Even kort ons verhaal: Man drager CF, obstructieve azoospermie. Via PESA zaadcellen gevonden. ICSI 1: verse en 4 cryo's mislukt (van 1 paar dagen positieve test) ICSI 2: verse dag 3 werd onze dochter, cryo mislukt ICSI 3: verse dag 3 mislukt, geen cryo's ICSI 4: geen verse ivm overstimulatie. Cryo 1 mislukt, nog 2 cryo's te gaan. Alle keren zijn de embryo's van A-kwaliteit, behalve de cryo waar ik een paar dagen een positieve test van had (B-kwaliteit). Cryo's telkens in kunstmatige cyclus gedaan. Merk dat ik nu toe ben aan iets anders. Wat houdt een tp in natuurlijke of eigen cyclus in? Wel of helemaal geen ondersteuning van medicatie en welke medicatie? Wanneer starten met testen als cyclus tussen 30-32 is? Thanx! Sorry, toch langer verhaal geworden...
Volgens mij kun je kiezen tussen helemaal natuurlijk of met ondersteuning (dus utrogestan na terugplaatsing). Hoe is je natuurlijke cyclus? Wordt je snel na je eisprong ongesteld of niet? Het nadeel van een natuurlijke cyclus is dat je je eisprong goed moet kunnen vinden (en met pech daarvoor ook nog op controle moet). Daarnaast kan het zijn dat het bv te druk is en je een ronde moet overslaan. Ik zou het gewoon eens met je artsen overleggen
Hier kan je kiezen tussen: Natuurlijke cyclus met ovulatietestrn: dan bij een positieve test bel je en wordt de tp gepland Natuurlijke cyclus met trigger: dan krijg je enkele echo's om je ei groei te zien en bij een bepaalde grootte krijg je een trigger (pregnyl of ovitrelle) en dan is je eisprong 36 uur later en wordt de tp gepland Of volledig kunstmatig met estradiol en utro.
Zkh waar ik loop houd een tp in natuurlijke cyclus in: Ovulatietesten doen tot een positieve test, dan kom je voor een echo (diezelfde dag). Dan krijg je ovitrelle mee, en instructies wanneer en hoelaat je die moet spuiten. (Ovulatie trigger). En verder geen medicatie. Kunstmatige cyclus is geheel met medicatie en utrogestan na tp.
Hier altijd cryos in natuurlijke cyclus gedaan maar wel met echo’s en niet ovulatie testen. Wat we wel altijd deden was trigger met ovitrelle voelde ook wel goed zodat je zeker wist dat de timing goed was en krijg je ook meteen wat ondersteuning mee voor de eerste dagen.
Ik heb tp’s in volledig natuurlijke cyclus gehad met alleen echo’s, en ook met echo plus trigger. Verder niks ter ondersteuning. Ik had een regelmatige cyclus en testte dan 14 dagen na eisprong wanneer ik normaal mijn menstruatie zou verwachten. Succes! Hopelijk is een 2e wondertje jullie gegund!
Ik heb bij onze dochter geen medicijnen gebruikt, behalve 1 prik ovitrelle. Je volgt je ei doormiddel van ovulatie testen. Wanneer die positief worden bel je het ziekenhuis en plannen ze een echo. Ze houden je dan met echo’s in de gaten en plannen de tp. De avond ervoor zet je dan een prik ovitrelle of pregnyl zodat je ei optijd springt. Dan plaatsen ze hem terug. En moet je lijf het verder zelf doen
Bij mij hield het in: 1 echo( ik durf niet precies te zeggen wanneer), monitoren met ovulatietesten, als het te lang duurde dan weer controleren met een echo en bij een positieve ovulatietest bellen voor de tp. Totaal geen medicatie en dat vond ik erg fijn!
Bedankt voor jullie reacties. Mijn arts in het Radboud gaf aan via de mail dat het dan een terugplaatsing zonder iets wordt. Dinsdag is er even telefonisch contact. Ik zou denken als ondersteuning kan helpen dan is dat heel erg welkom! Dus ik ga dat nog wel proberen! Utrogestan heb ik sowieso thuis, dat kan ik gewoon gebruiken!
let op dat je daar dan niet te vroeg mee begint, dan kan het je eisprong tegenhouden. Beste pas op 1 dpo beginnen als je het in natuurlijke cyclus doet. Dat zeggen ze tegen mij altijd in het ziekenhuis.
Afgelopen week contact gehad met mijn arts. Cryo tp in eigen cyclus. Mocht ik op dag 13 geen positieve ovulatietest hebben dan een echo. Ik heb de echo gewoon laten plannen, want ik heb nooit zo'n korte cyclus. Verder geen ondersteuning van medicatie. Ben benieuwd hoe het gaat, spannend!