super zeg, van harte gefeliciteerd meis!!

Mummie2b, aha, dus je krijgt dan ook twee verdovingsspuitjes. Dat is idd wel fijn denk ik!! Mooi te horen dat 't mee viel!!

Ikkuh, thanx voor de uitleg!! Wat heerlijk dat 't zo werkt, als je veel goede bevr. hebt, dan is dat perfect, want zou je misschien met een keer punctie al klaar kunnen zijn.

@All, ben heel benieuwd hoe alles met iedereen verder gaat! Leuk om ook anderen te ontmoeten die naar 't MCK gaan!

Liefs, Elvi

Deel Deze Pagina