Rare en beetje vieze vraag.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Knuf de Konijn, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Op dit moment staan wij op de wachtlijst van het UMCG voor verder hulp, maar ik bedacht mij laatst wat en ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft voor mij.

Ik leg eerst mijn situatie even uit en ben dan benieuwd naar jullie reacties.

Mijn man en ik zijn sinds bijna 3.5 jaar bezig voor ons eerste kindje, mijn cyclus is op orde, meestal 28 tot 30 dagen met een uitschieter als ik stress heb naar 35 dagen, (eens in de 4 maand ongeveer).

Ik heb geen buitensporig bloedverlies, geen erge menstruatieklachten. Mijn gewicht is goed.

Maar, mijn vaginale afscheiding is soms heel veel en soms, sorry voor de details, ruikt het, het stinkt niet echt en is niet raar van kleur ofzo. Als ik er achteraf aan denk, lijkt dit altijd in de vruchtbare tijd te komen.

Ik heb eigenlijk nooit hieraan gedacht en een schimmelinfectie lijkt er ook niet erg op. Als ik zo kijk naar de symptomen,

Kan het zijn, en nu komt het, dat dit te maken heeft met het feit dat ik nog geen kindje heb?

Zijn er meiden die dit hebben? Of iets over weten?

Ik heb proberen te zoeken op de site of op google, maar vind niets over het bemoeilijken van het zwanger raken.

Wat ik wel vind is de zuurgraad van de vagina, maar hoe herken ik dat?

Veel liefs,

Knuf

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Beste Knuf de konijn,

Wat klote zeg dat jullie al zo lang bezig zijn!! :( Allereerst veel sterkte hiermee gewenst

Een schimmeltje is idd niet waarschijnlijk. Als je echt een schimmeltje had gehad, dan had je allang bij je HA gezeten want dit doet echt pijn!! Eerst heb je dan jeuk, wat als je er mee door loopt omdat je geen idee hebt wat het is en wat je er aan kunt doen, onwijs pijn!! Pijn bij als je niets doet, nog meer pijn bij plassen en huilen van de pijn als je dan wilt vrijen. Dus zolang jij nog gewoon kunt plassen en kunt vrijen, dan zal dit het idd niet zijn.

Of een verkeerde zuurgraad voor een niet fris ruikende vagina zal leiden weet ik niet. Mijn zuurgraad is namelijk door de arts als goed bestempeld en voor zo ver ik weet ook geen rare geurtjes ;)
    Wel weet ik hoe de zuurgraad bepaald wordt:

Je zult als je de onderzoeken in zult gaan op een gegeven moment een PH test en een samenlevingstest gaan hebben. Als je PH waarde afwijkt, zal er wss ook geen levende zaadjes bij je baarmoedermond worden gevonden.
    Ze halen dan met een spuitje een beetje wat slijm bij je baarmoedermond weg (doet geen pijn)

Veel succes gewenst!!

3. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Een verkeerde zuurgraad is niet iets wat je kunt ruiken of kunt zien. Dit zal alleen door een gyn vastgesteld kunnen worden. Mijn zuurgraad is ook niet goed en ik heb geen last van extra afscheiding of een vreemde geur. Bij mij is het vastgesteld door middel van een samenlevingstest.

4. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, dank jullie voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik maar stop met malen en nadenken en de onderzoeken ga afwachten.

Ik wil jullie allebeide veel sterkte toewensen.

Liefs Knuf.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx!

Kan me goed voorstellen dat je gaat zitten te malen hoor!!
    Ik heb zelf een probleem dat als symptoom ook een hele korte cyclus heeft. Dus ik ook helemaal me daar suf op zoeken, in de hoop 'DE' oplossing te gaan vinden... ;):D;)

Je schreef trouwens dat je op een wachtlijst staat voor onderzoeken... Wat frustrerend dat je op een wachtlijst moet... Hoe lang gaat het wss nog duren voordat je echt onderzocht gaat worden?
    Soms kan het lonen om een beetje te gaan shoppen qua ZH'en.

In ieder geval veel succes en als je nog vragen hebt, je weet de helaas ervaringsdeskundigen in ZH-land wel te vinden he ;)

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ de afscheiding, als dit tijdens je vruchtbare dagen is dan is het meest waarschijnlijk dat je dan je slijmprop 9cervixslijm) hebt, dit is heel normaal en is even voor je eisprong.

khad je in een ander forum deel al even gesproken, maar nogmaals veel succes!

Deel Deze Pagina